Opis :
Bliżej niezidentyfikowane, fantastyczne królestwo chyli się ku upadkowi. Przyczyną złego stanu rzeczy jest zaginięcie magicznego artefaktu o nazwie Sceptre of Order. W rękach dobrotliwego króla Maximusa było ono narzędziem władzy i to głównie dzięki niemu cztery podzielone od wieków kontynenty zespoliły się w jeden, sprawny organizm. Niestety, wraz z berłem przepadł pokój a krainę ogarnęło widmo zagłady. Na szczęście jest jednak bohater. Wprawiony w bojach żołnierz, który właśnie powrócił ze zwycięskiej batalii przeciwko złu tego świata, gotowy jest podjąć się jeszcze jednej misji. Czy uda się mu odzyskać berło, zależeć będzie oczywiście od Ciebie.
King?s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą. Gracz rozpoczyna przygodę od wyboru jednego z czworga bohaterów (Paladyn, Rycerz, Barbarzyńca lub Czarodziejka) i ustalenia poziomu trudności, który przekłada się na ilość czasu jaki mamy na odzyskanie berła (od 200 do 900 dni). Rozgrywka ma całkowicie nieliniowy charakter. Choć cel główny jest jasno określony i tylko zdobywając artefakt da się grę ukończyć, tylko od nas zależy, jaką drogę obędziemy.
King?s Bounty jak na protoplastę Heroes of Might & Magic sprawia niezwykle przyzwoite wrażenie. Ładna, kolorowa grafika to niemal wizytówka produkcji Van Caneghema i opisywany produkt nic w tym względzie nie ustępuje młodszym braciom (o ile oczywiście weźmiemy poprawkę na rok produkcji). Jedynym mankamentem jest tylko brak możliwości obsługi gry za pomocą myszy. Biorąc pod uwagę dużą ilość poleceń i opcji, takie niedopatrzenie jest bardzo rażące.
Gra wydana w 1980 roku.
Opis :
King's Bounty: Legenda to połączenie gry strategicznej i cRPG osadzone w fantastycznym świecie. Rozgrywka toczy się w krainie Endorii. Na początku zabawy gracz musi stworzyć postać. Do wyboru są trzy klasy bohaterów (wojownik, paladyn lub mag).Wybór postaci jest o tyle istotny, że każda z nich ma inny styl walki i inne umiejętności. Sama zabawa składa się z dwóch części. W pierwszej gracz kieruje postacią przemierzającą w czasie rzeczywistym świat gry. Należy przy tym wykonywać rozmaite zadania (zarówno obowiązkowe jak i poboczne). W drugiej prowadzone są turowe bitwy. Toczą się one na polach podzielonych na kilkadziesiąt heksów, na których ścierają się jednostki dowodzone przez gracza i przeciwnika. Grafika programu jest trójwymiarowa.
Opis :
King's Bounty: Wojownicza Księżniczka to Endoria z perspektywy walecznej księżniczki Amelii. Wcielając się w rolę Amelii podążymy śladami słynnego rycerza Billa Gilberta! Czy uda nam się uchronić Endorię przed niebezpieczeństwem? To zależy tylko wyłącznie od nas! Łatwo nie będzie, bo na każdym kroku bedą czaić się na nasz żywot przeróżnej maści stwory! Naszczęście do dyspozycji będziemy mieć Podręcznego Smoka, który okaże się bardzo przydatny, gdy tylko o niego zadbamy i rozwiniemy jego 9 unikalnych umiejętności.
Opis :
King's Bounty Wojownicza Księżniczka: Pakiet Dodatków do gry zawiera :
1. Edytor gry King`s Bounty: Wojownicza Księżniczka pozwalający tworzyć całe kampanie
2. całkiem nowe kampanie (Mistrz Areny - turniej gladiatorów obejmujący walkę z "Bossami" i Obrońca Korony - bitwy na unikalnych arenach taktycznych z losowym doborem wrogów i sprzymieżenców)
3.Potężny dodatek do oryginalnego King`s Bounty: Wojownicza Księżniczka - Marsz Orków, dodający nowe jednostki, czary i przygody.
Pakiet zawiera : King's Bounty : Wojownicza księżniczka oraz pakiet dodatków.
Strona o grze gdzie można znaleźć jeszcze wiele informacji :
http://kings-bounty.com.pl/King?s Bounty Legenda to gra fantastyczna. Zacznijmy jednak od początku gdzie możemy wybrać jedną z postaci : mag, paladyn lub wojownik. Trzeba zaznaczyć też, że każdą z wymienionych profesji inaczej będzie się grało. Po dokonaniu wyboru rozwijamy postać, a także po każdym poziomie doświadczenia osiągniętym przez naszego bohatera możemy w drzewku umiejętności wybrać takie co nam odpowiadają i je porozwijać. Podczas gry będziemy mieć dostęp do różnych ulepszeń np. pancerza, broni by nasza postać mogła się stać coraz silniejsza. Fajnym pomysłem było by bohater miał żonę oraz dzieci dzięki czemu dodaje się ich umiejętności i doświadczenie do jego postaci. Gdy jednak odchodzi zabiera dzieci oraz wszystkie umiejętności.
Dostajemy tajemniczą szkatułkę ? Szkatułkę szału do pomocy, a w niej Żniwiarza, Sleema, Linnę i Zeroka , którzy wspomogą bohatera w walce przeciwko przeciwnikowi lub wrogiemu bohaterowi. Każdy z nich posiada przydatne umiejętności przydatne podczas naszych bitew. Podczas walki pozostajemy przeniesieni na osobną planszę gdzie stoczymy walkę z potworami lub naszymi wrogami. Nie jest ona jednak pusta, ponieważ oprócz walczących zawiera różne niespodzianki jak np. skrzynie ze złota, kamienie, a nawet lawę. Dlatego możemy zbierać aczkolwiek również trzeba uważać. Bossowie, z którymi się zmierzymy są trudni do pokonania, ale dzięki temu zyskujemy dużą ilość punktów doświadczenia. Możemy dowodzić zbrojnymi, chłopami, konnymi, rycerzami, potworami jak np. dużymi wężami, niedźwiedziami. Liczba ich pod naszym dowodzeniem jest zależna od naszych punktów doświadczenia. Trzeba pokonać nieraz złośliwe gremliny, które na swych wieżach rzucają czarami i przywołują różne postacie i potwory by nam przeszkodzić. Często możemy je spotkać przy udoskonaleniu przedmiotu gdzie przeniesieni na planszę musimy się zmierzyć z kilkoma na raz by przedmiot np. miecz miał nowe właściwości. Wykorzystujemy podczas potyczek również magię chaosu, ładu lub zniekształcenia by wspomóc nasze jednostki oraz zaatakować zaklęciem wroga. Siła zaklęcia zależy od naszego doświadczenia i rozwinięcia umiejętności.
Podczas gry otrzymujemy zadania główne związane z przejściem jak również poboczne. Możemy wybrać sposób ich wykonania np. gdy dostajemy zadanie na początku gry by zobaczyć co się stało z młynarzem to możemy wykonać je na różne sposoby. Mamy możliwość po dokonaniu odkrycia co się stało zabić na miejscu (jest zombie) lub pomóc mu pokonać klątwę i przywrócić mu ludzką postać. Za co będzie bardzo wdzięczny.Rozmawiamy i podróżujemy bardzo dużo by wykonać zadania.
Gra została osadzona w świecie Endorii. Podróżując zapuszczamy się w różne krainy jak Kordar 9krasnoludy), Kraina śmierci (nieumarci i nekromanci), Demonis (różnego rodzaju demony), Ellinia (elfy), Murok (orki) oraz Wyspy wolności należące do Darionu (naszego królestwa). Świat jest tutaj ogromny oraz różnorodny gdzie możemy zwiedzać górną część jak i dolną jak krypty, podziemia, lochy, jaskinie gdzie walczymy z różnymi niebezpieczeństwami i wykonujemy zadania.
Wykonania grafiki w grze, która jest trójwymiarowa stoi na bardzo wysokim poziomie. Oprawa gry wygląda jak z baśni, dlatego że świetnie została dopracowana po przez trawę, modele postaci oraz nieba. Muzyka została dobrana rewelacyjnie co powoduje, że trudno się oderwać od gry. Sterowanie gry jest bardzo proste, ponieważ za nie służy nam myszka, którą wskazujemy gdzie ma iść postać czy zaatakować jednostkę wroga. Pięknie wygląda świat gry bo chociaż to fantasy to muszę stwierdzić, że bliżej mu do baśni. Te czynniki powodują, że gra wciąga na wiele godzin i uwaga występuje tutaj syndrom następnej kolejki czyli nie sposób co tam będzie za zakrętem, może jeszcze jeden potwór i walka z nim. Tak można stracić kolejne godzinny.
Grę polecam wszystkim bo jak zaczniecie grać to możecie mieć problemy z zakończeniem (syndrom jeszcze jednej rundy).Ocena gry to 10/10
.
King?s Bounty Wojownicza księżniczkaGra zaczyna się od odszukania bohatera pierwszej części, który zaginął. W tym przypadku na poszukiwanie wyrusza księżniczka Amelia by go odnaleźć. Do pomocy dostaje małego smoka, który swoimi talentami będzie wspomagał bohaterkę w walce przeciwko nieprzyjacielowi. Fajnym pomysłem było przydzielić do niej małego smoka co powoduje nieraz zabawne sytuacje. Nie sposób nie polubić bohaterów tej części opowieści. Mamy tutaj również możliwość rozwijania postaci bohatera oraz smoka (w tym przypadku zyskuje lub rozwija nowe umiejętności przydatne w walce). Od doświadczenia będzie zależne ile wojsk będziemy posiadać. Spotkamy postacie, które będą się chciały przyłączyć do nas dając nam swoje umiejętności oraz doświadczenie. Fajnym pomysłem było by koń Amelii mógł latać jako pegaz co nieraz dawało, że wróg nas nie mógł zaatakować.
Walka nie zmieniła się ani trochę bo tutaj także zostajemy przeniesieni na osobną plansze (np. walki na statku) gdzie zostajemy zaatakowani lub atakujemy nieprzyjazne potwory, piratów i wrogich bohaterów oraz gremliny. Dostaliśmy kilka fajnie zrobionych bossów, ale jak zwykle nieraz trudno ich pokonać, a gdy nam się uda dostajemy dużo punktów doświadczenia i szybciej awansujemy na kolejny poziom. Możemy dopomóc sobie magią podczas walki by wesprzeć nasze wojsko i zaatakować wroga. Oprócz tego wykonujemy różnorakie misje od głównych po poboczne mając jak zwykle różne możliwości ich rozwiązania ich.
Świat gry został zmieniony na nowy, ale również rozległy jak w Legendzie. Została dodana tutaj nową rasa jaszczuroludzi również groźna jak inne rasy. Więcej pływamy tutaj niż w poprzedniej części gdzie tam służyło tylko do poruszania się wokoło wyspy by wszystko pozbierać i powalczyć. Tutaj autorzy gry postanowili urozmaicić i podróżujemy do różnych wysp statkiem, które są rozrzucone po mapie. Zwiedzimy Wyspy Wolności, Zardzewiałą kotwicę, Bezimienną, Bolo, Debir, Dersu, Elon, Montero, Reha oraz Sheterra. Spotykamy między innymi orków, demony, nieumartych, ludzi, piratów, nekromantów, jaszczuroludzi i krasnoludów. Odwiedzimy podziemne rzeki, lochy, podziemia oraz fantastyczne krainy gdzie wiele będzie się działo. Chociaż jest to świat fantasy to uważam, że jest to nadal baśń jak pierwsza część Legenda.
Grafika urzeka wykonaniem jak w poprzedniej części Legendzie. Jest bardzo realistyczna i trójwymiarowa co sprawia, że z przyjemnością się na nią patrzy. Tworzy baśniowy obraz gdzie znajdziemy soczystą i zieloną trawę, płynącą wodę, fajnie zrobione podziemia oraz świetne modele postaci. Wszystko wygląda realistycznie. Muzyka także jest mocnym punktem gry, która została fantastycznie dobrana i tworzy świetny klimat przez całą grę. Jeżeli spojrzeć na poprzednią grę Legendę to nie ma spadku formy także tutaj gdyż dostajemy to samo pod względem graficznym, muzycznym i wykonania. Mogę polecić jak poprzednią część gry, ponieważ jest to gra tak samo wciągająca i zapewniająca wiele godzin zabawy od której nie można się oderwać. Polecam wszystkim. Ocena 10/10
.
Może ktoś grał
. Czekam na wasze opinie
.