Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: [seria] Talisman: Magia i Miecz  (Przeczytany 27919 razy)
Moniqee
Moderator

*




« : Września 03, 2010, 10:06:14 »

Wydawca: Galakta

Opis wydawcy:
Wyprawa do krainy smoków i magii!

W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem.

Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia.
Zbierz w sobie odwagę! Będzie ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie!

Sugerowana cena detaliczna: 159,90 zł

DODATKI

Opis wydawcy:
Czy spojrzysz śmierci w oczy?

Powietrze przesiąka nieziemskim chłodem. Czarodziej przerywa lekturę pradawnego tomiszcza i nerwowo spogląda przez ramię. Wojownik, dobywając swój potężny miecz, odczuwa nieznany strach. Na Krainy padł cień. Śmierć we własnej osobie podróżuje po gościńcach. Widmo Ponurego Żniwiarza wisi nad każdym posunięciem Poszukiwaczy: czy w takich okolicznościach uda im się wypełnić swe epickie zadania?

W rozszerzeniu Żniwiarz gracze znajdą 4 nowe karty Poszukiwaczy (wraz z odpowiadającymi im plastikowymi figurkami), 90 nowych kart Przygód, 26 nowych kart Zaklęć, 12 kart zadań Czarownika i samego Ponurego Żniwiarza, mroczną postać, którą gracze będą przesuwać po planszy, aby szkodzić sobie nawzajem. Zmagania o Koronę Władzy nigdy nie były bardziej niebezpieczne!

Sugerowana cena detaliczna: 74,90 zł

Opis wydawcy:
Starożytne drzwi poszły w drzazgi?

Okutym butem odtrącasz przegniłe drewno, twój miecz przecina torujące drogę pajęczyny. Twoja pochodnia rzuca chwiejne cienie na wilgotne, kamienne ściany? ?i Podziemia stoją otworem!

Czy jesteś na tyle odważny, aby zanurzyć się w toń ciemności i stawić czoła jej wyzwaniom? Według podań na dnie najgłębszej jamy tej otchłani Pan Ciemności strzeże olbrzymiego skarbu, który rzekomo kryje nawet portal prowadzący do legendarnej Korony Władzy!

Rzuć wyzwanie nieopisanemu niebezpieczeństwu i sprawdź, co kryje się w ciemnościach pod światem Magii i Miecza!

Sugerowana cena detaliczna: 119,90 zł

Opis wydawcy:
Jak okiem sięgnąć, krainę skuwa lód?

Oto dzieło Królowej Lodu, lodowiec przyciągnięty z mroźnych wód na północy. Królowa przywdziała Koronę Władzy i dzięki jej magii zamienia krainę w pozbawione życia, skute lodem pustkowie. Czy pokonasz szalejące zamiecie śnieżne i dziwaczne istoty, zamieszkujące ten srogi krajobraz? Czy też twoja krew zamarznie, gdy spocznie na tobie lodowate, okrutne spojrzenie Królowej Lodu?

W rozszerzeniu Królowa Lodu gracze znajdą 4 nowych Poszukiwaczy, 84 nowe karty Przygód, 20 nowych kart Zaklęć, 24 karty zadań Czarownika i 3 karty Alternatywnych Zakończeń ? w tym epicką bitwę z Królową Lodu!

Przygotuj się na lodową nawałnicę!

Sugerowana cena detaliczna: 74,90 zł

Opis wydawcy:
Chmury osnuwają górskie szczyty?

Wyczerpany po długiej wspinaczce, ledwo chwytasz się skalnego występu, gdy kamienie pod twoimi stopami ustępują i spadają w dół zdradzieckiego stoku. Mimo to, wznawiasz wspinaczkę? bowiem Góry cię wzywają!

Legendy mówią, że cała magia świata wypływa z zaklętego źródła bijącego z najwyższej góry. Na tym najwyższym ze szczytów magiczne wody są najczystsze i najsilniejsze, a brzegi strumienia usiane szlachetnymi kamieniami. Śmiałek musi się mieć jednak na baczności, albowiem Góry są domem wzbudzającego postrach Orlego Króla, strażnika źródła magii. Dla intruzów i awanturników nie będzie litości ? wszak Orli Król nie zapomniał, że skradzione mu klejnoty zdobią dziś samą Koronę Władzy!

Rozszerzenie Góry wprowadza do gry nową, nie odkrytą Krainę. Specjalnie dopasowana plansza i ponad 100 nowych kart sprawiają, że to górskie królestwo budzi się do życia. Sześciu nowych Poszukiwaczy, każdy posiadający własną, przepiękną figurkę, zapewni graczom całkowicie nowe, cudowne doświadczenia. Wdrap się tak wysoko, na ile starczy ci odwagi, i zagarnij niewyobrażalne bogactwo czekające na wierzchołku najwyższego szczytu świata Talizmanu!

Sugerowana cena detaliczna: 119,90 zł

Gra ma zostać wydana jeszcze przed końcem 2010 roku :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2013, 09:03:05 wysłane przez Mandriell » Zapisane
Samael

*

Miejsce pobytu:
Chaos Wastes




WWW
« Odpowiedz #1 : Września 05, 2010, 01:10:21 »

Z jednej strony - "to już nie to samo" :P
Ale z drugiej całkiem ładnie wydana - choć oczywiście cena będzie odstraszać - tym bardziej że z podstawką jest niewielu bohaterów i kart - więcej dochodzi z dodatkami.
Będę musiał kiedyś osobiście spróbować (jak na razie widziałem tylko jak ktoś gra na konwentach) i wtedy w pełni ocenić.
Zapisane

"Nie ma ludzi zdrowych, są tylko nie przebadani"
Mike
Administrator

*

Miejsce pobytu:
Gdańsk




It's A Mirage! I'm Tellin' Y'all It's a Sabotage!

WWW
« Odpowiedz #2 : Września 07, 2010, 20:07:58 »

Z jednej strony, masz Samael rację. To już nie to samo, co kiedyś. Ale z drugiej - odświeżony MiM prezentuje się tak świetnie, że aż chce się w niego grać.

Do starej Magii mam ogromny sentyment, ale niekoniecznie chciałoby mi się teraz w nią grać (mimo, że nic nie stoi na przeszkodzie, bo leży w szafce). Za to Talizman po prostu porywa, 2 razy większa i 3 razy bardziej dopracowana plansza, kolorowe karty z pięknymi grafikami, no i te figurki (które, może nie są najwyższych standardów, ale jeśli pamięta się "stare" pionki, z kartą Poszukiwacza wetkniętą w plastikową podstawkę - figurki robią duże wrażenie :D ).

Z niecierpliwością czekam teraz na drugi "duży" dodatek - Góry. Szczególnie, że z tymi planszami z dodatków wymyślili genialne rozwiązanie - nie jest to już luźna plansza, która leży gdzieś tam obok, tylko jest planszą narożną, w kształcie litery L, połączona z podstawką. Kiedy wyjdą już 4 takie dodatki, aż boję się myśleć ile miejsca zajmie wtedy gra. :D
Zapisane

Moniqee
Moderator

*




« Odpowiedz #3 : Września 08, 2010, 07:59:25 »

Tak wiele pochwał ciśnie mi się na usta, gdy myślę o Magii i Mieczu, że nie umiem ich wszystkich przytoczyć :D

Przede wszystkim duże brawa dla Galakty za to, że wydała w Polsce Talisman i wydawanie, co prawda z pewnym opóźnieniem, dodatków. Nie da się ukryć, że gra, choć kosztuje sporo, warta jest swojej ceny (dodatki mogłyby być tańsze). Wykonana została na najwyższym poziomie i za każdym razem, gdy ją oglądam, zachwyca mnie swoją estetyką. Plansza, karty, figurki, żetony... wszystko jest idealne.

Rozgrywki za każdym razem mają zupełnie inny przebieg, dzięki czemu gra się nie nudzi. Zabiera co prawda sporo czasu, ale warto poświęcić te kilka godzin, by przenieść się z grupą znajomych do magicznego świata. Uwielbiam wędrówki po krainach, walki z potworami i wyścig do Korony Władzy :D

Nie mogę się doczekać premiery nowego dodatku!
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2010, 08:02:09 wysłane przez Moniqee » Zapisane
Azel

*




« Odpowiedz #4 : Września 08, 2010, 13:57:17 »

Magia i Miecz to gra kultowa i nic tego nie zmienia. Ale muszę się zgodzić z Mikiem, że patrząc na Talizman aż chce się grać. Co by nie mówić, ładny wygląd też ma znaczenie, bo o wiele łatwiej można się wciągnąć w dany świat.

Szczególnie lubię grać Złodziejem i podkradać innym poszukiwaczom przedmioty - ile razy zabijali mnie wzrokiem, gdy zwijałem im Talizman ;)

Tak z ciekawości, modyfikujecie jakieś zasady, bo np. wydają Wam się za łatwe, głupie itp? My dla przykładu odrzucamy zdobyte Talizmany z Kart Przygód - zbyt łatwe zdobycie tak ważnego artefaktu.
Zapisane

rinho

*

Miejsce pobytu:
Zgierz




« Odpowiedz #5 : Września 08, 2010, 14:09:54 »

W instrukcji jest jedna opisana modyfikacja, wg ktorej odrzuca sie wszystkie Talizmany, pozostawiajac tylko jeden. Jeszcze tak nie gralem, ale brzmi niezle i gra musi dostarczac niezlych emocji, kiedy jeden zawodnik juz idzie na srodek planszy a reszta go musi gonic, zeby mu ukrasc Talizman :)

Tak troche z innej beczki, aczkolwiek nie do konca:
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale wg mnie lepszą grą był zawsze Magiczny Miecz :P
Wiem, że Magia i Miecz byłą pierwsza itp. ale po pierwsze grafika bardziej mi się podobała w 'podróbce', rozgrywka ciekawsza, większe urozmaicenie... no i wartość sentymentalna (bo to tę grę katowałem godzinami w dzieciństwie, a nie MiM ;) ) może nie pamiętam już dobrze tej starej MiM, grywalem tylko u znajomych ale to magiczny miecz pozostanie w moim serduszku na zawsze, a nie MiM :P 
 Niestety ostatnio moj egzemplarz MM z dodatkiem Jaskinia pozyczyl kolega, po czym zapodzial to gdzies w domu  :pff4: Na szczeście wiem, że gdzieś to u niego jest, i nie ustanęw poszukiwaniach, a do tego czasu mozemy grac w nowy Talizman, który kupił w zastępstwie. Potrzebny jest jeszcze dodatek, bo bardzo mało kart/postaci jest w porownaniu do tego, do czego jestem przyzwyczajony :)
Zapisane
ortegA

*

Miejsce pobytu:
Włocławek




WWW
« Odpowiedz #6 : Września 16, 2010, 14:14:21 »

Zastanawiam się poważnie nad zakupem Magii i Miecza. Mam zamiar sprezentować go mojemu młodszemu bratu na urodziny.. Nie ciągnie go za bardzo do książek, to być może planszówka pobudzi trochę jego wyobraźnie. Na gwiazdkę otrzymał odemnie Dungeonera i nie powiem, bawił się świetnie. Ja sam nie jestem jakimś wielkim fanem planszówek (od czasu do czasu zagram z rodziną w chińczyka, scrabble, lub z bratem w w.w Dungeonera).. ale sądzac po waszych opiniach Magia i Miecz to taki "must have" w dziedzinie planszówek. Mam nadzieję tylko, że mojemu bratu się spodoba ;)
Zapisane

Moniqee
Moderator

*




« Odpowiedz #7 : Września 16, 2010, 20:33:40 »

A ile lat ma Twój brat?

Szkoda, że nikt nigdy nie pomyślał, żeby sprezentować mi MiM :D
Zapisane
ortegA

*

Miejsce pobytu:
Włocławek




WWW
« Odpowiedz #8 : Września 16, 2010, 20:53:13 »

Brat ma lat 12.. i nie wiem czy Magia i Miecz nie bedzie dla niego za trudna. Dzieciak bardzo lubi klimaty fantasy.
Zapisane

Moniqee
Moderator

*




« Odpowiedz #9 : Września 17, 2010, 06:48:25 »

Nie pamiętam ile dokładnie miałam lat, gdy po raz pierwszy zetknęłam się z grą "Magiczny Miecz" (niestety "Magię i Miecz" poznałam dość późno), ale na pewno nie wiele więcej niż Twój brat w tej chwili. Zresztą 12 lat to wcale nie tak mało, a skoro jest już zainteresowany światem fantasy, to myślę, że MiM będzie dobrym prezentem. Nawet jeśli nie podpasuje mu od razu, to na pewno wróci do niej za jakiś czas.

Mam nadzieję, że spodoba się i Tobie, a godziny spędzone nad planszą dostarczą Wam wielu wrażeń :D
Zapisane
Mike
Administrator

*

Miejsce pobytu:
Gdańsk




It's A Mirage! I'm Tellin' Y'all It's a Sabotage!

WWW
« Odpowiedz #10 : Września 17, 2010, 06:52:08 »

Brat ma lat 12.. i nie wiem czy Magia i Miecz nie bedzie dla niego za trudna. Dzieciak bardzo lubi klimaty fantasy.

Ja miałem jakieś 10 lat, kiedy pierwszy raz się zetknąłem z Magią i Mieczem (jeszcze tą starą) i nie miałem najmniejszego problemu, żeby to wszystko ogarnąć. ;) Gra jest wręcz banalna jeśli chodzi o zasady i wtedy wciągnęła mnie do tego stopnia, że kiedy nie miałem już z kim grać, grałem sam ze sobą. :D
Zapisane

viru

*

Miejsce pobytu:
oSiEdLe SzOpEnA




« Odpowiedz #11 : Grudnia 13, 2010, 15:02:31 »

to już nie to samo co oryginał panowie i panie  :faja:
Zapisane

viru
J.Xavier.B

*

Miejsce pobytu:
Białystok




WWW
« Odpowiedz #12 : Lutego 04, 2011, 12:23:41 »

Temat przycichł przez zimę, więc pora na powiew przedwiośnia  ;).

W swojej przygodzie z grami planszowymi, miałem do czynienia z "Magią i mieczem" oraz "Magicznym mieczem"  :faja:. Jako nastolatek zapisałem się na koło gier planszowych w osiedlowym klubie kultury i tam też wraz z kumplami z podwórka odkryliśmy pierwszą z wymienionych odsłon tej gry  :faja:. Pamiętam jak dziś, że grywało się w to całymi godzinami, gdyż w tamtym czasie owa planszówka uchodziła za największy hit w młodzieżowych kuluarach :D. Zawsze mnie fascynowały karty przygody [bo było ich najwięcej :D] i ciekawość na kogo trafi się tym razem, czy będzie to demon o mega-mocy, czy jakiś inny potwór o równie imponującym wskaźniku siły  :rad2:. Do tego w oczach błyszczały jeszcze posiadane mieszki złota i kilka magicznych przedmiotów, oraz czarów i już można było zawojować tamtejszy świat  Diabeł 9.

Kilka lat później nabyłem nową wersję gry, czyli "Magiczny miecz" rozbudowując ją o dodatkowe plansze - grywało się z zadowoleniem, ale większy sentyment pozostał mi jednak z "Magii" - bo liczyła się ta pierwsza fascynacja, że oto zasiadam do gry, której nigdy wcześniej nie widziałem na swe rozżarzone z podekscytowania oczęta  :rad2:.

Obecnie zaś widząc to piękne wydanie "Talizmanu", ponownie nabieram ochoty na heroiczną potyczkę w mrocznym świecie fantasy :D. Ta moja zachcianka prawdopodobnie niebawem się ziści, gdyż doszły mnie ostatnio słuchy, iż mój brat stał się posiadaczem tej gry i wypadałoby sobie do piwka rozegrać partyjkę, jak za starych dobrych czasów  Diabeł 9. Zatem o wrażeniach z rozgrywki nie omieszkam wspomnieć  :faja:.
Zapisane
timon

*

Miejsce pobytu:
Nowy Sącz / Kraków




« Odpowiedz #13 : Lipca 30, 2012, 16:50:49 »

Grywam dość często.
Mój chłopak jest zapalonym graczem MiM, czym mnie zaraził.
Posiadamy podstawę - Talisman, oraz dodatki takie jak Mroczny Żniwiarz, Podziemia oraz Smoki. Brakuje nam jeszcze Gór, Pani Jeziora, oraz Królowej Lodu.
Niemniej z tym co mamy gra jest i tak niesamowicie wciągająca, przyjemna oraz bardzo czasochłonna - niekiedy rozgrywki przy trzech graczach przeciągają się do pięciu,sześciu godzin ! Ale cóż, noce są długie ;)
Dotychczas nie byłam zapaleńcem planszówek, RPGów, ani w ogóle żadnych gier.
MiM to jednak świetna przygoda, której przynajmniej raz w miesiącu nie jestem sobie w stanie odmówić.
Zapisane

"If you can dream it, you can do it." - Walt Disney
J1923

*

Miejsce pobytu:
Sto(L)ica

sponsor forum
SPONSOR
FORUM



« Odpowiedz #14 : Lutego 09, 2015, 10:52:22 »

Odgrzeję temat. Również ja stałem się szczęśliwym posiadaczem tej gry.
W Magię i miecz i Magiczny miecz tłukłem w młodości godzinami. Uwielbiałem ten rodzaj rozrywki. Zgrane karty, pogubione i źle przycięte żetony itp.
Teraz długo myślałem o tym, żeby pograć w Talisman, dostałem pod choinkę i teraz zbierałem ekipę na grę, nie było łatwo, bo oczywiście zdałem sobie sprawę, że jednak nie obracam się w takim towarzystwie (choć jak się zorientowałem, jednak sporo osób też w to grało w młodości). Jednakże w końcu zasiadłem wraz z kumplem i dziewczyną. Gra przednia - cieszy naprawdę piękne wydanie. Figurki, jakość kart, planszy - naprawdę czad. Najbardziej żałuję, że niestety, jest trochę za mało poszukiwaczy i kart przygód, aż korci, żeby chwycić po dodatki :)
Kurde, już się nie mogę doczekać nowych rozgrywek.
Jak grałem to jakoś źle dobraliśmy bohaterów, bo kumpel grający jakąś magiczną postacią zdecydowanie dominował, ale się jeszcze zrewanżuję  ;)
Zapisane

PIŁKA NOŻNA DLA BANDYTÓW!!! Gra jaki to film NOWA LISTA: https://docs.google.com/document/d/1j5W9T3ORWWTjePVR1hwrIwJWa1Yr09A4dkSc_fNJ3E0/edit
Pantałyk

*



« Odpowiedz #15 : Maja 05, 2015, 13:27:18 »

To ja już kojarzę tylko "Magiczny miecz", a tą muszę kiedyś kupić.
Zapisane
sally

*



« Odpowiedz #16 : Maja 07, 2015, 10:18:46 »

EEE, Magiczny miecz to jakieś popłuczyny po Magii i mieczu ;) Te nową wersję mamy plus trzy dodatki: Góry, miasto i żniwiarza. Jak gramy z dodatkami w kilka osób to czasami trwa to kilka dobrych godzin. Ale wciąga bardzo!
Zapisane
Pantałyk

*



« Odpowiedz #17 : Maja 07, 2015, 12:59:38 »

Wiem, że wszyscy tak mówią o 'magicznym mieczu", ale w niego po prostu grałem więcej i też było miło. :)
Zapisane
BM3

*



« Odpowiedz #18 : Lipca 05, 2016, 08:13:16 »

Najlepsza gra jaka istnieje. Ostatnio wychodzi dużo dodatków.
Zapisane
róźny

*

Miejsce pobytu:
Cra()Cow




« Odpowiedz #19 : Września 14, 2016, 07:04:43 »

Najlepsza gra jaka istnieje. Ostatnio wychodzi dużo dodatków.

Podpisuję się wszystkimi czułkami pod powyższym:D Podsiadam do dziś, wypieszczone i zadbane pierwsze polskie wydanie MiM wraz z dodatkami m.innymi z unikalnym "W Kosmicznej otchłani". Moje dzieciaki dziwnie na mnie patrzą kiedy proponuję grę i rozłożenie plansz, uciekają w popłochu lub zaczynają łapać pokemony :P...
Zapisane

"Jeśli mówisz prawdę, nie mu­sisz nicze­go pamiętać"
Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: