Tathagatha
Moderator
Miejsce pobytu: Lublin
|
|
« Odpowiedz #20 : Stycznia 03, 2015, 13:03:43 » |
|
Styczeń:
1. Wieści William Wharton ilość stron: 252 przeczytane: 4.01
2. Wrócę po Ciebie Guillaume Musso ilość stron: 400 przeczytane: 6.01
3. Brudny szmal Dennis Lehane ilość stron: 200 przeczytane: 9.01
4. Najdłuższa podróż Nicholas Sparks ilość stron: 494 przeczytane: 11.01
Ilość przeczytanych stron styczeń: 1 348
Luty:
5. Droga królów Brandon Sanderson ilość stron: 960 przeczytane: 1.02
6. Gra anioła Carlos Ruiz Zafon ilość stron: 605 przeczytane: 8.02
7. Oskar i pani Róża Éric-Emmanuel Schmitt ilość stron: 88
8. Słowa światłości Brandon Sanderson ilość stron: 960 przeczytane: 24.02
9. Bezsenność Stephen King ilość stron: 654 przeczytane 26.02
10. Małe kobietki Louisa May Alcott ilość stron: 304 przeczytane: 28.08
Ilość przeczytanych stron luty: 3 571
Marzec:
11. Love, Rosie Cecelia Ahern ilość stron: 511 przeczytane: 1.03
12. Dwunasta karta Jeffery Deaver ilość stron: 384 przeczytane: 6.03
13. Zabić drozda Harper Lee ilość stron: 424 przeczytane: 6.03
14. Ostre przedmioty Gillian Flynn ilość stron: 360 przeczytane: 7.03
15. Kwiaty na poddaszu Virginia C. Andrews ilość stron: 380 przeczytane: 11.03
16. Rany kamieni Simon Beckett ilość stron: 336 przeczytane: 12.03
Ilość przeczytanych stron marzec: 2 395
Kwiecień:
17. Mroczny zakątek Gillian Flynn ilość stron: 512 przeczytane: 12.04
18. Smażone zielone pomidory Fannie Flagg ilość stron: 462 przeczytane: 18.04
19. Dla Ciebie wszystko Nicholas Sparks ilość stron: 399 przeczytane: 28.04
Ilość przeczytanych stron kwiecień: 1 373
Maj:
20. Pokuta Ian McEwan ilość stron: 400 przeczytane: 24.05
21. Suki Krystyna Kofta ilość stron: 336 przeczytane: 30.05
22. Przerwana lekcja muzyki Susanna Kaysen ilość stron: 218 przeczytane: 31.05
Ilość przeczytanych stron maj: 954
Czerwiec:
23. Pancerne serce Jo Nesbo ilość stron: 536 przeczytane: 3.06
24. PS. Nie szukajcie mnie Leena Parkkinen ilość stron: 350 przeczytane: 8.06
25. Szafranowe niebo Lesley Lokko ilość stron: 704 przeczytane: 24.06
26. Słowa pamięci Rowan Coleman ilość stron: 398 przeczytane: 28.06
Ilość przeczytanych stron czerwiec: 1 988
Lipiec:
27. Z mgły zrodzony Brandon Sanderson ilość stron: 624 przeczytane: 15.07
Ilość przeczytanych stron lipiec: 624
Wrzesień:
28. Stalowe serce Brandon Sanderson ilość stron: 444 przeczytane: 21.09
29. Córka pszczelarza Santa Montefiore ilość stron: 430 przeczytane: 28.09
Ilość przeczytanych stron wrzesień: 874
Październik:
30. Trumna Arno Strobel ilość stron: 432 przeczytane: 8.10
31. Znalezione nie kradzione Stephen King ilość stron: 480 przeczytane: 13.10
32. Pogromca lwów Camilla Lackberg ilość stron: 428 przeczytane: 18.10
Ilość przeczytanych stron październik: 1 340
Listopad:
33. Lot nad kukułczym gniazdem Ken Kesey ilość stron: 368 przeczytane: 2.11
34. Zaginiona dziewczyna Gillian Flynn ilość stron: 652 przeczytane: 17.11
Ilość przeczytanych stron listopad: 1 020
Grudzień:
35. W głębi kontinuum Jean Liedloff ilość stron: 186 przeczytane: 15.12
36. NIE z miłości Jesper Juul ilość stron: 97 przeczytane: 17.12
37. Mikołajek ma kłopoty Sempe, Goscinny ilość stron: 142 przeczytane: 17.12
38. Studnia wstąpienia Brandon Sanderson ilość stron: 799 przeczytane: 22.12
Ilość przeczytanych stron grudzień: 1 224
Ilość przeczytanych stron 2015: 16 711 Ilość przeczytanych książek 2015: 38
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2016, 13:25:28 wysłane przez Tathagatha »
|
Zapisane
|
Za każdym razem gdy stawiasz czoło trudnościom, masz znakomitą okazję by zademonstrować bogactwo swojego wnętrza.
|
|
|
Cha0s
|
|
« Odpowiedz #21 : Stycznia 03, 2015, 14:16:49 » |
|
Przeczytane:
1. Tytuł: Misery Autor: Stephen King Gatunek: horror Ilość stron: 366
2. Tytuł: Czternaście obliczy strachu Autor: Graham Masterton Gatunek: horror Ilość stron: 271
3. Tytuł: Bezsenni Autor: Graham Masterton Gatunek: horror Ilość stron: 432
4. Tytuł: Drapieżcy Autor: Graham Masterton Gatunek: horror Ilość stron: 317
5. Tytuł: American Psycho Autor: Bret Easton Ellis Gatunek: thriller Ilość stron: 454
6. Tytuł: Księga niepokoju spisana przez Bernarda Soaresa, pomocnika księgowego w Lizbonie Autor: Fernando Pessoa Gatunek: literatura piękna / filozofia Ilość stron: 251
7. Tytuł: Terror Autor: Dan Simmons Gatunek: horror Ilość Stron: 595
8. Tytuł: K-PAX Autor: Gene Brewer Gatunek: science fiction/psychologia Ilość stron: 243
9. Tytuł: Ciemność płonie Autor: Jakub Ćwiek Gatunek: horror Ilość stron: 309
10. Tytuł: Czarny Wygon: Słoneczna Dolina Autor: Stefan Darda Gatunek: horror Ilość stron: 269
11. Tytuł: Czarny Wygon: Starzyzna Autor: Stefan Darda Gatunek: horror Ilość stron: 270
12. Tytuł: Czarny Wygon: Bisy Autor: Stefan Darda Gatunek: horror Ilość stron: 276
13. Tytuł: Czarny Wygon: Bisy II Autor: Stefan Darda Gatunek: horror Ilość stron: 312
14. Tytuł: Czarny anioł Autor: Graham Masterton Gatunek: horror Ilość stron: 320
15. Tytuł: Twierdza Autor: F. Paul Wilson Gatunek: horror Ilość stron: 368
16. Tytuł: Bóg urojony Autor: Richard Dawkins Gatunek: literatura popularnonaukowa Ilość stron: 520
W trakcie:
17. Tytuł: Blackout. Najczarniejszy scenariusz z możliwych Autor: Marc Elsberg Gatunek: thriller Ilość stron: 784
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 14, 2015, 21:25:06 wysłane przez Cha0s »
|
Zapisane
|
|
|
|
evening
Miejsce pobytu: Kaer Morhen
|
|
« Odpowiedz #22 : Stycznia 03, 2015, 15:15:40 » |
|
Książki przeczytane w 2015:
1. NOS4A2 autor: Joe Hill ilość stron: 752
2. Mistrz i Małgorzta autor: Michaił Bułhakow ilość stron: 528
3. John ginie na końcu autor: David Wong ilość stron: 448
4. Idiota autor: Fiodor Dostojewski ilość stron: 694
5. Rok wilkołaka autor: Stephen King ilość stron: 144
6. Christine autor: Stephen King ilość stron: 528
7. Mroczna Wieża I: Roland autor: Stephen King ilość stron: 241
8. Mroczna Wieża II: Powołanie Trójki autor: Stephen King ilość stron: 448
9. Najgorszy człowiek na świecie autor: Małgorzata Halber ilość stron: 352
10. Psychopaci są wśród nas autor: Robert D. Hare ilość stron: 276
11. Mroczna Wieża III: Ziemie jałowe autor: Stephen King ilość stron: 560
12. Dziwny przypadek psa nocną porą autor: Mark Haddon ilość stron: 223
Opowiadania przeczytane w 2015:
1. Siostrzyczki z Elurii autor: Stephen King ilość stron: 136
2. Piaseczniki autor: George R.R. Martin ilość stron:
Aktualnie czytane:
1. Bazar złych snów autor: Stephen King ilość stron: 672
2. Mroczna Wieża IV: Czarnoksiężnik i kryształ autor: Stephen King ilość stron: 672
3. Terror autor: Dan Simmons ilość stron: 668
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2015, 22:04:52 wysłane przez evening »
|
Zapisane
|
Wygra we mnie ten wilk, którego nakarmię.
|
|
|
|
randall_flagg
|
|
« Odpowiedz #24 : Stycznia 18, 2015, 01:45:10 » |
|
Wszystkie książki przeczytane w tradycyjnej, papierowej formie.
Styczeń:
1. Śmierć w Breslau Marek Krajewski gatunek: kryminał
2. Negocjator Frederick Forsyth gatunek: sensacja
Marzec:
3. Marzenia i koszmary Stephen King gatunek: horror
Kwiecień:
4. Gangster Squad. Pogromcy mafii. Paul Lieberman gatunek: dokument
Maj:
5. Michael Jordan. Życie Roland Lazenby gatunek: biografia
6. Przebudzenie Stephen King gatunek: horror
7. Uciekinier Stephen King (Richard Bachman) gatunek: thriller
Czerwiec:
8. Szogun James Clavell gatunek: przygodowe
Lipiec:
9. Rysio Snajper Kurt Vonnegut gatunek:?
10. Lebron James. Król jest tylko jeden? Marcin Harasimowicz gatunek: biografia
Sierpień:
11. Los Angeles Lakers. Złota historia NBA Marcin Harasimowicz gatunek: historyczna
Październik:
12.Tożsamość Bourne'a Robert Ludlum gatunek: thriller
13.Zły Leopold Tyrmand gatunek: kryminał
Listopad:
14.Nicholson. Biografia Marc Eliot gatunek: biografia
Grudzień:
15.Przypadek Charlesa Dextera Warda H.P. Lovecraft gatunek: groza
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2015, 15:35:59 wysłane przez randall_flagg »
|
Zapisane
|
|
|
|
Daro
|
|
« Odpowiedz #25 : Stycznia 31, 2015, 13:26:39 » |
|
Styczeń:
1. Laura Hillenbrand - Niezłomny/387 stron - ocena 8,5/10 2. Stephen King - Pieśń Susannah/ 3. Stephen King - Mroczna Wieża Luty 4. Stephen King - Wiatr przez dziurkę od klucza 5. Stephen King - Oczy Smoka 6. Jack Isenhour - Powinienem być już martwy Roman
Marzec
7. George R.R. Martin - Gra o tron 8. George R.R. Martin - Stracie Kr?lów
|
|
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2015, 19:13:46 wysłane przez Daro »
|
Zapisane
|
|
|
|
Mandriell
Moderator Globalny
Miejsce pobytu: Częstochowa | SPONSOR FORUM |
SHADYXV
|
|
« Odpowiedz #26 : Marca 31, 2015, 07:53:10 » |
|
STYCZEŃ
1. Czas egzorcystów Kondrad T. Lewandowski Stron: 386 Przeczytane: 03.01 Ocena: 5,5/10 2. Messi. Uwierz w siebie Leo Messi Stron: 360 Przeczytane: 08.01 Ocena: 8/10 3. Kątem Oka Dean Koontz Stron: 722 Przeczytane: 24.01 Ocena: 4/10 4. Galveston Nic Pizzolatto | audiobook Stron: 288 | Przeczytane: 16.01 Ocena: 8/10 5. Wszystkie Białe Damy Piotr Borowiec Stron: 262 Przeczytane: 28.01 Ocena: 5,5/10 6. Zemsta Czarownicy Joseph Delaney | audiobook Stron: 304 Przeczytane: 29.01 Ocena: 8/10 LUTY
7. Deus Irae Philip K. Dick, Roger Zelazny Stron: 280 Przeczytane: 01.02 Ocena: 4/10 8. Miasteczko Ostatnich Westchnień Grzegorz Gortat Stron: 168 Przeczytane: 03.02 Ocena: 7/10 9. Lawendowy Pokój Nina George | audiobook Stron: 344 Przeczytane: 19.02 Ocena: 7/10 10. Krótkie panowanie Pepina IV John Steinbeck Stron: 184 Przeczytane: 13.02 Ocena: 7/10 11. Robert Enke. Życie wypuszczone z rąk Ronald Reng Stron: 394 Przeczytane: 27.02 Ocena: 10/10 MARZEC
12. Kroniki Amberu t.1 Roger Zelazny Stron: 680 Przeczytane: 12.03 Ocena: 8/10 13. Prawo do światła John Banville Stron: 304 Przeczytane: 15.03 Ocena: 8,5/10 14. Ene, Due, Śmierć M.J. Alridge Stron: 440 Przeczytane: 21.03 Ocena: 6/10 15. Opowieści z Meekhańskiego Pogranicza. Północ-Południe Robert M. Wegner | audiobook Stron: 592 Przeczytane: Ocena: KWIECIEŃ
16.
|
|
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2015, 07:55:57 wysłane przez Mandriell »
|
Zapisane
|
|
|
|
zielak666
Miejsce pobytu: Katowice
|
|
« Odpowiedz #27 : Grudnia 28, 2015, 14:38:54 » |
|
Jako, że w tym roku nie zapowiada się żebymmiał coś przeczytać to podsumuję Jeśli chodzi o ilościowe statystyki to jest trochę zawiodłem się ilością, tym bardziej po dobrym początku roku. No ale miałem 3-4 miesiące "przerwy" za względu na sytuację w życiu osobistym.. Chociaż z drugiej strony ilość stron nieznacznie większa niż poprzednim roku więc wcale nie jest tak źle. Ilość przeczytanych książek - 27 [w zeszłym 35] Ilość przeczytanych stron - 13634 (505str/książkę) [w z. 13634 (380str/k.)] Na wyróżnienie w tym roku zasługują [kolejność przypadkowa]: - "Droga Królów" "Słowa Światłości" Brandon Sanderson - gorąco polecam. Najlepsze fantasy jakie czytałem od dobrych kilku lat. Właśnie wyszła 3 częśc (z 4 zaplanowanych). - "Formacja Trójkąta" Mariusz Zielke - w swoim gatunku super - czyta się jednym tchem. - "Niedźwiedź Wojtek" Aileen Orr - bardzo fajna historia z życia wzięta, napisana bardzo przystępnie i wciągająco. No i koniec końców wzruszająca historia. Peter V. Brett i 3 część Malowanego Człowieka czyli "Wojna w blasku dnia" trzyma poziom poprzednich części. W Nowym Roku na pewno na początku będzie "Tron Czaszek". Na tytuł odkrycia roku zasłużył Brandon Sanderson i jego seria "Archiwum Burzowego Światła"! Nie wiem czy poprzednie książki Sandersowa też są takie dobre ale ta seria to jedna z najlepszych serii fantasy jaką czytałem [so far..]. Rozczarowania roku: -"Zabójczy księżyc" / "Mroczne Słońce" N.K. Jemesin - strasznie ciężko się czyta. Raczej nie sięgnę po inne książki tej autorki. - "Seks, betel i czary. Życie seksualne dzikich sto lat później" Aleskandra Gumowska - poważnie zastanawiałem się żeby odłożyć i nie skończyć. - "Słodko Gorzko" praca zbiorowa - kompletna pomyłka z mojej strony. Muszę się oduczyć "kończenia książek na siłę"... Na przyszły rok staram się nic nie postanawiać ale cały czas mi siedzi w głowie te 52 książki w roku ;]. Życzę wszystkim udanego Nowego Roku zarówno czytelniczego jak i w "normalnym" życiu Zaczytanego Nowego Roku!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Repta
Miejsce pobytu: Trzebnica | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #28 : Grudnia 28, 2015, 16:09:13 » |
|
@UP Jeśli chodzi o "Archiwum Burzowego Światła" to ma tam być bodaj 10 książek podane w 2-óch pięcioksięgach a nie 4 A co do Sandersona to polecam cykl "Z mgły zrodzony" Ale generalnie wyszedł Ci solidny rok czytelniczy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marczewek
Miejsce pobytu: była stolica byłego województwa
mój nik wzion sie od mojego imienia
|
|
« Odpowiedz #29 : Grudnia 28, 2015, 19:32:19 » |
|
Mój rok ciężko podsumowywać. Było fatalnie z wielu względów. Czytelniczo wręcz koszmarnie.
|
|
|
Zapisane
|
- Klasyka to książki, które ludzie cenią i których nie czytają. Mark Twain
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #30 : Stycznia 01, 2016, 17:51:14 » |
|
A ja chyba odbiłem się od dna. Co prawda w 2015 roku przeczytałem nikczemną ilość książek - 7 - ale mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach złapałem jakiś wiatr w żagle. Co prawda koszmarek w postaci "Suttree" McCarthy'ego przytłoczył mnie na ponad 2 miesiące, to jednak sam fakt ukończenia tej książki o czymś świadczy W 2014 temu pewnie bym tę książkę porzucił. Poza tym w pierwszej połówce roku nie miałem ochoty na lekturę głównie z powodu zawirowań w życiu osobistym, od lipca to czytanie jako tako już wyglądało i gdyby nie ww książka McCarthy'ego, byłaby szansa nawet na przekroczenie 10 pozycji. Z najważniejszych czytanych rzeczy - zabrałem się wreszcie za kolejnego Kinga ("Czarna bezgwiezdna noc") oraz przestałem dreptać obok trylogii Veroniki Roth. Zamiast tego kupiłem całość i przeczytałem. Wybitne dzieło to nie było, ale mimo wszystko licząca łącznie ok. 1000 stron trylogia była jakimś tam wydarzeniem w moim czytelniczym życiu Planów na przyszły rok nie mam żadnych, mam nadzieję po prostu cieszyć się lekturą, bez jakiejś napinki na rzeczy ambitne. Chociaż... jakieś plany jednak mam - chciałbym przeczytać kolejną książkę Dana Browna, zabrać się za Stiega Larssona oraz zapoznać się z Cobenką Cobenem I może znów zajrzę do klimatów antyutopijnych w wydaniu młodzieżowym - trzy książki Dashnera czekają grzecznie na półce
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
J1923
Miejsce pobytu: Sto(L)ica | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #31 : Stycznia 01, 2016, 18:45:35 » |
|
zabrać się za Stiega Larssona oraz zapoznać się z Cobenką Cobenem Ja wolałbym zdecydowanie się zapoznać z Cobenką Niestety moje pierwsze spotkanie z Harlanem mnie rozczarowało Może dam jeszcze szansę. Moje małe podsumowanie: Wystartowałem w fejsbukowym "przeczytam 52 książki w 2015" i udało mi się ten cel zrealizować dość wcześnie. Finalnie przeczytałem aż 68 książek, co dla mnie jest wprost niebywałym wynikiem. Poprzedni rekord chyba wynosił 40 książek. No cóż taka zaleta pracy, w której mogę sobie poczytać. Zatem zazwyczaj mam wydanie książkowe, a w pracy czytam w wersji elektronicznej. Czytałem głównie kryminały/thrillery, ale też i sporo fantastyki - to dla mnie też dość wyjątkowe. Prawie już skończyłem lekturę całego Krajewskiego - niestety tutaj właściwie z każdą następną książką jest gorzej, a i wcześniej wybitnie nie było. Jednak coś ciągnie do zakończenia cyklu. Przeczytanie książki Deavera również nie porywały, ale pewnie dlatego, że w tym roku czytałem głównie jego mniej uznane książki; wyjątkiem oczywiście było rozpoczęcie sagi o Lincolnie, ale to wiadomo - wyższa półka. Nie porwali również Beckett i Mankell. Szczególnie ten drugi mnie na razie rozczarowuje, bowiem czytam od początku cykl o Wallanderze i póki co jest to bardzo rwane i są straszne odskocznie. Natomiast bardzo dobrze mi się czyta Camillę Lackberg - niby to proste historyjki, ale wciąga bardzo. I tak jak można by myśleć pod względem kryminałów nie był rewelacyjny, gdyby nie to, że zaliczyłem też dwa kapitalne odkrycia literackie. Pierwszym był Maxime Chattam, który wniósł powiew świeżości do mej literatury. Wcześniej nie czytałem nic podobnego i spodobała mi się trylogia, szczególnie zaś jej pierwsza część. Na pewno zostanę z tym autorem na dłużej. No i potem zaskoczenie jeszcze większe. Polski autor Ryszard Ćwirlej i jego cykl o milicjantach z Poznania. Przeczytałem do tej pory cztery części i niesamowicie wciąga. Warstwa kryminalna też jest niezła. Dodatkowo dużo w tym świetnego humoru. No i już się zżyłem z bohaterami. No i jest tam Teoś Olkiewicz mój ulubiony bohater literacki Drugim ważnym gatunkiem w tym roku była dla mnie niespodziewanie fantastyka, którą lubiłem zazwyczaj średnio. W tym roku trafiłem jednak na perełki - choć oczywiście dla mnie jako laika, bowiem entuzjaści na pewno znają te pozycje. Zacząłem od Pana Lodowego Ogrodu i naprawdę mnie wciągnął, choć zniechęciła mnie trochę druga część. W każdym razie i pomysł i wykonanie na naprawdę wysokim poziomie. Kolejną ważną książką był Hyperion i to mi się podobało nawet jeszcze bardziej. Po raz kolejny też podszedłem pod Dicka i tym razem chwyciło - przeczytałem zbiór opowiadań i mi się bardzo, ale to bardzo podobały. Na pewno będę jeszcze w coś tego autora celował. Ponadto ostatnie książki Kinga mnie nie zawiodły. Przyjemnie mi się je czytało. Przeczytałem też trochę innej literatury, z czego najbardziej mi się podobała Brak tchu Orwella. Najlepsze książki przeczytane w tym roku: George Orwell - Brak tchu Ryszard Ćwirlej - cykl o milicjantach z Poznania Dan Simmons - Hyperion Jarosław Grzędowicz - Pan Lodowego Ogrodu Maxime Chatamm - W otchłani zła Najgorsze książki: Ilona Felicjańska - Wszystkie odcienie cierni - totalne nieporozumienie i dno Janusz Wójcik - Wójt! Jedziemy z frajerami - pokaz megalomanii byłego trenera kadry, ciekawostek jakoś mało a i tak nie wiadomo ile z tego prawdy jest, bo to chyba trza podzielić przez dwa, a może nawet przez 3. Plany czytelnicze na nowy rok: Mam zamiar nie odpuszczać i czytać wiele. Postanowiłem sobie, że w trudzie i znoju, ale doczytam Mroczną Wieżę. No i oczywiście wszystko co wyjdzie Kinga oraz Nesbo. Doczytam też Krajewskiego do końca, no i skończę cykl o milicjantach z Poznania. Dalej mam zamiar się zabrać za resztę książek Deavera, Irvinga oraz Steinbecka. Z polskich to na pewno Tyrmanda z mojej kolekcji muszę poczytać. Z fantastyki chyba chwycę Dicka i w końcu Franka Herberta. Oby się udało!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
murhaaja
Miejsce pobytu: Wrock | SPONSOR FORUM |
Nox
|
|
« Odpowiedz #32 : Stycznia 02, 2016, 12:51:18 » |
|
ja powiem tylko tyle, że w tamtym roku przeczytałam dramatycznie mało rzeczy z racji braku czasu, i mam nadzieję, że w tym mi się uda coś więcej ogarnąć (czytanie tekstów jeszcze nie wydanych, do wydawnictwa, się nie liczy)
|
|
|
Zapisane
|
raz, dwa, trzy, Merkury w drugim domu księżyc, pięć, nic nie może pomóc, sześć, nieszczęście, Anuszka, siedem, wieczór, olej, głowa, profesor wszystko przeczuł --------------------------------------------------- uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego
|
|
|
marczewek
Miejsce pobytu: była stolica byłego województwa
mój nik wzion sie od mojego imienia
|
|
« Odpowiedz #33 : Stycznia 02, 2016, 15:30:02 » |
|
No i potem zaskoczenie jeszcze większe. Polski autor Ryszard Ćwirlej i jego cykl o milicjantach z Poznania. Przeczytałem do tej pory cztery części i niesamowicie wciąga. Warstwa kryminalna też jest niezła. Dodatkowo dużo w tym świetnego humoru. No i już się zżyłem z bohaterami. No i jest tam Teoś Olkiewicz mój ulubiony bohater literacki +1Skoda że nie podzieliłeś się opiniami
|
|
|
Zapisane
|
- Klasyka to książki, które ludzie cenią i których nie czytają. Mark Twain
|
|
|
Magnis
|
|
« Odpowiedz #34 : Stycznia 02, 2016, 16:53:38 » |
|
Przeczytałem sporo i część to literatura dla młodzieży, trochę grozy, kryminału oraz fantastyki tez było. Całkiem udany rok pod względem czytelniczym. Najpopularniejszy autor : Terry Pratchett - 15 książek. Rafał Kosik - 5 (polecam Cobence i murhaaji ) Maxime Chattam - 4 książki. Stephen King, Graham Masterton, Brandon Mull, Henry Kuttner - 3 książki. Bernard Minier, Jakub Ćwiek, Hakam Nesser, Jonathan Kellerman, Robert Rankin - 2 książki. Najlepsze książki : Straszna wróżba - zbiór opowiadań grozy (niesamowite opowieści, z dreszczykiem), niekiedy oparte na podaniach i legendach co dodaje im uroku. Polecam . Saki Małomówność Lady Anny - zbiór opowiadań Sakiego, w którym znajdziemy wiele opowieści - oprócz kilku obyczajowych z wyższych sfer - grozy. Są to krótkie opowiadania, ale posiadające niepowtarzalny klimat. Polecam . Maxime Chattam Plugawy spisek / Cierpliwość diabła - ze swej strony polecam. Chattam w najwyższej formie. Thrillery pełne mroku, makabry z świetnie skonstruowanymi postaciami i trzymającą w napięciu historią. Wyróżniające (odkrycia) : Jon Lier Horst Jaskiniowiec - porządnie napisany thriller, który czyta się świetnie i posiada dość zaskakujące zakończenie. Joe Abercrombie Pół Świata i Pół króla. Najgorsze książki : Andriej Lewicki Łowca lasu - niestety czyta się nieźle, ale nie wyróżnia się niczym. Postacie nie zachwycają, historia taka sobie lecz mająca może z kilka lepszych momentów, ale co najważniejsze powieść jest bardzo liniowa. Sarah Hannah Inicjały zbrodni - nastawiałem się na porządne czytadło i częściowo się zawiodłem, bo niestety kiedy autorka każe Herculesowi myśleć słabo to wychodzi, a do tego postać inspektora taka niewiarygodna. Olaga Haber Oni - miała być powieść grozy, a wyszła obyczajówka z elementami sf. Stron : 37253 Ocena : 7 Chce przeczytać książki Terrego Pratchetta do końca. Coś pewnie przeczytam Miniera, Chattama, Kinga, Mastertona (pewnie coś nowego wyjdzie, a może w niektórych przypadkach powrócę do jakiś powieści) i może coś z fantastyki też się znajdzie. Zobaczymy jak będzie . Tak pokrótce kształtują się moje czytelnicze plany . Najgorsze książki: Ilona Felicjańska - Wszystkie odcienie cierni - totalne nieporozumienie i dno
Słyszałem opinie ( w bibliotece), że to taka książka wydana na fali Greya, ale do niej się nawet nie umywa. Jestem pod wrażeniem jeśli ją całą przeczytałeś .
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2016, 13:53:38 wysłane przez Magnis »
|
Zapisane
|
Mistrzem grozy w Polsce jest Stefan Grabiński. Wielcy Przedwieczni : Dagon, Cthulhu i Wielki Staruch.
|
|
|
J1923
Miejsce pobytu: Sto(L)ica | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #35 : Stycznia 03, 2016, 01:46:06 » |
|
Skoda że nie podzieliłeś się opiniami Rozumiem, że chodzi o konkretny dział. Jeśli tak, to miałem wrażenie, że coś tam pisałem A jeśli nie to pewnie na zasadzie "po trzeciej części bym coś napisał, ale przeczytam czwartą to napiszę więcej. Przeczytałem czwartą to już huknę piątą i dopiero opiszę" Na pewno tam coś jeszcze naskrobię Słyszałem opinie ( w bibliotece), że to taka książka wydana na fali Greya, ale do niej się nawet nie umywa. Jestem pod wrażeniem jeśli ją całą przeczytałeś . Sięgnąłem po tę książkę z dwóch powodów. Po pierwsze byłem ciekawy jak wygląda thriller erotyczny, bo np. filmowo to niezły gatunek. Po drugie - z racji wcześniej zasłyszanych rzeczy - byłem ciekawy do jakiego stopnia można spartaczyć literaturę. Okazuje się, że można to zrobić w całej rozciągłości. Fatalny styl, obłędna narracja, brak sensu fabuły, zero wyczucia, żałośnie prowadzona akcja, totalne odbicie o realiów życia codziennego, na dodatek autorka próbuje wciskać swoje jakże błahe rozterki filozoficzne, o politycznych nawet nie wspominając. Jak ktoś chce się przekonać jak wygląda wielbłąd, to myślę, iż ta pozycja jest dla niego.
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2016, 11:50:25 wysłane przez J1923 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ciacho
Miejsce pobytu: Bytom | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #36 : Stycznia 03, 2016, 11:39:57 » |
|
Liczba przeczytanych książek: 55 Liczba przeczytanych stron: 25 000 Nowo poznani autorzy: 27 - całkiem nieźle. Największe odkrycie roku: Brandon Sanderson, Joe Abercrombie, John Brunner, Chritopher Priest, Harper Lee to najważniejsi, którymi się zachwyciłem i wszystkich polecam. Warci poznania są też zdecydowanie Bernard Minier, Paolo Bacigalupi, Zygmunt Miłoszewski, Anthony Doerr, Thomas Arnold i Cordwainer Smith. Największe nieporozumienie roku: nie było takiego. Najlepsze książki: Ubik, Michael Jordan: Życie, Ostrze, Człowiek z Wysokiego Zamku, Marsjanin, Nakręcana dziewczyna/Pompa numer 6, Trawa, Wyspa na prerii, Wszyscy na Zanzibarze, Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Każdy dostanie swoją kozę i Wschód - Zachód, Z mgły zrodzony, Studnia wstąpienia, Bohater wieków, Czerwone gardło, Rozłąka, Pół świata, Ulica Nadbrzeżna/ Cudowny czwartek, Ilion, Wariant drugi, Uwikłanie, Światło, którego nie widać, Paskudna historia, Na fali szoku, Tetragon, Płonące ziemie, Zabić drozda, Pył snów. Aż 28 tytułów spośród 55 przeczytanych, czyli ponad połowa! Znaczy się, że w tym roku miałem wyjątkowo szczęście do książek, bo wszystkie z nich oceniałem na 5,5+ lub 6. Najgorsze książki: Wyprawa skrytobójcy, Zdradzieckie serce, Znalezione nie kradzione, Masa o bossach polskiej mafii - nie są to książki, których przeczytania żałuję. Po prostu sugerowałem się najniższą oceną, a taką była 3+, którą wystawiłem każdej z tych książek. Największe rozczarowanie: Znalezione nie kradzione - po książce mistrza liczyłem jak zawsze na świetne emocje, których tutaj niestety zabrakło. Kingowi słabo wychodzą te kryminały i gdyby nie to, że gościa uwielbiam, nie sięgnąłbym po ostatnią, trzecią część, która będzie w przyszłym roku. Najczęściej czytany gatunek: fantasy i science fiction (po 16!), horror (6), thriller, literatura zagraniczna (5), Najczęściej czytany pisarz: Philip K. Dick (4), Brandon Sanderson (3 książki), Z 5-6 autorów poczytałem 2 książki, ale nie będę ich wszystkich wypisywał, bo 2 książki to nie jest wiele. Rozpoczęte cykle/serie: Pierwsze prawo i Morze Drzazg (Joe Abercrombie), Cesarski tron (Harry Sidebottom), Ilion/Olimp (Dan Simmons), Teodor Szacki (Zygmunt Miłoszewski), Świat Dysku (Terry Pratchett). Skończone cykle/serie: Skrytobójca (Robin Hobb), Ostatnie imperium (Brandon Sanderson -pierwsza trylogia). Ogólnie nieco lepiej niż w poprzednim roku pod względem przeczytanych 53 (22 116 stron). Życzę sobie i Wam, żeby w tym roku było jeszcze lepiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magnis
|
|
« Odpowiedz #37 : Stycznia 03, 2016, 13:57:37 » |
|
Sięgnąłem po tę książkę z dwóch powodów. Po pierwsze byłem ciekawy jak wygląda thriller erotyczny, bo np. filmowo to niezły gatunek. Po drugie - z racji wcześniej zasłyszanych rzeczy - byłem ciekawy do jakiego stopnia można spartaczyć literaturę. Okazuje się, że można to zrobić w całej rozciągłości. Fatalny styl, obłędna narracja, brak sensu fabuły, zero wyczucia, żałośnie prowadzona akcja, totalne odbicie o realiów życia codziennego, na dodatek autorka próbuje wciskać swoje jakże błahe rozterki filozoficzne, o politycznych nawet nie wspominając. Jak ktoś chce się przekonać jak wygląda wielbłąd, to myślę, iż ta pozycja jest dla niego.
Po prostu napisała na fali Greya i chciała sprzedać. Nie czytałem i nie mam nawet zamiaru, bo niestety wiele książek jest ciekawszych od tej i żal czasu poświęconego na coś takiego. Wolę przeczytać coś Pratchetta (polecam jak nie czytałeś) niż to .
|
|
|
Zapisane
|
Mistrzem grozy w Polsce jest Stefan Grabiński. Wielcy Przedwieczni : Dagon, Cthulhu i Wielki Staruch.
|
|
|
marczewek
Miejsce pobytu: była stolica byłego województwa
mój nik wzion sie od mojego imienia
|
|
« Odpowiedz #38 : Stycznia 05, 2016, 15:30:13 » |
|
23 książki, to jak na moje możliwości wręcz fatalnie. Skoro w poprzednich latach potrafiłem dobić do 70-80, a teraz 1/4 z tego tylko, to o czymś świadczy. W pięciu miesiącach przeczytałem jedną książkę, najwięcej (4) w grudniu. Żeby było jeszcze śmieszniej, to nawet nie wynikało to z braku czasu, teoretycznie miałem go minimalnie więcej, a po prostu z braku chęci. Były takie okresy że dwa tygodnie nie wziąłem książki do ręki, a potem w dwa dni przeczytałem całą.
Generalnie, to nie potrafię sobie przypomnieć książki, która by mnie jakoś szczególnie zafascynowała, a pewnie prędzej kilka razy się zawiodłem. Jak patrzę na LC, to do połowy miesiąca góra sześciogwiazdkowce na liście. Na plus z pewnością Schemat Arno Strobela. Gość pisze książki z tej tzw. pułki "dla ludzi o mocnych nerwach" i z całą pewnością zaspokoi wielbicieli tego stylu. Polecam też Czerwone kapturki numer 1, numer 2, numer 3 Katzenbacha. Podobno poprzednią książkę mocno skopał, ale tym razem jest dobrze. Końcówka roku to cała seria dobrej literatury: - Simon Kernick - lansowany przez wydawcę na brytyjskiego Cobena, zaczyna w końcu pisać dużo odważniej - Paul Finch - to chyba ostatnie odkrycie Andrzeja Kuryłowicza, niezły - Michael Connelly - tradycyjnie nie zawodzi. Ma trochę u nas pecha, bo żaden wydawca jakoś nie chce na niego postawić. - Patrick Lee - ciekawa postać. Wygląda na to że stawia na "trzystrzałowce", Jedną trylogię skończył, pisze kolejną.
In minus, tu też można wybierać. Tak jak lubię Koontza, to fatalnie mi się czyta serię z tym kuchcikiem od siedmiu boleści. Tradycyjnie nisko oceniam Harlana Cobena, choć zakończenie cyklu z Bolitarkiem da się łyknąć. Zawiedli mnie też Nasaw, Hill i szczególnie Lee Child.
Wiele wskazuje że 2016 będzie lepszy. Właśnie zaczynam drugą książkę, a pewnie to nie koniec na styczeń.
|
|
|
Zapisane
|
- Klasyka to książki, które ludzie cenią i których nie czytają. Mark Twain
|
|
|
Benson
|
|
« Odpowiedz #39 : Stycznia 05, 2016, 20:19:51 » |
|
W tym roku po raz pierwszy zacząłem sobie notować ile i jakie książki czytam. W 2015 przeczytałem 49 książki (21036 stron). W wakacje byłem z plecakiem na Lofotach i z ciężkim sercem musiałem pożyczyć od koleżanki kindla. Przez te 2 tygodnie przeczytałem 3 e-booki, które oczywiście nie są książkami tylko plikami, więc nie liczę ich do podsumowania i nie udało się dobić do "magicznej" liczby 52. 2016 będzie w tej kwestii na pewno uboższy, bo trzeba by się w końcu zabrać m.in. za te wszystkie cegły po 800-1000 str. Aha, liczyłem też książki kupione i skończyło się na 44 pozycjach, więc jestem na +5
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|