Tathagatha
Moderator
Miejsce pobytu: Lublin
|
|
« : Grudnia 26, 2013, 23:48:07 » |
|
Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2014
Poniżej przedstawię Wam wzór, którego prosiłabym się trzymać, bo ułatwi to Wam poruszanie się po tym temacie.
1. 'Tytuł książki' Imię i nazwisko autora gatunek: dany gatunek literacki. forma : dana forma ( audiobook, e-book, książka, itd itp )
Dla chętnych jeszcze kilka opcji do statystyk.
( dodatkowe możliwości ) przeczytane : konkretna data bądź przedział czasu ocena: wystawiona ocena stron: ilość stron
Uważam, że zadowoli to wszystkich i dzięki temu każda forma czytania zostanie uwzględniona. Proszę też o ciągłe edytowanie swojego wpisu.
Aha, i jeszcze jedna prośba : Książki aktualnie czytane proszę od już przeczytanych oddzielić kilkoma myślnikami, tak jak we wzorze poniżej :
1.'Roland' Stephen King gatunek: fantasy
2.'Powołanie Trójki' Stephen King gatunek: fantasy
----------------------------
W trakcie czytania / nie ukończone :
'Sprzedawca Broni' Hugh Laurie (audiobook) godzina 10 minut/12godz 36 min
FAQ by Rose
|
|
|
Zapisane
|
Za każdym razem gdy stawiasz czoło trudnościom, masz znakomitą okazję by zademonstrować bogactwo swojego wnętrza.
|
|
|
Tathagatha
Moderator
Miejsce pobytu: Lublin
|
|
« Odpowiedz #1 : Grudnia 26, 2013, 23:48:18 » |
|
Styczeń:
01. Coaching, czyli restauracja osobowości Maciej Bennewicz ilość stron: 472 przeczytane: 17.01
02. Chemia śmierci Simon Beckett ilość stron: 332 przeczytane: 24.01
03. Szczęśliwa ziemia Łukasz Orbitowski ilość stron: 381 przeczytane: 31.01
Ilość przeczytanych stron styczeń: 1 185
Luty:
04. Zapisane w kościach Simon Beckett ilość stron: 331 przeczytane: 3.02
05. Szepty zmarłych Simon Beckett ilość stron: 336 przeczytane: 8.02
06. Jeździec miedziany Paullina Simons ilość stron: 717 przeczytane: 16.02
07. Tatiana i Aleksander Paullina Simons ilość stron: 544 przeczytane: 22.02
Ilość przeczytanych stron luty: 1 928
Marzec:
08. Tajemnice indeksu glikemicznego Michel Montignac ilość stron: 112 przeczytane: 4.03
09. Ogród letni Paullina Simons ilość stron: 816 przeczytane: 7.03
10. Gra Endera Orson Scott Card ilość stron: 328 przeczytane: 15.03
11. Wołanie grobu Simon Beckett ilość stron: 385 przeczytane: 27.03
Ilość przeczytanych stron marzec: 1 641
Kwiecień:
12. W dżungli życia Beata Pawlikowska ilość stron: 314 przeczytane: 22.04
Ilość przeczytanych stron kwiecień: 314
Maj:
13. Komórka Stephen King ilość stron: 428 przeczytane: 2.05
14. Amerykańscy bogowie Neil Gaiman ilość stron: 464 przeczytane: 17.05
15. Dom na Sekwanie William Wharton ilość stron: 254 przeczytane: 21.05
16. Cień wiatru Carlos Zafon ilość stron: 516 przeczytane: 29.05
Ilość przeczytanych stron maj: 1 662
Czerwiec:
17. Wypijmy, nim zacznie się wojna Dennis Lehane ilość stron: 280 przeczytane: 4.06
18. Kodeks bracholi Barney Stinson, Matt Kuhn ilość stron: 192 przeczytane: 4.06
19. Prawnik z Lincolna Michael Conelly ilość stron: 448 przeczytane: 10.06
20. Niezawinione śmierci William Wharton ilość stron: 253 przeczytane: 11.06
21. Pokochaj siebie Wayne W. Dyer ilość stron: 304 przeczytane: 14.06
22. NOS4A2 Joe Hill ilość stron: 752 przeczytane: 19.06
23. Wywieranie wpływu na ludzi Robert B. Cialdini ilość stron: 324 przeczytane: 25.06
24. Pan Mercedes Stephen King ilość stron: 575 przeczytane: 28.06
Ilość przeczytanych stron czerwiec: 3 128
Lipiec:
25. Otchłań zła Maxime Chattam ilość stron: 544 przeczytane: 2.07
26. Diet coaching Urszula Mijakoska ilość stron: 170 przeczytane: 5.07
27. Kronika ptaka nakręcacza Haruki Murakami ilość stron: 672 przeczytane: 11.07
28. Mikołajek i inne chłopaki Sempe, Goscinny ilość stron: 140 przeczytane: 11.07
29. FitMind K. Pingot, A Buchholz ilość stron: 257 przeczytane: 12.07
30. Igrzyska śmierci Suzanne Collins ilość stron: 352 przeczytane: 14.07
31. W pierścieniu ognia Suzanne Collins ilość stron: 360 przeczytane: 16.07
32. Kosogłos Suzanne Collins ilość stron: 376 przeczytane: 18.07
33. W ciemnościach strachu Maxime Chattam ilość stron: 496 przeczytane: 21.07
34. Człowiek nietoperz Jo Nesbo ilość stron: 344 przeczytane: 24.07
35. Stephen King. Sprzedawca strachu Robert Ziębiński ilość stron: 328 przeczytane: 26.07
Ilość przeczytanych stron lipiec: 4 039
Sierpień:
36. Karaluchy Jo Nesbo ilość stron: 320 przeczytane: 1.08
37. Drzewo migdałowe Michelle Cohen Corasanti ilość stron: 392 przeczytane: 25.08
Ilość przeczytanych stron sierpień: 712
Wrzesień:
38. Q. Ponadczasowa historia miłosna Evan Mandery ilość stron: 363 przeczytane: 30.09
Ilość przeczytanych stron wrzesień: 363
Październik:
39. Życie i czasy Stephena Kinga Lisa Rognak ilość stron: 400 przeczytane: 18.10
40. Rogi Joe Hill ilość stron: 374 przeczytane: 20.10
41. Synowie Anarchii Christopher Golden, Damian Couceiro ilość stron: 180 forma: komiks przeczytane: 21.10
42. Miłość toksyczna. Miłość dojrzała Maciej Bennewicz ilość stron: 256 przeczytane: 23.10
43. Wzorzec zbrodni Warren Ellis ilość stron: 296 przeczytane: 30.10
Ilość przeczytanych stron październik: 1 506
Listopad:
44. Czerwone gardło Jo Nesbo ilość stron: 423 przeczytane: 4.11
45. Trzeci klucz Jo Nesbo ilość stron: 422 przeczytane: 14.11
46. Przebudzenie Stephen King ilość stron: 536 przebudzenie: 16.11
Ilość przeczytanych stron listopad: 1 381
Grudzień:
47. Bastion Stephen King ilość stron: 1 168 przeczytane: 4.12
48. Pentagram Jo Nesbo ilość stron: 375 przeczytane: 6.12
49. Wybawiciel Jo Nesbo ilość stron: 430 przeczytane: 13.12
50. Opowieści makabryczne Stephen King ilość stron: 64 przeczytane: 13.12
51. Policz do stu Lucy Dillon ilość stron: 472 przeczytane: 18.12
52. Śmieć Andy Mulligan ilość stron: 292 przeczytane: 25.12
53. Pierwszy śnieg Jo Nesbo ilość stron: 432 przeczytane: 28.12
Ilość przeczytanych stron grudzień: 3 233
Ilość przeczytanych książek w 2014: 53 Ilość przeczytanych stron w 2014: 21 092
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2015, 15:25:02 wysłane przez Tathagatha »
|
Zapisane
|
Za każdym razem gdy stawiasz czoło trudnościom, masz znakomitą okazję by zademonstrować bogactwo swojego wnętrza.
|
|
|
Mando
King, Star Wars i oddychanie... w tej kolejności
|
|
« Odpowiedz #2 : Grudnia 27, 2013, 00:28:52 » |
|
Moje postanowienie na ten rok to ponad 20 tytułów I przeprosić się z audiobookami, ale do tego muszę se jakiś odtwarzacz kupić albo nowy telefon. I przeczytać wszystkie książki Star Wars jakie wydadzą w PL w 2014 roku. Rok 2014: książki papierowe i audio (nie liczę komiksów) Styczeń
01. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 4: Odwet Aaron Allston forma : ebook / papierowa książka data: 5 stycznia 2014 02. Pradawne zło Robert Cichowlas, Łukasz Radecki forma : ebook data: 8 stycznia 2014 03. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 5: Sojusznicy Christie Golden forma : ebook / papierowa książka data: 15 stycznia 2014 04. The Walking Dead tom 2. Droga do Woodbury Robert Kirkman, Jay Bonansinga forma : audiobook / papierowa książka data: 20 stycznia 2014 05. Bez pożegnania Harlan Coben forma : audiobook data: 22 stycznia 2014 06. Zostań przy mnie Harlan Coben forma : audiobook data: 24 stycznia 2014 07. Chłopcy Jakub Ćwiek forma : audiobook / papierowa książka data: 26 stycznia 2014 Luty
08. Silmarillion J.R.R. Tolkien forma : audiobook / papierowa książka data: 2 lutego 2014 09. Dzieci Hurina J.R.R. Tolkien forma : audiobook data: 10 luty 2014 10. Błękitna krew Harlan Coben forma : audiobook data: 13 luty 2014 11. Star Wars. The Old Republic: Revan Drew Karpyshyn forma : audioook / ebook / papierowa książka data: 16 luty 2014 12. Star Wars. The Old Republic: Oszukani Paul S. Kemp forma : audioook / papierowa książka data: 19 luty 2014 13. Star Wars. The Old Republic: Fatalny sojusz Sean Williams forma : audioook / papierowa książka data: 26 luty 2014 Marzec
14. Stephen King: Sprzedawca strachu Robert Ziębiński forma : ebook data: 3 marca 2014 15. Star Wars. The Old Republic: Zagłada Drew Karpyshyn forma : audioook / papierowa książka data: 9 marca 2014 16. Star Wars. Zaginione plemię Sithów John Jackson Miller forma : audioook / papierowa książka data: 12 marca 2014 17. Star Wars. Darth Plagueis James Luceno forma : audioook / papierowa książka data: 19 marca 2014 Kwiecień
18. Stephen King: Sprzedawca strachu Robert Ziębiński forma : papierowa książka data: 13 kwietnia 2014 (drugi raz w 2014)19. Star Wars. Ręka Thrawna tom 1. Widmo przeszłości Timothy Zahn forma : audiobook data: 30 kwietnia 2014 Maj
20. Schronienie Harlan Coben forma : audiobook data: 3 maja 2014 21. Star Wars. Spotkanie na Mimban Alan Dean Foster forma : audiobook / papierowa książka data: 5 maja 2014 22. Kilka sekund od śmierci Harlan Coben forma : audiobook data: 8 maja 2014 23. Wiedźmin. Miecz przeznaczenia Andrzej Sapkowski forma : słuchowisko / papierowa książka data: 11 maja 2014 24. Wiedzmin tom 1. Krew elfów Andrzej Sapkowski forma : audiobook / papierowa książka data: 15 maja 2014 25. Wiedźmin tom 2. Czas pogardy Andrzej Sapkowski forma : audiobook / papierowa książka data: 22 maja 2014 26. Wiedźmin tom 3. Chrzest ognia Andrzej Sapkowski forma : audiobook / papierowa książka data: 29 maja 2014 Czerwiec
27. Carrie Stephen King forma : audiobook / papierowa książka data: 1 czerwca 2014 28. Pan Mercedes Stephen King forma : papierowa książka data: 5 czerwca 2014 29. NOS4A2 Joe Hill forma : ebook / papierowa książka data: 12 czerwca 2014 30. Miasteczko Salem Stephen King forma : ebook / papierowa książka data: 25 czerwca 2014 Lipiec
31. Rage Richard Bachman forma : ebook data: 3 lipca 2014 32. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 6: Wir Troy Denning forma : ebook / papierowa książka data: 14 lipca 2014 --. Przegląd końca świata: Countdown Mira Grant forma : ebook (minibook) data: 16 lipca 2014 33. Star Wars. Świt Jedi: W nicość Tim Lebbon forma : papierowa książka data: 22 lipca 2014 34. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 7: Wyrok Aaron Allston forma : ebook / papierowa książka data: 28 lipca 2014 35. The Walking Dead tom 2. Droga do Woodbury Robert Kirkman, Jay Bonansinga forma : audiobook data: 31 lipca 2014 (drugi raz w 2014) Sierpień
36. Wiedźmin tom 4. Wieża jaskółki Andrzej Sapkowski forma : audiobook data: 10 sierpnia 2014 37. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 8: Hegemonia Christie Golden forma : papierowa książka / ebook data: 22 sierpnia 2014 Wrzesień
38. Star Wars. Przeznaczenie Jedi tom 9: Apokalipsa Troy Denning forma : papierowa książka data: 4 września 2014 39. Szkieletowa załoga Stephen King forma : audiobook data: 26 września 2014 Październik
40. Sześć lat później Harlan Coben forma : audiobook data: 10 października 2014 41. Wiedźmin tom 5. Pani jeziora Andrzej Sapkowski forma : audiobook / papierowa książka data: 20 października 2014 42. Życie i czasy Stephena Kinga Lisa Rogak forma : papierowa książka data: 21 października 2014 Listopad
43. Przebudzenie Stephen King forma : papierowa książka data: 7 listopada 2014 44. Tęsknię za tobą Harlan Coben forma : audiobook data: 14 listopada 2014 45. Stukostrachy Stephen King forma : audiobook data: 28 listopada 2014 Grudzień
46. Pan lodowego ogrodu tom 1 Jarosław Grzędowicz forma : audiobook / papierowa książka data: 16 grudnia 2014 47. Gra o tron George R.R. Martin forma : słuchowisko / papierowa książka data: 26 grudnia 2014 48. Star Wars. Kenobi John Jackson Miller forma : papierowa książka data: 29 grudnia 2014 ----- teraz czytam Star Wars. Młodzi Rycerze Jedi tom 1: Spadkobiercy Mocy Kevin J. Anderson, Rebecca Moesta forma : papierowa książka data: Niedokończone opowieści J.R.R. Tolkien forma : papierowa książka data: Poprzednie lata: 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 29, 2014, 18:11:26 wysłane przez Mando »
|
Zapisane
|
|
|
|
p.a.
Administrator
Miejsce pobytu: Katowice | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #3 : Grudnia 27, 2013, 00:31:24 » |
|
1. OśmiościanAutor: Julio Cortazar Gatunek: zbiór opowiadań/lit. iberoamerykańska Ilość stron: 99 Ocena: 5/10 2. Psy z RygiAutor: Henning Mankell Gatunek: kryminał policyjny Ilość stron: 284 Ocena: 5.5/10 3. W ciemnośćAutor: Cormac McCarthy Gatunek: jeszcze nie wiem Ilość stron: 269 Ocena: 6/10 4. Tortilla FlatAutor: John Steinbeck Gatunek: powieść społeczno-obyczajowa Ilość stron: 283 Ocena: 4.5/10 5. Duch zagładyAutor: Graham Masterton Gatunek: horror Ilość stron: 399 Ocena: 5/10 6. Wielka CzwórkaAutor: Agatha Christie Ilość stron: 194 Gatunek: kryminał, szpiegowska Ocena: 6/10 7. Cyfrowa TwierdzaAutor: Dan Brown Ilość stron: 448 Ocena: 5/10 ---------------------------------------------------------------------------- Aktualnie czytane: ----------------------------------------------------------------------------- Porzucone: 8. Zielony DomAutor: Mario Vargas Llosa Gatunek: powieść społeczno-obyczajowa/lit. iberoamerykańska Ilość stron: 629 Przyczyna porzucenia: patrz wątek o niedoczytanych do końca książkach
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2014, 18:15:54 wysłane przez p.a. »
|
Zapisane
|
|
|
|
sorekar
Miejsce pobytu: Warszawa
|
|
« Odpowiedz #4 : Grudnia 27, 2013, 00:33:13 » |
|
1. Autor: George R.R. Martin Tytuł: A Storm of Swords 1: Steel and Snow Język: Angielski Ocena: 10/10
2. Autor: Mitchel Scanlon Tytuł: The Horus Heresy VI: Descent Of Angels Język: Angielski Ocena: 5.5/10
3. Autor: Albert Camus Tytuł: Dżuma Język: Polski Ocena: 4/10
4. Autor: Stephen King Tytuł: The Shining Język: Angielski Ocena: 6.5/10
5. Autor: John Le Carre Tytuł: Bardzo poszukiwany człowiek Język: Polski Ocena: 5/10
6. Autor: Dan Abnett Tytuł: Duchy Gaunta I: Pierwszy i jedyny z Tanith Język: Polski Ocena: 7/10
7. Autor: Dan Abnett Tytuł: Duchy Gaunta II: Komisarz Gaunt Język: Polski Ocena: 6.5/10
8. Autor: Stephen King Tytuł: Misery Język: Angielski Ocena:8/10
9. Autor: James Herbert Tytuł: Nawiedzony Język: Polski Ocena: 9/10
10. Autor: James Herbert Tytuł: Jonasz Język: Polski Ocena: 7/10
11. Autor: George R.R. Martin Tytuł: A Storm of Swords II: Blood and Gold Język: Angielski Ocena: 10/10
12. Autor: Graham Masterton Tytuł: Kostnica Język: Polski Ocena: 7/10
13. Autor: Stephen King Tytuł: On writing Język: Angielski Ocena: 9/10
14. Autor: George R.R. Martin Tytuł: The Hedge Knight Język: Angielski Ocena: 8/10
15. Autor: Todd McFarlane Tytuł: Mega Marvel #1: Spiderman Torment Język: Polski Ocena: 6.5/10
16. Autor: George R.R. Martin Tytuł: A Feast for Crows Język: Angielski Ocena: 9/10
17. Autor: Dan Abnett Tytuł: The Horus Heresy VII: Legion Język: Angielski Ocena: 7.5/10
18. Autor:Howard Mackie Tytuł: Mega Marvel #2: Ghost Rider Język: Polski Ocena: 7.5/10
19. Autor: Ron Marz Tytuł: Mega Marvel #3: Silver Surfer Misja Heroldów Język: Polski Ocena: 6.5/10
20. Autor: George R.R. Martin Tytuł: A Dance With Dragons Język: Angielski Ocena: 10/10
21. Autor: Stephen King Tytuł: Mr. Mercedes Język: Angielski Ocena: 7/10
22. Autor: Michio Kaku Tytuł: Fizyka rzeczy niemożliwych Język: Polski Ocena: 8/10
23. Autor: Jarosław Grzędowicz Tytuł: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 Język: Polski Ocena: 7/10
24. Autor: Frank Miller; John Romita Jr. Tytuł: Mega Marvel #7 Daredevil Język: Polski Ocena: 8/10
25. Autor: Drew Karpyshyn Tytuł: Star Wars: Path of destruction Język: Angielski Ocena: 7/10
26. Autor: Bill Bass; Jon Jefferson Tytuł: Trupia farma Język: Polski Ocena: 9/10
27. Autor: Norman G. Finkelstein Tytuł: Przedsiębiorstwo Holokaust Język: Polski Ocena: 7.5/10
28. Autor: Joe Hill Tytuł: Horns Język: Angielski Ocena: 7.5/10
-------------------------------------------------------- Aktualnie czytane: Autor: Henryk Sienkiewicz Tytuł: Potop Język: Polski
Autor: Igor Nowikow Tytuł: Rzeka czasu Język: Polski
Autor: Bram Stoker Tytuł: Dracula Język: Polski -------------------------------------------------------- Niedokończone: Autor: James Herbert Tytuł: Ocalony Język: Polski
Autor: Michael Koryta Tytuł: So Cold the River Język: Angielski
|
|
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2014, 10:17:44 wysłane przez sorekar »
|
Zapisane
|
|
|
|
Repta
Miejsce pobytu: Trzebnica | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #5 : Grudnia 27, 2013, 00:38:00 » |
|
1. "Worek kości" Stephan King 7/10 2. "Sezon Burz" Andrzej Sapkowski 7,5/10 3. "Suttree" Cormac McCarthy 3/10 4. "Otchłań zła" Maxime Chattam 7/10 5. "W ciemnościach strachu" Maxime Chattam 7/10 6. "Tajemnicza historia w Styles" Agatha Christie 6,5/10 7. "Wspomnienie lodu" Steven Erikson 8/10 8. "Dom łańcuchów" Steven Erikson 7,5/10 9. "Apokryfy Sherlock'a Holmes'a" Arthur Conan Doyle 6/10 10. "Za horyzont" Andriej Diakow 6,5/10 11. "Dziewięciu książąt Amberu" Roger Zelazny 8/10 12. "Karabina Avalonu" Roger Zelazny 8/10 13. "Znak jednorożca" Roger Zelazny 8/10 14. "Ręka Oberona" Roger Zelazny 8/10 15. "Dworce Chaosu" Roger Zelazny 8/10 16. "Rycerz Siedmiu Królestw" George R.R. Martin 6/10 17. "Cylinder van Troffa" Janusz A. Zajdel 8/10 18. "Pudełko w kształcie serca" Joe Hill 5/10 19. "Stephen King. Sprzedawca strachu"---> aktualnie czytane
|
|
« Ostatnia zmiana: Czerwca 10, 2014, 23:05:07 wysłane przez Repta »
|
Zapisane
|
|
|
|
ciach_eemuu_ciach
Miejsce pobytu: Łaziska Średnie | SPONSOR FORUM |
Where is Jessica Hyde?
|
|
« Odpowiedz #6 : Grudnia 27, 2013, 00:39:29 » |
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2014, 19:56:30 wysłane przez ciach_eemuu_ciach »
|
Zapisane
|
|
|
|
murhaaja
Miejsce pobytu: Wrock | SPONSOR FORUM |
Nox
|
|
« Odpowiedz #7 : Grudnia 27, 2013, 04:29:08 » |
|
Przeczytane:1. Harry Potter i Zakon Feniksa Autor: J. K. Rowling Gatunek: fantasy Forma: książka 2. Harry Potter i Książę Półkrwi Autor: J. K. Rowling Gatunek: fantasy Forma: książka 3. Harry Potter i Insygnia Śmierci Autor: J. K. Rowling Gatunek: fantasy Forma: książka 4. Nie Kończąca Się Historia Autor: Michael Ende Gatunek: Baśń Forma: książka 5. Joyland Autor: Stephen King Gatunek: horror Forma: książka 6. Doktor Sen Autor: Stephen King Gatunek: horror Forma: książka 7. Fistaszki zebrane 1969-1970 Autor: Charles Schulz Gatunek: komiks Forma: książka 8. Przypadek Victora Frankensteina Autor: Peter Ackroyd Gatunek: s-f Forma: książka 9. Rogi Autor: Joe Hill Gatunek: horror Forma: książka 10. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Autor: J.K. Rowling Gatunek: dla dzieci Forma: książka 11. Quidditch przez wieki Autor: J.K. Rowling Gatunek: dla dzieci Forma: książka 12. Pan Mercedes Autor: Stephen King Gatunek: kryminał Forma: książka Aktualnie czytane:13. Dom Tajemnic Autor: Chris Columbus & Ned Vizzini Gatunek: dla dzieci Forma: książka 14. The Good, The Bad and The Furry Autor: Tom Cox Gatunek: biografia/autobiografia/humorystyczna obyczajówka Forma: książka
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 07, 2014, 01:28:36 wysłane przez murhaaja »
|
Zapisane
|
raz, dwa, trzy, Merkury w drugim domu księżyc, pięć, nic nie może pomóc, sześć, nieszczęście, Anuszka, siedem, wieczór, olej, głowa, profesor wszystko przeczuł --------------------------------------------------- uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego
|
|
|
J1923
Miejsce pobytu: Sto(L)ica | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #8 : Grudnia 27, 2013, 07:58:41 » |
|
Przepraszam, czy tu biją?
1. Leopold Tyrmand "Życie towarzyskie i uczuciowe" 2. Marcin Wroński "Morderstwo pod cenzurą" 3. Marcin Wroński "Kino Wenus" 4. Paweł Szlachetko "Ballada o kuternogach" 5. Bolesław Prus "Lalka" 6. Tony Iommi "Iron Man. Moja podróż przez niebo i piekło z Black Sabbath" 7. Carlos Ruiz Zafon "Książę mgły" 8. Truman Capote "Z zimną krwią" 9. Haruki Murakami "Ślepa wierzba i śpiąca kobieta" 10. Marcin Wroński "A na imię jej będzie Aniela" 11. Robert Ziębiński "Stephen King. Sprzedawca strachu" 12. Stephen King "Sztorm stulecia" 13. Aleksander Kamiński "Kamienie na szaniec" 14. Marcin Wroński "Skrzydlata trumna" 15. Jo Nesbo "Policja" 16. John Murdoch "Nordic Front. Gniew ulicy" 17. Jo Nesbo "Łowcy głów" 18. Stephen King "Pan Mercedes" 19. Katarzyna Kobylarczyk "Pył z landrynek. Hiszpańskie fiesty" 20. Joel McCiver "Żyć znaczy umrzeć. Historia życia legendarnego basisty zespołu Metallica" 21. Elżbieta Cherezińska "Legion" 22. Dean Koontz "Mąż" - audiobook 23. Rafał A. Ziemkiewicz "Śpiąca królewna" - audiobook 24. Wojciech Cejrowski "Gringo wśród dzikich plemion" - audiobook 25. Bram Stoker "Dracula" 26. Stephen King "Dolores Claiborne" 27. Agatha Christie "Morderstwo w Orient Expressie" 28. John Grisham "Król afer" 29. Joanna Skalska "Eremanta" 30. Jo Nesbo "Syn" 31. John Grisham "Obrońca ulicy" 32. Roman Konik "Znamię na potylicy. Opowieść o rotmistrzu Pileckim" 33. Jack Ketchum "Poza sezonem" 34. Jack Ketchum "Czas zamykania" 35. Stephen King "Przebudzenie" 36. John Steinbeck "Zima naszej goryczy" 37. Marcin Wroński "Pogrom w przyszły wtorek" 38. Marcin Wroński "Haiti" 39. Jeffery Deaver "Porzucone ofiary" 40. Marek Krajewski "Śmierć w Breslau" 41. Dennis Lehane "Wyspa skazańców"
Aktualnie czytane: Adam Dylewski "Warszawa i okolice. Praktyczny przewodnik." Jeffery Deaver "Śpiąca laleczka"
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 29, 2014, 22:31:09 wysłane przez J1923 »
|
Zapisane
|
|
|
|
dampf
Miejsce pobytu: Trójmiasto
|
|
« Odpowiedz #9 : Grudnia 27, 2013, 09:10:06 » |
|
Książki przeczytane w 2014 roku:
1. Janusz A. Zajdel, Limes inferior 2. Stephen King, Doktor Sen 3. Thomas Mann, Opowiadania 4. Magdalena Rittenhouse, Nowy Jork. Od Mannahatty do Ground Zero 5. Stanisław Lem, Szpital Przemienienia
6. Ursula K. Le Guin, Czarnoksiężnik z Archipelagu 7. Arthur Conan Doyle, Studium w szkarłacie 8. Arthur Conan Doyle, Znak czterech 9. Michał Heller, Bóg i nauka. Moje dwie drogi do jednego celu. Michał Heller w rozmowie z Giulio Brottim 10. Ursula K. Le Guin, Grobowce Atuanu
11. Arthur Conan Doyle, Przygody Sherlocka Holmesa 12. Ursula K. Le Guin, Najdalszy brzeg 13. Janusz A. Zajdel, Wyjście z cienia 14. Maciej Zaremba Bielawski, Polski hydraulik i nowe opowieści ze Szwecji 15. Arthur Conan Doyle, Dzienniki Sherlocka Holmesa
Aktualnie czytane:
1. Ursula K. Le Guin, Tehanu 2. Jacek Dukaj, Inne pieśni 3. 100/XX. Antologia polskiego reportażu XX wieku
|
|
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2014, 21:05:26 wysłane przez dampf »
|
Zapisane
|
|
|
|
marczewek
Miejsce pobytu: była stolica byłego województwa
mój nik wzion sie od mojego imienia
|
|
« Odpowiedz #10 : Grudnia 27, 2013, 09:18:37 » |
|
Styczeń
1. Per Wahlöö - Morderstwo na 31 piętrze 2. Per Wahlöö - Stalowy Skok 3. Arno Strobel - Trakt 4. John Hart - Żelazny dom 5. Elena Sender - Wtargnięcie 6. Per Wahloo - Ciężarówka 7. Jason Mott - Przywróceni 8. Klif Kaszel - Skarby Grobowców 9. Bartłomiej Biesiekirski - Jasnowidz 10. Tim Weaver - Ścigając umarłych
Luty
11. Michael Laimo - Głębia ciemności 12. William Boyd - Solo 13. John Hart - Król kłamstw 14. hakunamatata Korben - W głębi lasu 15. Pierre Lemaitre - Alex 16. Maxime Chattam - Plugawy spisek 17. głahamek mastodont - Panika 18. Jonathan Holt - Bluźnierstwo 19. Douglas Preston/Lincoln Child - Zabójcza fala 20. John D. Macdonald - Niebieskie pożegnanie
Marzec
21. Nikodem Pałasz - Brudna gra 22. Jason Starr - Nic osobistego 23. Ryszard Ćwirlej - Trzynasty dzień tygodnia 24. hakunamatata Korben - Sześć lat później 25. Frederick Forsyth - Czarna Lista 26. James Patterson - Wycofaj się albo zginiesz 27. John Rector - Zagajnik 28. Hugh B. Cave - Uczniowie szatana
Kwiecień
29. Jack Lance - Płomień strachu 30. Michel Rostain - Syn 31. Lee Child - Nigdy nie wracaj 32. Peter May - czarny dom 33. Clive Cussler/Justin Scott - Szpieg 34. Peter Abrahams - Ostatni rebeliant
Maj
35. Jim Thompson - Morderca we mnie 36. George Vincent Higgins - Zabić, jak to łatwo powiedzieć 37. Michael Palmer - Jedno uderzenie serca 38. Sam Eastland - Czerwona trumna 39. John Grisham - Aktywista 40. David Baldacci - Dzień zero
Czerwiec
41. Michael Palmer - Krytyczna terapia 42. Edgar Wallace - Tajemnica trzech dębów 43. Mariusz Czubaj - Martwe popołudnie 44. Mark Gimenez - Żona gubernatora 45. Michel Bussi - Samolot bez niej 46. Marcin Ciszewski - Wiatr
Lipiec
47. C.J. Box - Na bezludnym szlaku 48. Robert Whitlow - Wybór 49. Michael Connelly - Piąty Świadek 50. Ellery Queen - Przeklęte miasto 51. Graham Masterton - Śpiączka 52. Ian rankin - Odrodzeni
Sierpień
53. Michael Palmer - Cicha Kuracja 54. Gregg Hurwitz - Labirynt śmierci 55. Simon Kernick - Zapłata 56. Jason Starr - Koniec gry
Wrzesień 57. Matt Richtel - Zabawka diabła 58. Tadeusz Kostecki - Dom cichej śmierci 59. Rafael Estrada - Co mówią umarli
Październik 60. James Patterson - Dziewiąty wyrok 61. Tim Weaver - Bez ostrzeżenia 62. Peter May - Człowiek z wyspy Lewis 63. Jeffery Deaver - Październikowa lista 64. Clive Cussler, Justin Scott - Wyścig 65. Harlan Coben - Tęsknię za tobą
Listopad 66. Jean-Christophe Grange - Kaiken 67. Mark Gimenez - Beznadziejna sprawa 68. Jeffrey Archer - Ostrożnie z marzeniami
Grudzień 69. Dean Koontz - Apokalipsa Odda 70. Urban Waite - Na krawędzi 71. Ryszard Ćwirlej - Błyskawiczna wypłata 72. Ryszard Ćwirlej - Mocne uderzenie
plany:
-. Ian rankin - Stojąc przy cudzym grobie -. dzefri diver - Carte Blanshe -. Reggie Nadelson - Londongrad -. dzefri diver - Październikowa lista
rezygnuję * Andrew Williams - Zabić cara * Giles Blunt - Czterdzieści słów rozpaczy * James V. Smith - Bestia apokalipsy * Ben Berkeley - Kołyska Judasza
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2015, 22:46:51 wysłane przez marczewek »
|
Zapisane
|
- Klasyka to książki, które ludzie cenią i których nie czytają. Mark Twain
|
|
|
kujot666
Miejsce pobytu: Działdowo | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #11 : Grudnia 27, 2013, 11:18:50 » |
|
Styczeń 1. WP/Drużyna pierścienia - J.R.R.Tolkien / 447 stron 2. WP/Dwie wieże - J.R.R.Tolkien / 368 stron 3. WP/Powrót króla - J.R.R.Tolkien /454 strony 4. Listy - J.R.R.Tolkien / 746 stron 5. Eden - L.Child / 432 strony
Luty 6. Utopia - L.Child / 511 stron 7. Nasi przyjaciele z Frolixa 8 - P.K.Dick / 327 stron 8. Czarnoksiężnik z Archipelagu / Ziemiomorze 1 - U.K.Le Guin / 207 stron 9. Głębia - L.Child / 415 stron 10. Terminalny mróz - L.Child / 431 stron 11. Śpiączka - G.Masterton / 335 stron
Marzec 12. Pamięć Ziemi - O.S.Card / 292 strony 13. Wezwanie Ziemi - O.S.Card / 281 stron 14. Statki Ziemi - O.S.Card / 345 stron 15. Odrodzenie Ziemi - O.S.Card / 301 stron 16. Dzieci Ziemi - O.S.Card / 374 strony
Kwiecień 17. Historia Lisey - S.King / 533 strony 18. Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika - S.King / 236 stron 19. Działa Navarony - A.MacLean / 238 stron 20. Komandosi z Navarony - A.MacLean / 176 stron 21. Biały ogień - D.Preston/L.Child / 494 strony 22. Słudzy ciemności - D.Koontz / 383 strony
Maj 23. Ziemiomorze - U.K.LeGuin / 942 strony 24. Sępy - R.Cichowlas/J.M.Rostocki / 502 strony
Czerwiec
Lipiec 25. Seryjny - J.Lutz / 663 strony
Sierpień 26. NOS4A2 - J.Hill / 751 stron 27. Infekcja - G.Masterton / 339 stron 28. Grobowiec - L.Child / 399 stron 29. Pan Mercedes - S.King / 575 stron 30. Efemeryda - R.Cichowlas/K.Kyrcz Jr / 267 stron 31. Golem - E.Lee / 316 stron 32. Ludzie z bagien - E.Lee / 400 stron 33. Szósta era - R.Cichowlas / 259 stron
Wrzesień 34. Kanion Tyranozaura - D.Preston / 366 stron 35. Mistyfikacja - D.Preston / 539 stron 36. Konfrontacja - D.Preston / 418 stron 37. Worek kości - S.King / 607 stron 38. Susza - G.Masterton / 398 stron
Październik 39. Ślepowidzenie - P.Watts / 397 stron
Listopad 40. Projekt Kraken - D.Preston / 419 stron 41. Apokalipsa Odda - D.Koontz / 399 stron 42. Oblicza grozy - zbiór opowiadań różnych autorów / 347 stron 43. Pożoga - O.S.Card/A.Johnston / 502 strony
Grudzień 44. Wydrążony człowiek/Muza ognia - D.Simmons / 465 stron 45. Miasto złocistego cienia - T.Williams / 806 stron
Koniec!
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2014, 23:45:32 wysłane przez kujot666 »
|
Zapisane
|
Graham, Dean & Stephen rules!!! ;-) Preston & Child kicks like a mule!:-D
|
|
|
|
Ciacho
Miejsce pobytu: Bytom | SPONSOR FORUM |
|
|
« Odpowiedz #13 : Grudnia 27, 2013, 14:08:32 » |
|
Powariowali Styczeń:1. "Nieprzyjaciel Boga, tom: 2" Bernard Cornwell gatunek: powieść historyczna, legenda forma: książka ocena: 5+/6 stron: 550 2. "Złe rzeczy się zdarzają" Harry Dolan gatunek: thriller forma: książka ocena: 4/6 stron: 340 3. "Excalibur, tom: 3" Bernard Cornwell gatunek: powieść historyczna, legenda forma: książka ocena: 6/6 stron: 566 4. "Czerwony smok" Thomas Harris gatunek: thriller psychologiczny forma: książka ocena: 5/6 stron: 272 Luty:5. "Akwaforta" K.J. Bishop gatunek: new weird, dark fantasy forma: książka ocena: 5/6 stron: 328 6. "Chemia śmierci" Simon Beckett gatunek: thriller forma: książka ocena: 4+/6 stron: 320 7. "Pokój" Gene Wolfe gatunek: fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 235 8. "Lisia dolina" Charlotte Link gatunek: thriller forma: książka ocena: 2+/6 stron: 484 Marzec:9. "Inne pieśni" Jacek Dukaj gatunek: sf, fantasy, przygodowa forma: książka ocena: 6/6 stron: 521 10. "Trupia otucha" Dan Simmons gatunek: horror,thriller forma: książka ocena: 4/6 stron: 968 Kwiecień:11. "Peanatema" Neal Stephenson gatunek: sf forma: książka ocena: 5+/6 stron: 945 12. "Drapieżcy" Maxime Chattam gatunek: thriller forma: książka ocena: 4+/6 stron: 488 13. "Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń!" Nick Vujicic gatunek: autobiografia forma: książka ocena: 4+/6 stron: 288 14. "Podróżnik WC" Wojciech Cejrowski gatunek: podróżnicza forma: książka ocena: 5/6 stron: 252 Maj:15. "Wir" Peter Watts gatunek: sf forma: książka ocena: 4+/6 stron: 389 16. "Wicher śmierci" Steven Erikson gatunek: fantasy forma: książka ocena: 5/6 stron: 867 Czerwiec:17. "Księga cmentarna" Neil Gaiman gatunek: fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 226 18. "Pan Mercedes" Stephen King gatunek: kryminał forma: książka ocena: 4+/6 stron: 575 Lipiec:19. "Imajica" Clive Barker gatunek: dark fantasy forma: książka ocena: 3/6 stron: 914 20. "Zapisane w kościach" Simon Beckett gatunek: kryminał forma: książka ocena: 4+/6 stron: 351 21. "W ogrodzie bestii" Erik Larson gatunek: literatura faktu forma: książka ocena: 5/6 stron: 472 22. "Trupia farma: Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie" Bill Bass, Jon Jefferson gatunek: nauki przyrodnicze (antropologia, medycyna sądowa, kryminalistyka) forma: książka ocena: 5+/6 stron: 341 Sierpień23. "Okrutne morze, tom: 1" Nicholas Monsarrat gatunek: historyczna, II wojna światowa forma: książka ocena: 4/6 stron: 364 24. "Okrutne morze, tom: 2" Nicholas Monsarrat gatunek: historyczna, II wojna światowa forma: książka ocena: 4/6 stron: 310 25. "Miecz Salomona" Marek Orłowski gatunek: powieść historyczna forma: książka ocena: 4+/6 stron: 361 26. "Fight Club" Chuck Palahniuk gatunek: literatura współczesna, dramat forma: książka ocena: 5+/6 stron: 255 27. "Człowiek nietoperz" Jo Nesbo gatunek: kryminał forma: książka ocena: 4+/6 stron: 341 28. "180 000 kilometrów przygody" Tony Halik gatunek: podróżnicza, przygodowa forma: książka ocena: 4+/6 stron: 303 29. "Zakazane gole: Futbol w okupowanej Warszawie" Juliusz Kulesza gatunek: historyczna, esej forma: książka ocena: 4/6 stron: 151 30. "Myszy i ludzie" John Steinbeck gatunek: powieść społeczno-obyczajowa forma: książka ocena: 5/6 stron: 120 31. "Listy" J.R.R. Tolkien gatunek: listy forma: książka ocena: 4/6 stron: 746 Wrzesień:32. "Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta" David Mitchell gatunek: przygodowa, historyczna, społeczno-obyczajowa, romans forma: książka ocena: 5+/6 stron: 619 33. "Karaluchy" Jo Nesbo gatunek: kryminał forma: książka ocena: 4/6 stron: 320 34. "Zdrowie bez recepty: Czyli skrobia, która leczy" John A. McDougall gatunek: poradnik, medycyna, dietetyka forma: książka ocena: 4+/6 stron: 370 Październik:35. "Dworzec Perdido" China Mieville gatunek: fantasy, steampunk forma: książka ocena: 5/6 stron: 648 36. "Tortilla Flat" John Steinbeck gatunek: powieść społeczno-obyczajowa forma: książka ocena: 5/6 stron: 246 37. "Tropiciel duchów" Williams Hope Hodgson gatunek: horror forma: książka ocena: 3+/6 stron: 224 38. "Ronaldo: Obsesja doskonałości" Luca Caioli gatunek: biograficzna, sportowa forma: książka ocena: 4+/6 stron: 310 39. "Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn gatunek: thriller forma: książka ocena: 5/6 stron: 652 40. "Wzorzec zbrodni" Warren Ellis gatunek: kryminał forma: książka ocena: 4/6 stron: 295 41. "Droga wiodła ugorem. Wspomnienia" Stanisław Sosabowski gatunek: autobiografia, pamiętnik forma: książka ocena: 4+/6 stron: 418 Listopad:42. "Nigdziebądź" Neil Gaiman gatunek: fantasy forma: książka ocena: 6/6 stron: 331 43. "Wielka wyprawa księcia Racibora: Zdobycie grodu Konungahela przez Słowian w 1136 roku" Artur Szrejter gatunek: historia forma: książka ocena: 5/6 stron: 196 44. "Sons of Anarchy. Synowie Anarchii, tom: 1" Christopher Golde, Damian Couceiro gatunek: komiks forma: książka ocena: 5/6 stron: 180 45. "Uczeń skrytobójcy" Robin Hobb gatunek: fantasy forma: książka ocena: 5+/6 stron: 495 46. "Pod pogańskim sztandarem: Dzieje tysiąca wojen Słowian połabskich od VII do XII wieku" Artur Szrejter gatunek: historia forma: książka ocena: 45/6 stron: 328 47. "Przebudzenie" Stephen King gatunek: horror, dramat forma: książka ocena: 5/6 stron: 536 48. "Łukasz Orbitowski" Zapiski nosorożca: Moja podróż po drogach, bezdrożach i legendach Afryki gatunek: podróżnicza forma: książka ocena: 4/6 stron: 275 Grudzień:
49. "Gdyby mi została tylko godzina życia" Roger-Pol Detroi gatunek: esej, filozofia forma: książka ocena: 4/6 stron: 132 50. "Królewski skrytobójca" Robin Hobb gatunek: fantasy forma: książka ocena: 5/6 stron: 765 51. "Podróże z Charleyem: W poszukiwaniu Ameryki " John Steinbeck gatunek: esej, podróżnicza forma: książka ocena: 4+/6 stron: 326 52. "Wielki marsz" Stephen King gatunek: science fiction, dramat forma: książka ocena: 6/6 stron: 264 53. "Myto ogarów" Steven Erikson gatunek: fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 863 Koniec
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2015, 17:39:24 wysłane przez Ciacho »
|
Zapisane
|
|
|
|
Magnis
|
|
« Odpowiedz #14 : Grudnia 27, 2013, 16:04:43 » |
|
Zarezerwuje sobie również dobre miejsce . Styczeń1. Punkt Borkmanna Hakan Nesser gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 320 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 2. Sprawa podwójnej tożsamości Erle Stanley Gardner gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 192 przeczytane : 1 dzień ocena : 7/10 3. Trupojad. Nie ma ocaleniagatunek : horror, zbiór opowiadań forma : książka ilość stron : 411 przeczytane : 3 dni ocena : 6,5/10 5. Łowca James V. Smith Jr. gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 381 przeczytane : 3 dni ocena : 5.5/10 6. Joyland Stiven Kunc gatunek : obyczajowa, groza forma : książka ilość stron : 336 przeczytane : 2 dni ocena : 7-/10 7. Doktor Sen Stiven Kunc gatunek : horror forma : książka ilość stron : 653 przeczytane : 5 dni ocena : 7-/10 Luty8. Mgnienie ekranu Terry Pratchett gatunek : zbiór opowiadań, fantasy, humor forma : książka ilość stron : 311 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 9. Detektywi z Private James Petterson / Maxime Paetro gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 398 przeczytane : 2 dni ocena : 6/10 10. Daisy D. : Tajemnica zimowego ogrodu Carola Dunn gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 318 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 11. Agatha Raisin i ciasto śmierci M. C. Beaton gatunek : kryminał, obyczajowa forma : książka ilość stron : 252 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 12. Co wie noc Dean R. Koontz gatunek : groza, kryminał forma : książka ilość stron : 447 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 13. Powrót Hakan Nesser gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 335 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 14. Kobieta ze znamieniem Hakan Nesser gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 328 przeczytane : 3 dni ocena : 7,5/10 Marzec15. Strzała Posejdona Clive Cussler, Dirk Cussler gatunek : przygodowo - sensacyjna forma : książka ilość stron : 399 przeczytane : 3 dni ocena : 6/10 16. Prywatna praktyka Stiven White gatunek : thriller psychologiczny forma : książka ilość stron : 303 przeczytane : 3 dni ocena : 7-/10 17. Teatr zła Stiven White gatunek : thriller psychologiczny forma : książka ilość stron : 239 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 18. Hitman : Rozgrzeszeniegatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 316 przeczytane : 2 dni ocena : 6/10 19. Podróżnik WC Wojciech Cejrowski gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 252 przeczytane : 2 dni ocena : 7,5/10 20. Gringo wśród dzikich plemiongatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 262 przeczytane : 3 dni ocena : 8/10 21. Bielszy odcień śmierci Bernard Minier gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 510 przeczytane : 4 dni ocena : 7.5/10 Kwiecień22. Krąg ciemności Douglas Preston, Lincoln Child gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 423 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 23. Krwawy krąg Jerome Delafosse gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 328 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 24. Statek Stefan Mani gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 426 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 25. Brudne ulice nieba Tad Williams gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 488 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 26. Sztejer 2 Robert Foryś gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 311 przeczytane : 1 dzień ocena : 6.5/10 27. Sztejer 3 : dajcie mi głowę zdrajcy Robert Foryś gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 298 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 28. Nowa Antlantyda Ursula K. Le Guin gatunek : fantastyka, obyczajowa forma : książka ilość stron : 184 przeczytane : 2 dni ocena : 6/10 29. Rzeźbiarz Gregory Funaro gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 446 przeczytane : 2 dni ocena : 7-/10 30. Palownik Gregory Funaro gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 598 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 31. Seryjny John Lutz gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 663 przeczytane : 3 dni ocena : 6/10 32. Rowerem przez Chiny, Wietnam i Kambodżę Robb Maciąg gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 180 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 33. Sen nocy letniej Arne Dahl gatunek : thriller, kryminał forma : książka ilość stron : 399 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 34. Zbrodnia i Kujot Kevin Hearne gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 417 przeczytane : 2 dni ocena : 7-/10 35. Kijem i mieczem Kevin Hearne gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 368 przeczytane : 1 dzień ocena : 7-/10 MajCzytam : 36. Testament Damoglesa Marcin Wełnicki gatunek : fantastyka, horror forma : książka ilość stron : 520 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 37. Lek na śmierć James Dashner gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 387 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 38. Rea Silvia Walery Briusow gatunek : opowieści niesamowite, romans forma : książka ilość stron : 295 przeczytane : 4 dni ocena : 7/10 39. Błąd komisarza Palma Mike Waltari gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 297 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 40. Przedziwne historie Villy Sorensen gatunek : kryminał, fantastyka forma : książka ilość stron : 188 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 41. Upiór Aleksiej Tołstoj gatunek : groza forma : książka ilość stron : 122 przeczytane : 1 dzień ocena : 8/10 42. Głębia Lincoln Child gatunek : thriller, SF forma : książka ilość stron : 415 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 43. Sen, brat, śmierć Grzegorz Gajek gatunek : groza, fantastyka forma : ebook ilość stron : 171 przeczytane : 5 dni (zaczęłem kiedyś czytać i teraz skończyłem) ocena : 7/10 44. Miecz Gideona Douglas Preston, Lincoln Child gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 437 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 45. Trup Gideona Douglas Preston, Lincoln Child gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 541 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 46. Ofiary Jonathan Kellerman gatunek : thriller, kryminał forma : książka ilość stron : 367 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 47. Elfy Bernard Hennen, James Sullivan gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 472 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 48. Wojna z Rullami A. E. Van Vogt gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 191 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 49. Powrót donikąd Eddy C. Bertin gatunek : fantastyka, groza forma : książka (zeszyt) ilość stron : 48 przeczytane : 2 godziny ocena : 7/10 Czerwiec50. Wieczory Badeńskie czyli opowieści o strachach i upiorach Józef Maxymilian Hrabi z Tenczyna gatunek : groza forma : książka ilość stron : 144 przeczytane : 51. Oko za oko Patrick Senecal gatunek : horror forma : książka ilość stron : 299 przeczytane : 2 dni ocena : 8/10 52. Diabli wiedzą cogatunek : groza forma : książka ilość stron : 667 przeczytane : 4 dni ocena : 8/10 ocena : 53. Diabeł i Daniel Webster Stephen Vincent Benet gatunek : baśń, fantasy, groza forma : zeszyt ilość stron : 48 przeczytane : 1 dzień ocena : 7/10 54. Nad rzekami Babilonugatunek : fantastyka forma : zeszyt ilość stron : 72 przeczytane : 1 dzien ocena : 7/10 55. Terminalny mróz Lincoln Child gatunek : fantastyka, thriller forma : książka ilość stron : 431 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 56. Pierwsza wyprawa. Nepal Kinga Choszcz gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 223 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 57. Światło cieni Rafał Dębski gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 272 przeczytane : 3 dni ocena : 7-/10 58. Świadek oskarżenia Agatha Christie gatunek : opowieści niesamowite, kryminał forma : książka ilość stron : 245 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 Lipiec59. Kronika wykrakanej śmierci Kevin Hearne gatunek : fantasy forma : książka ilość stron :486 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 60. Departament 19 Will Hill gatunek : fantastyka, groza, sensacja forma : książka ilość stron : 447 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 61. Departament 19 : Powrót Will Hill gatunek : fantastyka, groza, sensacja forma : książka ilość stron : 602 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 62. Porwanie Baltazara Gąbki Stanisław Pagaczewski gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 259 przeczytane : 1 dzień ocena : 7/10 63. Anioły śniegu James Thompson gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 351 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 64. Jezioro krwi i łez James Thompson gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 350 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 65. Jest legendągatunek : thriller, horror forma : książka ilość stron :368 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 66. Skąd nie widać ziemi Monica Hughes gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 175 przeczytane : 1 dzień ocena : 6/10 67. Wiatr Marcin Ciszewski gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 394 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 68. Słodka jak krew Petra Neomillner gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 408 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 69. Zakryjcie jej twarz P.D. James gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 288 przeczytane : 2 dni ocena : 7-/10 70. Moja Afryka Kinga Choszcz gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 351 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 71. Czarna Wołga. Kryminalna historia PRL Przemysław Sembiuk gatunek : reportaże kryminalne forma : książka ilość stron : 399 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 72. Przysięga otchłani Jean Christopher Granga gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 607 przeczytane : 3 dni ocena : 8/10 Sierpień73. Upał Marcin Ciszewski gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 414 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 74. Amazonak Jacek Pałkiewicz gatunek : podróżnicza, naukowa forma : książka ilość stron : 450 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 75. Paladyn : Proroctwo Mark Frost gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 543 przeczytane : 2 dni ocena : 6/10 76. 180 000 kilometrów przygód Tony Halik gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 304 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 77. Opowiadania o miłości, szaleństwie i śmierci Horacy Quiroga gatunek : groza forma : książka ilość stron : 285 przeczytane : 2 dni ocena : 8/10 78. Pościg Clive Cussler gatunek : sensacyjna forma : książka ilość stron : 343 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 79. Z kamerą i strzelbą przez Mato Grosso Tony Halik gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 279 przeczytane : 3 dni ocena : 7.5/10 80. Zmysł zabijania P. D. James gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 319 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 81. Deus Irae Philip K. Dick, Roger Zelazny gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 223 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 82. Angkor Jacek Pałkiewicz gatunek : podróżnicza, naukowa forma : książka ilość stron : 307 przeczytane : 3 dni ocena : 8/10 83. Hrebor Cudak. Skarby Stolinów Rafał Ziemkiewicz gatunek : fantasy forma : książka ilość stron : 158 przeczytane : 1 dzień ocena : 7/10 Wrzesień84. Mongolia. Wyprawa przez Tajgę i Step Bolesław A. Uryn gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 301 przeczytane : 4 dni ocena : 7/10 85. Z nienaturalnych przyczyn P. D. James gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 286 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 86. Jeep. Moja wielka przygoda Tony Halik gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 301 przeczytane : 3 dni ocena : 7.5/10 87. Blade Runner Philip K. Dick gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 272 przeczytane : 2 dni ocena : 8/10 88. Rzeżnik drzew Andrzej Pilipiuk gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 479 przeczytane : 3 dni ocena : 7.5/10 89. Ostatni obrońca Camelotu Roger zelazny gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 355 przeczytane : 3 dni ocena : 7.5/10 Październik90. Obłęd Erik Axl Sund gatunek : thriller forma : książka ilość stron : 388 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 91. Noc i ciemność Agatha Christie gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 212 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 92. Rumunia. Podróż w poszukiwaniu diabła Michał Kruszona gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 394 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 93. Projekt "Kuźnia wulkana" Jack Du Brul gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 285 przeczytane : 3 dni ocena : 6/10 94. Inna Ziemia Philip K. Dick gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 176 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 95. Zatrute ciasteczka Alan Bradley gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 366 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 90. Pan Przypadek i Trzynastki Jacek Getner gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 201 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 91. Pan Przypadek i celebryci Jacek Getner gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 230 przeczytane : 2 dni ocena : 6.5/10 92. Czas zamykania Jack Ketchum gatunek : thriller, horror forma : książka ilość stron : 295 przeczytane : 3 dni ocena : 6.5/10 93. Człowiek do przeróbki Alfred Bester gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 300 przeczytane : 2 dni ocena : 8/10 Listopad94. Tajemnicze skarby Milon Varos gatunek : popularnonaukowa forma : książka ilość stron : 359 przeczytane : 5 dni ocena : 7/10 95. Departament 19 : W ogniu walkigatunek : akcja, horror forma : książka ilość stron : 620 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 96. Jak najwięcej grobów Margery Allingham gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 284 przeczytane : 4 dni ocena : 7/10 97. Witajcie w Rosji Dmitry Glukhovsky gatunek : fantastyka forma : książka ilość stron : 337 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 Grudzień98. Delta Force Eric Harney gatunek : wspomnienia forma : książka ilość stron : 382 przeczytane : 4 dni ocena : 7/10 99. Dom tajemnic Chris Columbus & Ned Vizzini gatunek : fantasy, młodzieżowa forma : książka ilość stron : 506 przeczytane : 3 dni ocena : 7/10 100. Taka zabawna historia Krzysztof Kowalewski gatunek : wywiad forma : książka ilość stron :300 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 101. Iceman : historia mordercy Bruno Anthony gatunek : sensacja forma : książka ilość stron : 328 przeczytane : 2 dni ocena : 6/10 102. Przeklęte miasto Ellery Queen gatunek : kryminał forma : książka ilość stron : 326 przeczytane : 2 dni ocena : 7.5/10 103. Najdziwniejsze i osobliwe zdarzenia czyli pitaval fantastycznygatunek : kryminał, groza, fantastyka forma : książka ilość stron : 305 przeczytane : 3 dni ocena : 6/10 104. Wyspa na prerii Wojciech Cejrowski gatunek : podróżnicza forma : książka ilość stron : 295 przeczytane : 4 dni ocena : 7,5/10 105. Przebudzenie Stephen King gatunek : obyczajowa, horror forma : książka ilość stron : 536 przeczytane : 2 dni ocena : 8/10 106. Mikołajek Goscinny & Semple gatunek : dla dzieci, humor forma : książka ilość stron : 164 przeczytane : 2 dni ocena : 7/10 Koniec .
|
|
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2015, 14:45:41 wysłane przez Magnis »
|
Zapisane
|
Mistrzem grozy w Polsce jest Stefan Grabiński. Wielcy Przedwieczni : Dagon, Cthulhu i Wielki Staruch.
|
|
|
Mandriell
Moderator Globalny
Miejsce pobytu: Częstochowa | SPONSOR FORUM |
SHADYXV
|
|
« Odpowiedz #15 : Grudnia 28, 2013, 16:06:08 » |
|
STYCZEŃ
1. "Nowy wspaniały świat" Aldous Huxley gatunek: science fiction, antyutopia forma: audiobook przeczytane: 08.01 ocena: 6/10 stron: 256 (około 9 godzin nagrania) krótko, na temat: Początek książki genialny, niestety im dalej, tym gorzej. Nawet myślałem "hmm.. możliwe, że przekonam się do antyutopii". Jednak nie. Ja rozumiem założenia autrora, ale od 2/3 książki zbyt duże moralizatorstwo i zbyt ostro pokazane przez autora "to jest dobre, a to jest złe". Przeszkadzało mi to. Do tego kiepskie, zbyt oczywiste zakończenie.
2. "Nigdy i na zawsze" Ann Brashares gatunek: romans, science fiction forma: książka papierowa przeczytane: 9.01 ocena: 6,5/10 stron: 352 krótko, na temat: Kurde, to bardzo przyjemna książka była. Z upływem czasu tylko u mnie zyskała. Bardzo ciepła, błyskawicznie czytająca się powieść. Podobał mi się motyw opowieści bohatera na przestrzeni wieków oraz sama "intryga" związana z główną trójką. Jedynie to zakończenie nieco za słodkie.
3. "Harry Potter i kamień filozoficzny" J.K. Rowling gatunek: fantasy forma: audiobook przeczytane: 15.01 ocena: 6,5/10 stron: 324 krótko, na temat: Zacząłem serię z Potterem od nowa, pierwszy raz jako dorosły facet. Głównie po to, żeby sprawdzić, czy cykl rzeczywiście jest tak dobry, jak zapamiętałem, czy zadziałał w tym wypadku "czar młodości". Zdecydowanie to pierwsze. Rowling jest mistrzynią języka, sposób, w jaki układa słowa - mistrzostwo. Do tego bardzo podobało mi się to, że wiedziała właściwie od początku ile pokazać czytelnikowi. Pierwszy Potter to bardzo dobre wprowadzenie.
4. "Głodne kawałki. Kill Grill 2" Anthony Bourdain gatunek: literatura faktu forma: papierowa książka przeczytane: 18.01 ocena: 6/10 stron: 406 krótko, na temat: W tym wypadku chyba pierwszy zawód. Nie jakiś znaczny, bo jednak oceniłem podobnie jak większość książek w tym roku, jednak w porównaniu z genialną częścią pierwszą to jednak jest obniżenie lotów. To nadal ten stary, wredny, przepełniony ironią i szyderstwem Bourdain, ale brakowało mi jego dawnego pazura, troszkę całość była wygładzona. No i widać, że książka pisana już bardziej pod "American People".
5."Harry Potter i komnata tajemnic" J.K. Rowling gatunek: fantasy forma: audiobook przeczytane: 21.01 ocena: 7/10 stron: 368 krótko, na temat: Do tej pory moja najmniej ulubiona część Pottera, jednak po zapoznaniu się z treścią teraz - mocno zyskała. Znacznie lepsza, niż jedynka. Czuć, że Rowling się rozwija. Do tego fabularnie jest ciekawiej i jakoś tak... mroczniej. Dodatkowy plus za genialne poczucie humoru.
6. "Marsylski Szwindel" Peter Mayle gatunek: kryminał obyczajowy forma: papierowa książka przeczytane: 22.01 ocena: 7/10 stron: 190 krótko, na temat: Mayle ma w sobie coś takiego, że mnie ujmuje za każdym razem. No nie umiem nie lubić jego książek. Gdzieś między wierszami przemyca wszystkie te wartości, które są dla mnie ważne i czytając jego książki zwyczajnie się relaksuję. Lubię do czytania Mayle'a wypić wino i słuchać muzyki z lat 30-40 XX wieku. Niesamowity klimat.
7. "Kilka sekund od śmierci" Harlan Coben gatunek: sensacja forma: audiobook przeczytane: 27.01 ocena: 6,5/10 stron: 400 krótko, na temat: Druga część mini sagi o młodszym Bolitarze jest odrobinę lepsza od pierwszej. Nadal są to w głównej mierze tylko problemy nastolatków, przeplatane tylko w "coś" głębszego, ale czyta się tego całkiem w porządku. Jako niewymagająca lektura, odskocznia od cięższych tytułów - sprawdza się idealnie, ale nic ponadto.
LUTY
8. "Anioły i demony" Dan Brown gatunek: sensacja forma: audiobook przeczytane: 5.02 ocena: 5/10 stron: 560 krótko, na temat: Tutaj już pierwszy poważny zawód. Brown chyba po prostu nie jest pisarzem dla mnie. Niesamowicie irytuje mnie jego styl pisania. On tworzy zdania w taki sposób, że miałem nieustanne wrażenie, że mi ktoś serią z karabinu ciśnie nad głową. Niektóre rozwiązania fabularne były bardzo ok, jednak zwyczajnie ginęły w zalewie tych głupszych oraz w męczącym stylu. Do tego to totalnie kretyńskie zakończenie, będące zwyczajnie pójściem na łatwiznę. Jak dotąd : Najgorsza książka w 2014.
9. "Prom kosmiczny 03" Greg Bear gatunek: science-fiction forma: książka papierowa przeczytane: 5.02 ocena: 8/10 stron: 400 krótko, na temat: Pierwsza aż tak dobra rzecz, jaką miałem okazję czytać w 2014. Bear ma zadziwiającą lekkość pióra pisząc nawet o najcięższych sprawach oraz stawiając swoich bohaterów w najgorszych sytuacjach. Do dziś nie do końca wiem, czy zrozumiałem w 100% o co chodziło w tej książce, jednak mam wrażenie, że to jedna z tych powieści, które dojrzewają wraz z czytelnikiem. Niemniej Bear utwierdził mnie w przekonaniu, że warto sięgać po science fiction, nawet w wersji "hard".
10."Tajemnica Brokeback Mountain" Annie Proulx gatunek: opowiadanie + esej forma: książka papierowa przeczytane: 9.02 ocena: 7,5/10 stron: 76 krótko, na temat: Choć to tylko opowiadanie i jeden esej na temat ekranizacji - czytało się to rewelacyjnie. Właściwie nie dałem wyższej oceny ze względu na to, że było to tak krótkie. Jednak już dziś wiem, że będę polował na inne rzeczy tej autorki. Zakochałem się w jej stylu oraz podejściu do pisarstwa. Książka niewątpliwie smutna, depresyjna, brudna i... męska.
11. "Prawdziwe męstwo" Charles Portis gatunek: western forma: audiobook przeczytane: 11.02 ocena: 6/10 stron: 280 krótko, na temat: Jeden z niewielu znanych mi przykładów, kiedy to ekranizacja jest lepsza niż literacki pierwowzór. Portis najzwyczajniej w świecie - przynudzał. Bracia Coen dobrze wyczuli co należy z książki wyciąć, albo jak pewne sceny umiejętnie skondensować do minimum, a tego właśnie zabrakło w powieści. Opowieść fajna, jednak nieco nudnawa właśnie za sprawą autora.
12. "Ból kamieni" Milena Agus gatunek: powieść obyczajowa forma: audiobook przeczytane: 15.02 ocena: 6/10 stron: 124 krótko, na temat: Byłem bardzo ciekaw, czy ta książka jest rzeczywiście tak na wskroś babska, jak ją reklamowali. Nie, nie jest. Owszem, podczas lektury miałem skojarzenia - chociażby - z "Jeźdźcem Miedzianym", tyle tylko, że podobało mi się to bardziej. Sama historia jakich wiele, ale nie było ani jednej chwili nudy. Dojrzała książka o cierpieniu i poszukiwaniu miłości. W porządku, jednak nie wróciłbym do tego więcej.
13. "Mąż" Dean Koontz gatunek: sensacja forma: audiobook przeczytane: 16.02 ocena: 5,5/10 stron: 362 krótko, na temat: Rozczarowanie roku nr. 2. Nie wiem jak Koontz to robi, jednak co się jego ksiązką rozczaruję, to później i tak po kilku miesiącach ciągnie mnie do jego twórczości. Mąż jest najsłabszym kryminałem w jego wykonaniu. Główny "złoczyńca" okazał się być absolutną ciapą, dlatego w moim odczuciu książka posypała się od momentu, kiedy takową sierotą się okazał "Pan Zły". No i oczywiście ? dobre zakończenie. Za dobre.
14. "Niezwyciężony" Stanisław Lem gatunek: science fiction (hard) forma: audiobook - superprodukcja przeczytane: 19.02 ocena: 10/10! stron: 177 krótko, na temat: Mój pierwszy nominowany do tytułu "powieść 2014 roku" i jednocześnie chyba najlepszy z możliwych początków z Lemem. Książka dosłownie wciska w fotel. Lem mógłby napisać tylko tę książkę i być moim ulubionym pisarzem, bo wiem, że będę wałkował ten tytuł do końca życia dość często. Świetny pomysł, świetna realizacja. Do tego Lem buduje grozę tak, że Lovecraft i King mogliby się od niego uczyć. Plus też za niewymownie dużą "ciężkość", bo książka siada na psychice.
MARZEC
15. "Latarnik" Camilla Lackberg gatunek: sensacja forma: audiobook przeczytane: 04.03 ocena: 5/10 stron: 533 krótko, na temat: Przedostatni tom kryminalno-obyczajowej sagi Pani Lackberg dość mocno mnie zawiódł. Książka mocno nijaka, wątek kryminalny niemalże nie istniał, sama "tajemnica" zbyt oczywiście zasugerowana w jednej z początkowych scen a i dość silny do tej pory wątek obyczajowy był tym razem... kiepski. Gdyby nie kilka świetnych fragmentów byłaby najgorsza książka roku.
16. "Talizman" Stephen King, Peter Straub gatunek: horror forma: książka papierowa przeczytane: 09.03 ocena: 5/10 stron: 752 krótko, na temat: Dawno żaden tytuł tak mnie nie wymęczył. Przynajmniej 300 stron książki to istna męczarnia. Jakbym książki akademickie czytał. Na siłę rozwleczona, niektóre wątki niepotrzebne i choć spotkałem tu najlepszą postać drugoplanową u Kinga, to kilka stron później poznałem najbardziej irytującą postać drugoplanową. Książka momentami genialna, jednak w dużej mierze przeważa w mojej ocenie niesmak i znużenie. Odpoczynek od Kinga obowiązkowy. Przynajmniej do majówki.
17. "Gliniarz" Marcin Ciszewski, Krzysztof Liedel gatunek: sensacja forma: audiobook przeczytane: 15.03 ocena: 8/10 stron: 400 krótko, na temat: Myślałem, że powieść będąca bardziej literaturą faktu, bo opisującą perypetie Liedela od początków kariery policyjnej do jej zakończenie, będzie dość nudnawa i pierdołowata. A tu proszę. Całkiem sporo motywów komediowych, na niektórych rozdziałach zaśmiewałem się do rozpuku, na innych łapałem się za głowę nad głupotą ludzką albo zastanawiałem się jakim cudem ludzkość jako taka funkcjonuje bez większych kolizji. Bardzo pouczająca rzecz, dodatkowo odkrywająca pewne niuanse z fachu policjanta. Z chęcią do tego wrócę.
18. "Cień Wiartu" Carlos Ruiz Zafon gatunek: obyczaj? forma: książka papierowa przeczytane: 28.03 ocena: 6/10 (lekko na wyrost) stron: 516 krótko, na temat: Momentami czytało się bardzo dobrze, ale były chwile, kiedy dłużyło się niemiłosiernie. Na dobrą sprawę dawno już nie miałem takiego problemu przy ocenieniu książki. Wiele rzeczy mi się nie podobało, ale całkiem sporo też wzbudzało moją aprobatę a niektóre wątki wręcz intrygowały. Nie wiem, ciężko mi przechylić szalę ocen na którąś ze stron. Na pewno coś mnie ciągnęło, żeby dowiedzieć się, co będzie dalej, ale nie była to też chęć tak wielka, żeby rzucać wszystkie inne rozrywki dla ?Cienia Wiatru?.
KWIECIEŃ
19. "Harry Potter i więzień Azkabanu" J.K. Rowling gatunek: fantasy forma: audiobook przeczytane: 02.04 ocena: 9/10 stron: 460 krótko, na temat: Rewelacja. Nie bez powodu tą właśnie część przeczytałem już 6 raz. Mroczna, nostalgiczna, zabawna, z potężną dawką suspensu. Bohaterowie ukazani dotychczas fajnie się rozwijają, a nowi są na tyle intrygujący, że nie sposób oderwać się od lektury. Minusem niestety Fronczewski z jakże irytującym czytaniem zagranicznych nazwisk (Black- "Blek", "Lupin - Lapin")
20. "Banita" Jacek Komuda gatunek: fantastyka forma: książka papierowa przeczytane: ocena: 2/10 stron: 223 krótko, na temat: Beznadziejne czytadło. Gdyby nie to, że dostałem książkę w prezencie - w ogóle bym się nie zainteresował tym czymś. Cała powieść o tym jak to bawi się szlachta. Mnóstwo pieprzenia dziwek, chlania, wymachiwania szabelką i jeżdżenia na koniu, ale celu w tym niemal żadnego. Kiepskie strasznie. W ogóle jedna z gorszych powieści jakie czytałem.
21. "Morderca we mnie" Jim Thompson gatunek: kryminał/thriller/sensacja forma: książka papierowa przeczytane: ocena: 7/10 stron: 224 krótko, na temat: Thompson miał rewelacyjny pomysł, jednak czegoś mu zabrakło. Nie wykorzystał potencjału głównego bohatera i gdzieś tam po połowie książki troszkę go przyblokował. A szkoda, bo powieść bardziej zapadłaby w pamięć. Zakończenie dobre, ale przewidywalne. Jak na jeden z pierwszych tego typu motywów w literaturze - bardzo przyzwoicie.
22. "Szacunek ulicy" 50 Cent gatunek: powieść młodzieżowa forma: książka papierowa przeczytane: 09.04 ocena: 8/10 stron: 320 krótko, na temat: Patrząc na przeszłość oraz dokonania artystyczne 50 Centa, nigdy bym nie przypuszczał, że zostanie on autorem powieści dla młodzieży. W dodatku powieści dojrzałej, wzruszającej i? wartościowej, przekazującej młodym wartości inne, niż te utarte na jego największych przebojach. Po raz kolejny mogę śmiało powiedzieć, że ?świat nie przestaje mnie zaskakiwać?. I niezmiernie mnie to cieszy.
23. "Wyjście z cienia" Janusz A. Zajdel gatunek: science-fiction forma: audiobook przeczytane: 14.04 ocena: 6/10 stron: 200 krótko, na temat: Debiut z Zajdlem, nie tak fenomenalny jak ten z Lemem. Książka przyzwoita, pomysł na fabułę dobry, jednak zabrakło mi tego "czegoś". Nie trzeba się było nawet zbędnie wysilać, żeby wyłapać wszystkie przytyki w stronę Związku Radzieckiego i tego, jak się nami "opiekowali". Pod tym względem książka bardzo dobra. Fajnie to przekuł na science fiction.
24. "Gigi Buffon. Numer 1" Gigi Buffon, Roberto Perrone gatunek: autobiografia forma: książka papierowa przeczytane: 15.04 ocena: 7/10 stron: 216 krótko, na temat: Autobiografia najwybitniejszego włoskiego bramkarza jest jedną z najlepszych książkowych propozycji dla fana piłki nożnej. Nie ma tu nużących opisów akcji meczowych, które były domeną innych biografii. Dzięki tej książce znam Buffona na tyle, na ile chciał, żebym go poznał.
25. "Wołanie kukułki" Robert Galbraith gatunek: kryminał forma: audiobook przeczytane: 24.04 ocena: 7/10 stron: 452
26. "Smilla w labiryntach śniegu" Peter Hoeg gatunek: kryminał forma: książka papierowa przeczytane: 28.04 ocena: 4,5/10 stron: 562
MAJ
27. "Zwiadowcy: Ruiny Gorlanu" John Flanagan gatunek: przygodowa/fantasy forma: audiobook przeczytane: 06.05 ocena: 7/10 stron: 320
28. "Śmieć" Andy Mulligan gatunek: obyczaj/kryminał/przygodowa forma: książka papierowa przeczytane: 08.05 ocena: 10/10 stron: 292
29. "Policjant. Okrutne zbrodnie, głośne śledztwa, o których mówiła cała Polska" Jerzy Jakubowski gatunek: literatura faktu forma: książka papierowa przeczytane: 12.05 ocena: 5,5/10 stron: 196
30. "Podróże z Charleyem' John Steinbeck gatunek: literatura faktu forma: książka papierowa przeczytane: 15.05 ocena: 7/10 stron: 328
31. "Światło między oceanami" M.L. Stedman gatunek: obyczajowa forma: audiobook przeczytane: 18.05 ocena: 7/10 stron: 432
32. "Halucynacje" Oliver Sacks gatunek: literatura popularno-naukowa forma: książka papierowa przeczytane: 20.05 ocena: 7/10 stron: 358
33. "Zwiadowcy: Płonący most" John Flanagan gatunek: fantasy/ młodzieżowa forma: audiobook przeczytane: ocena: 6/10 stron: 23.05
34. "W pułapce" A.J. Cross gatunek: kryminał forma: książka papierowa przeczytane: 25.05 ocena: 5/10 stron: 496
CZERWIEC
35. "Gerard Pique: Urodzony na Camp Nou" Mateusz Bystrzycki gatunek: biografia/ sportowa forma: książka papierowa przeczytane: 03.06 ocena: 6,5/10 stron: 312
36. "Gwiazdozbiór Psa" Peter Heller gatunek: fantastyka, science-fiction, postapokalipsa forma: audiobook przeczytane: 05.06 ocena: 7/10 stron: 368
37. "Y: Ostatni z mężczyzn - 1 - Zaraza" Brian K. Vaughan, Pia Guerra, José Marzán Jr. gatunek: fantastyka, science-fiction, postapokalipsa forma: papier (komiks) przeczytane: 07.06 ocena: 6/10 stron: 128
38. "Najdłuższa Podróż" Nicholas Sparks gatunek: obyczaj/romans forma: książka papierowa przeczytane: 12.06 ocena: 8/10 stron: 496
39. "SZAMO" Grzegorz Szamotulski, Krzysztof Stanowski gatunek: biografia./piłka nożna forma: audiobook przeczytane: 16.06 ocena: 7/10 stron: ?
40. "Najlepsze amerykańskie opowiadania kryminalne 2010" pod redakcją Lee Childa gatunek: opowiadania/kryminał/sensacja forma: książka papierowa przeczytane: 25.06 ocena: 6,5/10 stron: 528
41. "Samotność bramkarza" Victor Valdes gatunek: poradnik forma: książka papierowa przeczytane: 26.06 ocena: 5/10 stron: 198
42. "Y: Ostatni z mężczyzn - 2 - Cykle" Brian K. Vaughan, Pia Guerra, José Marzán Jr. gatunek: fantastyka, science-fiction, postapokalipsa forma: papier (komiks) przeczytane: 28.06 ocena: 6/10 stron: 125
LIPIEC
43. "NOS4A2" Joe Hill gatunek: horror forma: książka papierowa przeczytane: 04.07 ocena: 10/10 stron: 750
44. "Piknik na skraju drogi" Borys i Arkadij Strugaccy gatunek: science fiction forma: książka papierowa przeczytane: 08.07 ocena: 5,5/10 stron: 172
45. "Ostatni Pasażer" Manel Loureiro gatunek: horror/thriller forma: książka papierowa przeczytane: ocena: stron: 480
|
|
« Ostatnia zmiana: Lipca 16, 2014, 12:38:30 wysłane przez Mandriell »
|
Zapisane
|
|
|
|
evening
Miejsce pobytu: Kaer Morhen
|
|
« Odpowiedz #16 : Grudnia 28, 2013, 18:21:32 » |
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2014, 18:15:39 wysłane przez evening »
|
Zapisane
|
Wygra we mnie ten wilk, którego nakarmię.
|
|
|
valar0
|
|
« Odpowiedz #17 : Grudnia 28, 2013, 19:04:17 » |
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2014, 18:04:41 wysłane przez valar0 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Edi
Miejsce pobytu: Trójmiasto
|
|
« Odpowiedz #18 : Grudnia 28, 2013, 19:11:25 » |
|
Przeczytane w 2014:
Styczeń
1. Kobieta Autor: Jack Ketchum Ilość stron: 220 Przeczytane: 8.01
2. Gniew (Rage) Autor: Stephen King Ilość stron: 164 Przeczytane: 13.01
Luty
3. Medaliony Autor: Zofia Nałkowska Ilość stron: 64 Przeczytane: 21.02
4. Tango Autor: Sławomir Mrożek Ilość stron: 208 Przeczytane: 25.02
Marzec
5. Kot i mysz Autor: Günter Grass Ilość stron: 126 Przeczytane: 19.03
6. Opowieść wigilijna Autor: Karol Dickens Ilość stron: 65 Przeczytane: 24.03
Kwiecień
7. Weiser Dawidek Autor: Paweł Huelle Ilość stron: 265 Przeczytane: 3.04
Czerwiec
8. Gone: Zniknęli. Faza szósta: Światło Autor: Michael Grant Ilość stron: 376 Przeczytane: 4.06
Lipiec
9. Pan Mercedes Autor: Stephen King Ilość stron: 576 Przeczytane: 30.07
Październik
10. Rogi Autor: Joe Hill Ilość stron: 376 Przeczytane: 31.10
Grudzień
11. Przebudzenie Autor: Stephen King Ilość stron: 536 Przeczytane: 26.12
|
|
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2014, 21:17:56 wysłane przez Edi »
|
Zapisane
|
|
|
|
Jedimati
Miejsce pobytu: Derry | SPONSOR FORUM |
Stephen King <3
|
|
« Odpowiedz #19 : Grudnia 29, 2013, 09:39:31 » |
|
Nie wiem za czym tu stoicie ale ja też chcę
|
|
|
Zapisane
|
"Books are a uniquely portable magic." Stephen King
|
|
|
|