HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« : Stycznia 25, 2018, 15:45:38 » |
|
NAJLEPSZY FILM "Tamte dni, tamte noce" "Czas mroku" "Dunkierka" "Uciekaj!" "Lady Bird" "Nić Widmo" "Czwarta Władza" "Kształt Wody" "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri"
NAJLEPSZY REŻYSER "Dunkierka" - Christopher Nolan "Uciekaj!" - Jordan Peele "Lady Bird" - Greta Gerwig "Nić Widmo" - Paul Thomas Anderson "Kształt Wody" - Guillermo del Toro
NAJLEPSZY AKTOR Timothée Chalamet - "Tamte dni, tamte noce" Daniel Day-Lewis - "Nić Widmo" Daniel Kaluuya - "Uciekaj!" Gary Oldman - "Czas mroku" Denzel Washington - "Roman J. Israel, Esq."
NAJLEPSZA AKTORKA Sally Hawkins - "Kształt Wody" Frances McDormand - "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri" Margot Robbie - "Jestem najlepsza, Ja Tonya" Saoirse Ronan - "Lady Bird" Meryl Streep - "Czwarta Władza"
NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY Willem Dafoe - "The Florida Project" Woody Harrelson - "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri" Richard Jenkins - "Kształt wody" Christopher Plummer - "Wszystkie pieniądze świata" Sam Rockwell - "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri"
NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA Mary J. Blige - "Mudbound" Allison Janney - "Jestem najlepsza. Ja, Tonya" Leslie Manville - "Nić widmo" Laurie Metcalf - "Lady Bird" Octavia Spencer - "Kształt wody"
NAJLPESZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY "Fantastyczna kobieta" - Chile "Dusza i ciało" - Węgry "The Insult" - Liban "Niemiłość" - Rosja "The Square"- Szwecja
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY "I tak cię kocham" "Uciekaj!" "Lady Bird" "Kształt Wody" "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri"
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY "Tamte dni, tamte noce" "The Disaster Artist" "Logan: Wolverine" "Gra o wszystko" "Mudbound"
NAJLEPSZE ZDJĘCIA "Blade Runner 2049" "Czas mroku" "Dunkierka" "Mudbound" "Kształt wody"
NAJLEPSZA MUZYKA "Dunkierka" "Nić widmo" "Kształt wody" "Star Wars: Ostatni Jedi" "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri"
NAJLEPSZA PIOSENKA "Remember me" - "Coco" "Mystery of love" - "Tamte dni, tamte noce" "This is me" - "Król Rozrywki" "Mighty River" - "Mudbound" "Stand up for something" - "Marshall"
NAJLEPSZY MONTAŻ "Baby Driver" "Dunkierka" "Jestem najlepsza. Ja, Tonya" "Kształt Wody" "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri"
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA "Piękna i bestia" "Blade Runner 2049" "Czas mroku" "Dunkierka" "Kształt wody"
NAJLEPSZY MONTAŻ DŹWIĘKU "Baby Driver" "Blade Runner 2049" "Dunkierka" "Kształt wody" "Star Wars: Ostatni Jedi"
NAJLEPSZY DŹWIĘK "Baby Driver" "Blade Runner 2049" "Dunkierka" "Kształt Wody" "Star Wars: Ostatni Jedi"
NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE "Blade Runner 2049" "Strażnicy Galaktyki Vol. 2" "Kong: Wyspa Czaszki" "Star Wars: Ostatni Jedi" "Wojna o planetę małp"
NAJLEPSZE KOSTIUMY "Piękna i bestia" "Czas mroku" "Nić widmo" "Kształt wody" "Powiernik królowej"
NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA "Czas mroku" "Powiernik Królowej" "Cudowny chłopak"
NAJLEPSZA PEŁNOMETRAŻOWA ANIMACJA "Dzieciak rządzi" "The Breadwinner" "Coco" "Ferdynand" "Twój Vincent"
NAJLEPSZY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY "DeKalb Elementary" "The Eleven O'Clock" "My Nephew Emmett" "The Silent Child" "Watu Wote: All of Us"
NAJLEPSZA KRÓTKOMETRAŻOWA ANIMACJA "Dear Basketball" "Garden Party" "Lou" "Negative Space" "Revolting Rhymes"
NAJLPESZY DOKUMENT "Abacus: Small Enough to Jail" "Faces Places" "Icarus" "Ostatni w Aleppo" "Strong Island"
NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM DOKUMENTALNY "Edith & Eddie" "Heaven is a Traffic Jam on the 405" "Heroin(e)" "Knifeskills" "Traffic Stop"
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #1 : Stycznia 25, 2018, 16:03:39 » |
|
W sumie mało jeszcze widziałem z tych filmów. W ten weekend mam w planach Czas Mroku więc zobaczę za co Oldmana (w końcu) chcą nagrodzić, bo to chyba jest jego rok Tak ogólnie to chyba najbardziej będę kibicował Del Toro, jest ostatnim z trzech amigos (Cuarón dostał, Inárritu ma ich już za dużo), który jeszcze nie ma swojego Oscara, także fajnie będzie jak dostanie Cholernie utalentowani meksykanie dalej są na fali W technicznych najlepiej jeśli wygra Kształt Wody albo Blade Runner... byle nie Dunkierka, która jest przereklamowana (jak większość filmów Nolana ). Jest dosyć różnorodnie w tym roku, co mi się podoba.
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 25, 2018, 16:07:29 wysłane przez HAL9000 »
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #3 : Stycznia 25, 2018, 22:39:05 » |
|
Mnie cieszą nominacje dla Get Out! Ogólnie rzeczywiście w tym roku raczej rozrywkowe kino (z ambicjami) odcisnęło swoje piętno. I chyba dobrze. Natomiast żal braku nominacji dla Franco, który w trailerach do The Disaster Artist wygląda fantastycznie. I ciekawym, czy to bardziej poprawność polityczna, czy już raczej wręcz panika? Może gość jest gnojem, nie wiem, ale nie powinno wpływać to na odbiór filmów z jego udziałem. Jako poprawność odbieram natomiast nominację dla Plummera. Dobry aktor, nie przeczę, ale dziwna jest ta nominacja akurat w tym momencie, jak gdyby Akademia chciała powiedzieć: "doceniamy, że usunęliście z filmu tego zboczka". Ogólnie myślę, że Oscara zgarnie Oldman, bo jeszcze nie dostał a zasłużył już ponad 20 lat temu Do tej pory widziałem dwa filmy z nominowanych do głównej nagrody ("Get Out!" i "Dunkierkę") - oba dobre i raczej bez szans na końcowy triumf. W "Kształt wody" nie bardzo wierzę (w sensie jakości filmu, typowy Del Toro zaczyna się robić zbyt typowy), trzymam kciuki za "Trzy billboardy...", zwiastun do których jest świetny A to chyba te dwa filmy stoczą między sobą batalię. Spielberg nominacje ostatnio zdobywa z automatu, Nić Widmo czy Lady Bird to wypełniacze, z kolei homoseksualizm triumfował rok temu, więc "Tamte dni..." też szans nie mają.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #4 : Stycznia 27, 2018, 15:26:08 » |
|
Czas Mroku obejrzany. Będę bardzo zdziwiony jak Oldman nie dostanie za to Oscara. No chyba, że padnie ofiarą jakieś brudnej kampanii i się do niego zniechęcą Ale nie sądzę, to jest jego rok i czas najwyższy go docenić. Czas Mroku to jest dla mnie książkowy (i filmowy ) przykład jakie role akademia lubi nagradzać. Totalne zanurzenie się w granej postaci do tego stopnia, że zapominamy o aktorze i widzimy tylko Churchilla Charakteryzacja bardzo tutaj pomogła (i też tak na marginesie obstawiam, że wygra) ale to był tylko jeden z elementów, to jak Oldman tutaj się porusza i mówi... nawet pod tą całą charakteryzacją potrafi przekazać różne zniuansowane emocje... no robi to wrażenie. Sam film jak dla mnie trochę za bardzo robiony pod nagrody, ale ogólnie bardzo pozytywnie go odebrałem. Zdjęcia też bardzo fajne, widać, że operator dostał wolną rękę i mógł sobie wymyślać fajne ujęcia. Taka solidna brytyjska robota filmowa. 8/10
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2018, 15:28:53 wysłane przez HAL9000 »
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #5 : Lutego 03, 2018, 18:19:02 » |
|
Trzy billboardy za Ebbing, MissouriFilm świetny, tylko zakończenie słabe Tak w skrócie mogę opisać swoje wrażenia po seansie. Przejdę od razu do przewidywań oscarowych. McDormand bardzo mocna kandydatka, ale na 100% nie jestem przekonany... coś mi tu nie grało do końca, zabrakło jakiejś dłuższej sceny gdzie pokazałaby jakiś szczery ból po stracie córki, niby jest jedna taka scena ale dla mnie była za krótka i za wcześnie w filmie. Zgarnęła nagrody gildii to pewnie zgranie i Oscara (ale w Fargo była lepsza ). Na sto procent jestem za to przekonany do Rockwell'a. Jest fenomenalny i absolutnie kradnie cały show, będzie Oscar. Scenariusz oryginalny... hmmm tutaj mam problem. Dialogi ostre jak brzytwa, momentami bardzo zabawne, zwrotów akcji też sporo... wydawałoby się, że to murowany zwycięzca, ale cholera ja uważam, że w tej kategorii powinno wygrać Get Out! Czyli podsumowując, aktorzy ciągną ten film i najbardziej zasłużyli na nagrody, sam film.. nie jestem przekonany. Natomiast Akademia lubi takie filmy, więc szanse na główną nagrodę są duże. Podejrzewam, że jak zobaczę Kształt Wody to już będę wszystko wiedział 8.5/10
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #6 : Lutego 04, 2018, 23:57:07 » |
|
Jutro napiszę tu więcej, ale... co słabego widzisz w zakończeniu? I jeszcze piszesz o nagrodzie za scenariusz dla "Get Out", które - choć film wielbię - właśnie tu jest raczej słabiutkie A w "Kształt wody" za cholerę nie wierzę. Wczoraj znów widziałem trailer - no to przecież śmierdzi na kilometr wszystkimi schematami w stylu "odmieńca połączyła więź z główną bohaterką a źli ludzie chcą jego/ich skrzywdzić". Przećwiczone w milionach baśni, King Kongu czy "Avatarze"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #7 : Lutego 06, 2018, 10:54:42 » |
|
Jutro napiszę tu więcej, ale... co słabego widzisz w zakończeniu? I jeszcze piszesz o nagrodzie za scenariusz dla "Get Out", które - choć film wielbię - właśnie tu jest raczej słabiutkie Dla mnie było tam o jeden twist za dużo. Gdy okazuje się, że ten facet jednak nie jest mordercą, którego wszyscy szukają... A zabił kogoś innego dokładnie w ten sam sposób... dla mnie jest to za duży zbieg okoliczności Chyba chciałem też żeby ci bohaterowie zaznali w końcu jakiegoś zwycięstwa... Nie wiem, wkurzyło mnie takie zakończenie. Co do scenariusza to miałem też wrażenie, jak oglądałem Trzy Billboardy, że mam do czynienia z czyjąś fantazją na temat południowych stanów ameryki. Wydało mi się to wszystko trochę przerysowane. Wszyscy sobie robią co chcą, począwszy od głównej bohaterki, która skopie każdego kto się na nią tylko krzywo popatrzy. Oprócz podejrzanego typka, który rozwala jej figurkę w sklepie... Czemu jemu nie przywaliła w jaja Po policjanta Dixona, który... ... w biały dzień pobił niewinnego chłopaka, na oczach nowego kapitana i jedyna kara jaka go spotyka to wywalenie z roboty... A to wszystko jest przykryte sporą dawką humoru, który jest obecny w większości scen. Po czym nagle wszystko się kończy tak w pół drogi. Gdby to się skończyło tak, że... Okazuje się, że to jednak ten facet jest mordercą. Dixon zostaje dobrym detektywem a Mildred może dokonać zemsty, co też pasuje do tezy wygłoszonej przez 19-to letnią dziewczynę jej byłego męża, że przemoc rodzi przemoc A Get Out! to też fantazja ale bardziej świadoma. I przerysowana to w dużo lepszy sposób
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #8 : Lutego 06, 2018, 11:36:45 » |
|
Hm. Co do przerysowania - taka stylistyka, mocno w stylu braci Coen. Nie ma chyba przypadku, że i tutaj gra Frances McDormand (zresztą za muzykę odpowiedzialny jest Carter Burwell, też facet od Coenów). Mi to nie przeszkadzało, bo Coenów zazwyczaj wielbię. Zgodzę się, co do zbiegu okoliczności. Faktycznie, facet opisywał identycznie zadaną śmierć - mógł "po prostu" kogoś zgwałcić. Zresztą takich małych niepotrzebnych szczególików w filmie było jeszcze kilka. Choćby w retrospekcji, kiedy wkurzona córka głównej bohaterki wykrzykuje coś w stylu "i niech mnie ktoś zgwałci". Wystarczyło pokazać, że ich ostatnie spotkanie zakończyło się kłótnią, nie musiało to być aż tak dosłowne. Co do pobicia - Dixon nie wiedział przecież, że zrobił to na oczach nowego szefa I za bardzo nie miał się kogo bać - bo kto miałby się mu postawić? Co do Twojego "alternatywnego zakończenia"... nie no, za dużo blockbusterów oglądasz To by przecież była sztampa "i żyli długo i szczęśliwie". Stuprocentowe Hollywood dla niewymagających Z jednoczesnym przesunięciem akcentów w stronę kryminału, a tu ważniejsza jest warstwa dramatyczna przecież. Dla mnie "3 Billboardy..." to film z jednej strony o cierpieniu i wyrażaniu własnego gniewu, ale także - a może przede wszystkim - o możliwości pojednania tam, gdzie wydaje się ono niemożliwe. I chodzi tu o porozumienie na różnych poziomach. Billa z Mildred (i całym światem zresztą), Dixona z Redem, Mildred z byłym mężem, Dixonem... . Pod tym względem film przypominał mi nieco "Miasto gniewu". I w tym kontekście takie zakończenie jest idealne. A Ty byś chciał drugie "Życzenie śmierci". No serio? Dla mnie to najlepszy film, jaki oglądałem od czasu zeszłorocznego "Manchester by the Sea". Idealnie balansujący na granicy komedii i dramatu. Koncertowo zagrany. Inkrustowany świetnymi, ciętymi dialogami. Z kilkoma nieziemsko emocjonalnymi scenami (choćby ta z przypadkowym opluciem krwią...). Rozgrywa się tu kilka fałszywych tonów (o których wyżej), ale nie zmienia to faktu, że wątpię, by którykolwiek z nominowanych w tym roku filmów bardziej mną pozamiatał Co do aktorstwa. Nie wiem, czy McDormand była lepsza w "Fargo", tam była inna. Tu nieco odeszła od swoich typowych ról - i za to ogromny plus. Może zabrakło jakiejś jednej sceny-majstersztyku, ale i tak jest bardzo dobrze. Rockwell zagrał chyba najlepszą rolę w karierze, może też bez efektu "wow", ale to bardzo złożona i zniuansowana kreacja. I raczej pewny Oscar, bo konkurencję ma mniejszą, niż McDormand. Obie role oceniam jednakże na tym samym poziomie. Również Harrelson zaliczył jedną z lepszych ról w swojej karierze, niby odgrywał tu to, co zwykle (jeśli idzie o ostatnie lata), ale również wkradło się kilka niuansów.
|
|
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2018, 11:45:08 wysłane przez p.a. »
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #9 : Lutego 06, 2018, 16:09:12 » |
|
Co do Twojego "alternatywnego zakończenia"... nie no, za dużo blockbusterów oglądasz Owszem A Ty byś chciał drugie "Życzenie śmierci". No serio? Chciałbym żeby bohaterka znalazła sprawcę i żeby tylko zasugerowali, ze zafunduje mu "Życzenie śmierci" (z pomocą Dixona). Czyli film mógłby się skończyć tak samo, wyjazdem do innego stanu, ale żeby cel był jasny. A tak pojechali tylko sami nie widzą po co
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #10 : Lutego 06, 2018, 16:59:24 » |
|
Tyle, że to też po trochu film o godzeniu się z losem, więc to końcowe "co ja robię tu" jest jak najbardziej na miejscu Co do McDormand jeszcze - napisałeś, że brakowało Ci sceny rozpaczy po śmierci córki. Tyle, że akcja filmu rozgrywa się ileś miesięcy po jej śmierci, więc bohaterka już inaczej odczuwała ból, było to raczej zgaszone spojrzenie, zgorzknienie, aniżeli bardziej żywe emocje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #11 : Lutego 10, 2018, 22:26:56 » |
|
The Disaster ArtistMa tylko jedną nominację, za scenariusz ale jakoś pasuje mi pisać o tym filmie w tym temacie Bo jest to cholernie dobry film. Tak naprawdę Franco miał tu bardzo trudne zadanie. Mógł pójść na łatwiznę i kompletnie wyśmiać twórców kultowego The Room, co byłby wyjątkowo proste... bo to jeden z najgorszych filmów w historii kina Na szczęście tego nie zrobił, zamiast tego powstał film o trochę ekscentrycznych pasjonatach , którzy marzą o tym by ktoś ich w końcu dostrzegł i docenił. Franco w roli Wiseau jest fenomenalny, dopracował wszystko nawet najdrobniejsze szczegóły. Kto jak kto, ale akurat on jest do tej roli wręcz stworzony, sam jest przecież trochę ekscentrycznym twórcą, tylko jemu się udało Jego brat Dave też dobrze wypadł w roli jego najlepszego przyjaciela. Na drugim planie najbardziej śmieszył mnie Seth Rogen, który miał za zadanie być głosem rozsądku i mówił to o czym wszyscy myślą... no w paru momentach prawie płakałem ze śmiechu Do totalnego geniuszu The Room trochę brakuje Ale daję mocne 8.5/10
|
|
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2018, 22:32:18 wysłane przez HAL9000 »
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #12 : Lutego 12, 2018, 09:16:21 » |
|
Czas mroku obejrzany Trochę mnie jednak dziwi nominacja dla najlepszego filmu, bo to solidna produkcja, ale dość sztampowa. Tym niemniej ogląda się dobrze. Historia niby znana, ale ciekawie było śledzić to wszystko "od kuchni". Dodatkowo fabuła ładnie zagryza się z Nolanowską "Dunkierką". Scena w metro pokazuje, jak bardzo film jest robiony pod nagrody - zwłaszcza, że w rzeczywistości Churchill wcale metrem nie jechał To w dużej mierze teatr jednego aktora - jeśli Oldman nie dostanie w tym roku Oscara to już chyba nigdy go nie dostanie. Raz, że to okazja dla Akademii - podobnie, jak niedawno w przypadku DiCaprio - by nagrodzić wreszcie tego aktora, dwa - sama rola jest wybitna (czego o kreacji DiCaprio w "Zjawie" powiedzieć nie można). Właśnie, niby charakteryzacja robi swoje, niby można potraktować występ jako przerysowany... Ale Oldmanowi udało się tam tyle różnych niuansików przekazać, że faktycznie robi to wrażenie. Innym plusem są ciekawie oświetlone kadry. Ogólnie takie 6.5/10
|
|
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2018, 19:34:59 wysłane przez p.a. »
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #13 : Lutego 17, 2018, 16:04:58 » |
|
Kształt WodyŚwietny film, ale obawiam się, że dla Akademii moze być zbyt dziwny, żeby go nagrodzić w głównej kategorii. Jest to stu procentowy del Toro, czyli kolejny raz dostajemy baśń dla dorosłych. Chociaż tym razem całość jest wyjątkowo lekka i przyjemna I kolejny raz mamy do czynienia z ulubionym motywem tego reżysera, czyli potwory istnieją ale tak naprawdę człowiek jest najstraszniejszym monstrum ze wszystkich Sally Hawkins jest tutaj fantastyczna, jeśli ktoś ma ukraść nagrodę McDormand to tylko ona. Drugi plan tez jest bardzo dobry, ale tutaj raczej nagród nie będzie. W tej chwili widzę statuetkę w rękach del Toro, który reżyseruje ten film z niezwykłym wdziękiem i lekkością i naprawdę stworzył jeden z najlepszych filmów w swojej karierze. I powinni wygrać tez twórcy scenografii, bo przepięknie zaprojektowali wygląd tego filmu. Może kostiumy i zdjęcia, ale tam jest większa konkurencja. 9/10
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #14 : Lutego 17, 2018, 16:44:45 » |
|
Tak sobie właśnie ostatnio myślałem, że Del Toro dadzą za reżyserię, a 3 Billboardom - za całość. A film mam nadzieję zobaczyć na dniach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #15 : Lutego 17, 2018, 18:40:19 » |
|
Po tym seansie widzę to tak: NAJLEPSZY FILM Jeszcze się waham. "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri" albo "Kształt Wody", może zaskoczyć "Uciekaj!" NAJLEPSZY REŻYSER "Kształt Wody" - Guillermo del Toro NAJLEPSZY AKTOR Gary Oldman - "Czas mroku" NAJLEPSZA AKTORKA Frances McDormand - "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri" (chciałbym Sally Hawkins) NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY Sam Rockwell - "Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri" NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA Allison Janney - "Jestem najlepsza. Ja, Tonya" NAJLPESZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY Nie mam pojęcia, widziałem tylko Niemiłość, ale to był chyba zbyt depresyjny film jak na Oscary. NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY "Uciekaj!" NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY "Tamte dni, tamte noce" NAJLEPSZE ZDJĘCIA "Blade Runner 2049" albo "Kształt wody" NAJLEPSZA MUZYKA Autentycznie nie wiem, w grze są te trzy "Dunkierka", "Nić widmo", "Kształt wody" NAJLEPSZA PIOSENKA "Remember me" - "Coco" NAJLEPSZY MONTAŻ "Dunkierka" - tym razem obstawię, że wygra film wojenny NAJLEPSZA SCENOGRAFIA "Kształt wody" NAJLEPSZY MONTAŻ DŹWIĘKU "Dunkierka" NAJLEPSZY DŹWIĘK "Dunkierka" NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE "Wojna o planetę małp" NAJLEPSZE KOSTIUMY "Nić widmo" albo "Kształt wody" NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA "Czas mroku" Jutro idę na Czwartą Władzę, która chyba nie ma większych szans, ale z chęcią obejrzę dziennikarski film Spielberga
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #16 : Lutego 17, 2018, 19:56:05 » |
|
Spielberg ostatnio robi nudne filmy, no ale może... Też się zastanawiam, czy się wybrać. Choć produkcja raczej bez szans, również dlatego, że niedawno triumfował inny dziennikarski film. Swoje typy podam wkrótce, ale nie widzę szans na nagrody dla"Uciekaj" Tu już sama nominacja jest ogromnym wyróżnieniem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #17 : Lutego 18, 2018, 16:51:45 » |
|
Nudny Spielberg i tak jest lepszy od większości filmów jakie lecą w kinach. Z tym, że Czwartej Władzy nie zaliczam do nudnych Spielbergów Może na początku jest trochę wolniej, ale później mamy do czynienia z prawdziwym akcyjniakiem w kategorii dramat dziennikarski Bardzo mi się ten film podobał i gdyby to ode mnie zależało to wszystkie nominacje dla Dunkierki wymieniłbym na The Post No ale w tej sytuacji trudno, trzeba się cieszyć z tego co jest. Film jak najbardziej zasługuje na nominacje dla najlepszego filmu, nie dość że temat wyjątkowo na czasie (mają w Stanach prezydenta, który najchętniej pozamykałby wszystkie nieprzychylne sobie media), to jeszcze film jest zrealizowany na najwyższym poziomie (jak na wybitnego reżysera przystało ). Aktorsko jest bardzo dobrze, no ale to żadne zaskoczenie jak się ma taką obsadę. Streep gra bardzo fajnie i ta pięćsetna nominacja jest jak najbardziej zasłużona Oscarów nie będzie ale film warto zobaczyć. 8.5/10
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #18 : Lutego 19, 2018, 08:55:57 » |
|
Tymczasem rozdano nagrody BAFTA... i wcale się nie obrażę, jeśli dokładnie tak samo będą wyglądały Oscary Zwłaszcza, że - pomijając nagrody techniczne, nad którymi się jeszcze nie zastanawiałem - dokładnie takie są moje przewidywania http://www.filmweb.pl/awards/BAFTA/2018
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
HAL9000
Miejsce pobytu: Discovery One | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #19 : Lutego 24, 2018, 18:32:07 » |
|
Nić widmoTypowy Anderson. Czyli jak ktoś lubi jego poprzednie filmy to wyjdzie z kina bardzo zadowolony Niby nic się tu nie dzieje, większość filmu to rozmowa dwóch osób... ale nie da się oderwać wzroku od ekranu. Anderson tka swoją opowieść po mistrzowsku. Daniel Day Lewis mógłby przez dwie godziny czytać książkę telefoniczną a pewnie zrobiłby to tak dobrze, że dostałby nominację To niby jest jego ostatnia rola w karierze... no cóż, kończy karierę w szczytowej formie. Szkoda, że nie nominowali Vicky Krieps, bo w niczym nie ustępuje tutaj Lewis'owi. Naprawdę świetna rola i mam nadzieję, ze hollywood zaoferuje jej jeszcze jakieś ciekawe role. Szanse oscarowe małe, może tylko za kostiumy, które tutaj są ważną częścią całej historii. 8.5/10Z Oscarowych mam zamiar jeszcze obejrzeć Lady Bird. Ale chyba już wszystko wiadomo po BAFTA
|
|
|
Zapisane
|
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room. Trakt
|
|
|
|