| Wydawca: Galakta
Opis wydawcy:
Koniec jest bliski!
Mamy rok 1926. Arkham Massachusetts. W całym mieście otwierają się wrota do niewyobrażalnie koszmarnych wymiarów. Z ich trzewi wydostają się ohydne stwory, które zaczynają nawiedzać noc. Co gorsza, jeśli otworzy się zbyt wiele bram, na świat uwolni się istota o niezgłębionej mocy.
Naprzeciw tych przerażających potworów staje grupa Badaczy, zdeterminowana odeprzeć falę mrocznych sił wszechświata. Jeśli chcą mieć chociaż cień szansy na sukces, będą musieli zgłębić tajemnice Mitów i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zaklęcia i broń.
Horror w Arkham to przygodowa gra planszowa inspirowana prozą mistrza grozy H.P.Lovecrafta, przeznaczoną dla 1-8 graczy i rozgrywana w przeciągu 2-4 godzin.
Sugerowana cena detaliczna: 189,90 zł
|
DODATKI
| Koszmar z Dunwich |
| | Widmo nad Innsmouth |
| | Mgły nad Kingsport |
|
| Klątwa Czarnego Faraona |
| | Król w Żółci |
|
Horror w Arkham to jedna z moich najbardziej ulubionych planszówek.
Świetna mechanika i fabuła osadzona w świecie stworzonym przez H. P. Lovecrafta, przepełnionym tajemniczymi mitami, plugawymi księgami i przedwiecznymi potworami, z wielkim Cthulhu na czele.
Akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym mieście Arkham, gdzie aktywność przedwiecznych jest największa. Zadaniem Graczy, wcielających się w postacie Badaczy, jest niedopuszczenie do przebudzenia Przedwiecznego. Aby temu zapobiec, Badacze muszą zamykać Bramy do innych światów, które otwierają się w każdej turze. Kiedy wszystkie Bramy zostaną zamknięte, Gracze wygrywają. Jeśli określona liczba Bram będzie otwarta na raz, na planszy, Przedwieczny budzi się ze swojego snu i Badacze muszą zmierzyć się z nim w ostatecznej bitwie. Żeby nie było tak łatwo, z każdej nowo otwartej Bramy wychodzą straszliwe potwory, a w lokacjach umieszczonych na planszy można odbywać spotkania, które czasem są korzystne, a czasem nie.
Trzy duże dodatki do gry -
Koszmar z Dunwich, Widmo nad Innsmouth, Mgły nad Kingsport - wprowadzają do rozgrywki trzy nowe plansze reprezentujące kolejne miasta ze świata HPL, do których można podróżować z Arkham. Rozszerzenia oczywiście dodają też całą masę nowych kart i zasad, które jeszcze bardziej utrudniają nam życie.
Są jeszcze dwa małe dodatki, które dodają już tylko nowe karty i zasady.
Ja sam posiadam oprócz podstawki, dwa dodatki - Innsmouth i Kingsport. Ten pierwszy zdecydowanie utrudnia (i tak już trudną) rozgrywkę. Z kolei ten drugi wprowadza kilka pomocnych ułatwień. Tak więc rozgrywka w konfiguracji Arkham + Innsmouth + Kingsport jest w miarę zbalansowana, trzeba tylko pamiętać i ogarniać wszystkie dodatkowe zasady.
Odnośnie
Koszmaru z Dunwich więcej może powiedzieć
Mandriell.