Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: [seria] Tropico  (Przeczytany 2110 razy)
Magnis

*




« : Listopad 23, 2014, 13:56:13 »



Opis :
Tropico to gra ekonomiczna, która przenosi gracza w lata 50 XX wieku. Wcielamy się w niej w postać dyktatora jednej z karaibskich wysp i staramy się powoli zbierać coraz większe fundusze oraz dbać o rozwój naszego państwa.
Tu zaskoczenie, gra nie wymaga od nas utrzymania mieszkańców wyspy w szczęściu i zdrowiu, trzeba po prostu utrzymać się na stanowisku dyktatora i bezustannie rządzić, choćby siłą.



Opis :
Tropico: Paradise Island to oficjalny dodatek do strategii ekonomicznej - Tropico - firmy Pop Top Software. Gracz ponownie ma okazję stać się dyktatorem małej wysepki położonej gdzieś na Karaibach, żyć w wirtualnym dobrobycie i wykorzystywać swoich podanych. Dodatek wprowadza do gry ponad 20 nowych scenariuszy, szereg nowych budynków (m.in. Army Base, Colonial Fort, Marina i El Presidente?s Childhood Home), nowe atrakcje dla turystów (tennis courts, beach villas), a także nowe rodzaje turystów, tj. Eco-Tourist oraz Spring Break Tourist



Opis :
W Tropico 2: Zatoka Piratów mamy okazję zostać prawdziwym władcą mórz południowych z okresu XVII wieku. Tropico 2: Zatoka Piratów to druga część bardzo dobrej gry ekonomicznej, w której zajmujemy się rozwojem własnego państwa na wyspach karaibskich. Tym razem jednak nie będziemy bawić się w dyktatora lecz okrutnego pirata ukrywającego się w jednej z zatok archipelagu.



Opis :
Tropico 3 jest trzecią częścią serii strategii ekonomicznych, która pozwala graczowi wcielić się w rolę zarządcy tropikalnej wyspy. Za produkcję gry odpowiada bułgarskie studio Haemimont Games. Trzecia odsłona serii przynosi wiele ciekawych nowości. Przede wszystkim, po raz pierwszy wcielamy się bezpośrednio w rolę dyktatora ? możemy zdecydować o jego wyglądzie oraz umiejętnościach (np. zdolnościach negocjacyjnych) i poruszać się nim po terenie wyspy (np. wysłać na plażę, do kasyna lub wygłosić przydługie przemówienie).



Opis :
Tropico 3: Absolute Power to pierwsze rozszerzenie do gry strategiczno-ekonomicznej Tropico 3, w skład którego wchodzi zupełnie nowa kampania single player. Istotne jest to, że wymaga ono od gracza posiadania podstawowej edycji Tropico 3, wydanej na przełomie września i października 2009 roku.
Nowa kampania, podzielona została na dziesięć zróżnicowanych misji. Stworzoną wokół nich historię twórcy osadzili na odseparowanej mapie, składającej się z dziesięciu wysp. W dodatku budując swoją własną republikę możemy wykorzystać szereg niedostępnych wcześniej budynków oraz sześć nowych struktur, wpływając w ten sposób na wygląd otoczenia.



Opis :
W Tropico 4, podobnie jak w poprzednich odsłonach tego strategicznego cyklu, stajemy się przywódcą małego, wyspiarskiego państwa i staramy się nad nim zapanować podejmując właściwe decyzje pod kątem strategicznym i ekonomicznym. Za stworzenie tej odsłony zabrało się studio Haemimont Games, odpowiedzialne także za trzecią część cyklu.



Opis :
Tropico 4: Czasy Współczesne to pierwsze rozszerzenie do gry Tropico 4 - strategii ekonomicznej wydanej w 2011 roku. Do działania wymagana jest podstawowa wersja produkcji. Deweloperzy, bułgarskie studio Haemimont Games, ponownie dają nam za zadanie kierowanie żelazną ręką jedną z wielu wysepek w cieplejszych rejonach świata i zbudowanie swojej dyktatury w czasach współczesnych. "Wprowadź własną republikę bananową w XXI wiek" - to hasło przewodnie. Tym samym odróżnia to dodatek od podstawki. Zamiast Zimnej Wojny, El Presidente musi uporać się z problemami teraźniejszego świata. Wszystko rozgrywa się na rozbudowanych 12 misjach w kampanii dla pojedynczego gracza.

(gry-online, miasto gier)

Dotychczas miałem przyjemność zagrać w trzecią odsłonę gry, gdzie jako El Prezydente trzeba się uporać z wieloma ważnymi problemami. Przy czym trzeba dbać o zadowolenie ludzi mieszkających na wyspie.
Gra początkowo nie sprawia trudności, bo choć misje są różne to zostają elementy powtarzające się. Są nimi na przykład budowa budynków jak obóz drwali, kopalni, rancza, szyb rafinerski czy farmy. Żeby cokolwiek wyeksportować trzeba postawić już w pierwszej kolejności żeby czerpać zyski do rozwijania państwa. Żeby zwiększyć zadowolenie naszych obywateli budujemy przychodnie, kościoły, mieszkania i różne budynki w celach rozrywkowych. Wypłata też jest ważna, bo jak będzie za mało to strajki się zaczynają lub jest mało ludzi do pracy, a czasami wcale.
Żeby powstrzymać buntowników od niszczenia budynków, przed podłożeniem bomb lub nawet naszego pałacu (zdarzyło mi się) trzeba rozbudować i postawić obiekty wojskowe, zrobić pobór i zarządzić modernizacje wojska. W różnych misjach wystarczy nam jeden arsenał i baza, a w innych trzeba zbudować więcej, by utemperować buntowników. Inaczej różne budynki mogą wylecieć w powietrze nawet nasz pałac. Kiedy zlecamy budowanie budynków koło nas to nasi budowniczowie najpierw budują stojące najbliżej, a dopiero dalsze. Nieraz nawet trzeba im przypominać wizytą na terenie budowy. Żeby nie było tak łatwo jeszcze to do dyspozycji mamy dekrety, które wydajemy byleby zaskarbić przychylność poddanych. Oprócz tego musimy zaspokoić potrzeby wszystkich frakcji na wyspie żeby nie doszło do puczu. Najgorzej jest gdy jedna z frakcji jest dominująca nad innymi, bo kiedy się pogniewa może dojść do zamieszek.
Misje są różne i tak zrobione, że nie sposób się oderwać nawet wtedy, gdy przegramy. Wszystko okraszone sporą ilością humoru co jest na plus. Na odzywki np. naszego Prezydenta gdy go poganiamy żeby przybył na miejsce budowy są zabawne. Gra wciągająca na długo i choć jest możliwość przegrania to jednak chce się wracać do niej. Grafika ładna i naprawdę dobrze zrobiona, a podkład muzyczny w grze fajny. Do dyspozycji mamy kampanię główną, dodatek i niezobowiązującą zabawę (możemy przejść w tryb boga lub narzucić swoje wymagania do sposobu rozgrywki). Znajdziemy tutaj syndrom kolejnej godziny, bo w grę łatwo się wciągnąć i czas leci szybko. Przyjemna i nieraz zabawna gra, w którą gra mi się świetnie. Polecam.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2014, 14:28:47 wysłane przez Magnis » Zapisane

Mistrzem grozy w Polsce jest Stefan Grabiński.
Wielcy Przedwieczni : Dagon, Cthulhu i Wielki Staruch.
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: