Kwartalnik Brama, jest pismem tworzonym przez miłośników literatury fantastycznej oraz "gier bez prądu". Targetem mają być więc czytelnicy SF, fantasy oraz grozy, a także gracze w karciarki, gry figurowe i fabularne. Projekt tworzą ludzie ze Szczecineckiego Klubu Fantastyki oraz fanpejdżu Okiem na Horror. Gazetę współfinansuje Samorządowa Agencja Promocji i Kultury (SAPIK) w Szczecinku. I ten ostatni fakt ja osobiście uważam za szczególnie intrygujący. Coś rewelacyjnego, że w kraju znajdują się samorządowcy, którzy uznali, że fantastyka może służyć promocji miasta.
Koncepcja Bramy opiera się na założeniu, iż pismo będzie oferować zarówno krótkie formy literackie, jak i publicystykę. Te pierwsze są dobierane do numerów tematycznie, te drugie skierowane są środowiska do graczy. Nie wiem jak jest teraz, ale drzewiej to oba środowiska się pokrywały. Wiem, bo sam grałem cztery lata w Zew Cthulhu. Tak więc owa koncepcja wydaje mi się sensowna.
W pierwszym numerze znalazły się opowiadania GŁÓWNIE osadzone w szeroko rozumianej mitologii Cthulhu. Pisze głównie, gdyż jeden tekst jest klasycznym ghost - story. Wiem, bo sam go pisałem. Poniżej przedstawiam spis treści pierwszego numeru:
W numerze:
Opowiadania:
Ł. Radecki "Brama"
S. Zack "Pokolenia"
M. "Orzeł" Wojteczek "Dom wschodzącego słońca"
M. Lewandowski "Siedlisko"
P. Borowiec "Góra krzyży"
M. Kaźmierczak "Narodziny ostatniego człowieka"
Artykuły
J. Gruszka "Zagadkowe zgony średniowiecznych władców Polski"
A. Dymna "Zdjęcia ostateczne"
R. Brzeziński - felieton filmowy
Gry
M. Pawlaczyk "Warzone"
D. Prejs "Pokemon"
P. Rzeszutek "MTG"
Strona internetowa:
http://czasopismobrama.pl/aktualny-numer/