Tytuł: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: J1923 on Stycznia 05, 2018, 14:56:48 Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018
Hej pozwolę sobie skopiować tekst z poprzedniego roku i rozpocząć budowanie statystyki na nowy rok :) "Poniżej przedstawię Wam wzór, którego prosiłabym się trzymać, bo ułatwi to Wam poruszanie się po tym temacie. 1. 'Tytuł książki' Imię i nazwisko autora gatunek: dany gatunek literacki. forma : dana forma (audiobook, e-book, książka, itd.) Dla chętnych jeszcze kilka opcji do statystyk. (dodatkowe możliwości) przeczytane : konkretna data bądź przedział czasu ocena: wystawiona ocena stron: ilość stron Uważam, że zadowoli to wszystkich i dzięki temu każda forma czytania zostanie uwzględniona. Proszę też o ciągłe edytowanie swojego wpisu. Aha, i jeszcze jedna prośba: Książki aktualnie czytane proszę od już przeczytanych oddzielić kilkoma myślnikami, tak jak we wzorze poniżej: 1.'Roland' Stephen King gatunek: fantasy 2.'Powołanie Trójki' Stephen King gatunek: fantasy ---------------------------- W trakcie czytania / nie ukończone : 'Sprzedawca Broni' Hugh Laurie (audiobook) godzina 10 minut/12godz 36 min" Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: J1923 on Stycznia 05, 2018, 14:57:25 I zacznę:
1. Wiktor Suworow - Akwarium 2. Camilla Lackberg - Czarownica 3. Urszula Jabłońska - Człowiek w przystępnej cenie 4. John Steinbeck - Grona Gniewu 5. Ryszard Ćwirlej - Tylko umarli wiedzą 6. Radosław Majdan - Pierwsza połowa 7. JP Delaney - Lokatorka 8. John Irving - Uwolnić niedźwiedzie 9. Remigiusz Mróz - Parabellum. Prędkość ucieczki 10. Remigiusz Mróz - Parabellum. Horyzont zdarzeń 11. Anonimowy Fanatyk - Fanatycy. Futbol na śmierć i życie 12. Lidia Pańków - Bloki w słońcu. Mała historia Ursynowa Północnego 13. Remigiusz Mróz - Parabellum. Głębia Osobliwości 14. Magdalena Grzebałkowska - Beksińscy. Portret podwójny 15. John Irving - Jednoroczna wdowa 16. Anna Dziewit-Meller, Marcin Meller - Gaumardżos. Opowieści z Gruzji 17. Leonie Swann - Krocząc w ciemności 18. Neil Gaiman - Amerykańscy bogowie 19. Kerry L. Pickett, John Stockton - John Stockton. Autobiografia. 20. Remigiusz Mróz - Ekspozycja 21. Jo Nesbo - Macbeth 22. Irving Stone - Pasja życia 23. Stephen King - Outsider 24. Yvette Żółtowska-Darska - Pazdan. Chłopak, który gra całym sercem 25. John Irving - Regulamin tłoczni win 26. Ryszard Ćwirlej - Masz to jak w banku 27. Grzegorz Kalinowski - Pogromca Grzeszników 28. Mark Eglinton - Człowiek z metalu. Szczegółowa biografia Jamesa Hetfielda 29. John Steinbeck - Dziennik z podróży do Rosji 30. Liza Marklund - Raj 31. Mario Vargas Llosa - Miasto i psy 32. Marc Eliot - Nicholson. Biografia 33. Rafał Szamburski - Chłopcy z ulicy Gorzałki 34. Joe Hill - Dziwna pogoda 35. Łukasz Olkowicz, Łukasz Kadziewicz - Kadziu. Siatkówka & rock'n'roll 36. Ryszard Ćwirlej - Już nikogo nie słychać 37. Marcin Wroński - Czas Herkulesów 38. Steve Davis - Interesting. Autobiografia legendy snookera 39. Jack Ketchum - Rudy/Prawo do życia 40. Jarosław Grzędowicz - Księga jesiennych demonów 41. Marcin Wroński, Ryszard Ćwirlej, Andrzej Pilipiuk, Robert Ostaszewski - Gliny z innej gliny 42. Stephen King - Uniesienie 43. Stephen King - Mroczna Wieża tom 4 Czarnoksiężnik i kryształ 44. Jeffery Deaver - Pocałunek stali 45. Katarzyna Berenika Miszczuk - Gwiezdny Wojownik tom 1: Działko, szlafrok i księżniczka 46. Marek Krajewski - Mock. Ludzkie zoo Aktualnie czytane: Bruce Dickinson - Do czego służy ten przycisk? Autobiografia Maxime Chattam - Upiorny zegar Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: Ciacho on Stycznia 05, 2018, 23:06:46 Jo byda drugi ;)
Styczeń: 1."W królestwie lodu: Tragiczna wyprawa polarna USS Jeannette" Hampton Sides gatunek: historia forma: książka ocena: 5+/6 stron: 488 2."Dwa tygodnie strachu" Graham Masterton gatunek: horror forma: książka ocena: 3+/6 stron: 303 3."Efektor" Thomas Arnold gatunek: thriller kryminalny forma: książka ocena: 5/6 stron: 368 4."Nieznane więzi natury" Peter Wohlleben gatunek: biologia, botanika, zoologia, esej forma: książka ocena: 5/6 stron: 326 5."Dracula" Bram Stoker gatunek: horror, powieść gotycka forma: książka ocena: 5/6 stron: 426 6."Gra Geralda" Stephen King gatunek: thriller, thriller psychologiczny forma: książka ocena: 3/6 stron: 352 Luty: 7."Pokochać noc" Denis Lehane gatunek: thriller, thriller psychogiczny forma: e-book ocena: 4/6 stron: 392 8."Ostatnie dni Nowego Paryża " China Miéville gatunek: fantasy, science fiction, historia alternatywna, new weird forma: książka ocena: 4+/6 stron: 203 9."Pięć lat kacetu" Stanisław Grzesiuk gatunek: autobiografia forma: książka ocena: 6/6 stron: 609 10."Modyfikowany węgiel" Richard Morgan gatunek: sf, cyberpunk, czarny kryminał forma: książka ocena: 4+/6 stron: 523 11."Nieznana terrorystka" Richard Flanagan gatunek: literatura współczesna zagraniczna, thriller forma: książka ocena: 5+/6 stron: 329 12."Wypalić chrom" William Gibson gatunek: Science fiction, hard science fiction, cyberpunk, space opera forma: książka ocena: 3/6 stron: 217 13."Dym i lustra: Opowiadania i złudzenia" Neil Gaiman gatunek: Science fiction, fantasy, horror, bajka, baśń, poezja, kryminał forma: książka ocena: 3+/6 stron: 478 14."Czerwony śnieg" Ian R. MacLeod gatunek: Horror, fantasy forma: książka ocena: 3+/6 stron: 257 15."Kształt wody" Guillermo del Toro, Daniel Kraus gatunek: science fiction, fantasy forma: książka ocena: 3+/6 stron: 433 16."To, co najlepsze: tom 1" Harlan Ellison gatunek: Fantasy, science fiction, horror, kryminał, satyra, esej, felieton forma: książka ocena: 5+/6 stron: 691 17."Małżeństwo wagi półśredniej" John Irving gatunek: Literatura współczesna zagraniczna, dramat obyczajowy forma: książka ocena: 4/6 stron: 271 Kwiecień: 18."Terror" Dan Simmons gatunek: Powieść historyczna, powieść grozy, powieść przygodowa, horror, dramat forma: książka ocena: 6/6 stron: 668 19."Inwazja z Ganimedesa" Philip K. Dick, Ray Nelson gatunek: science fiction forma: książka ocena: 4+/6 stron: 238 20."Hobbit" John R.R. Tolkien gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 5+/6 stron: 300 21."Trupia Farma. Nowe śledztwa" Bill Bass, Jon Jefferson gatunek: literatura faktu, biologia, esej forma: książka ocena: 5/6 stron: 297 22."Boso, ale w ostrogach" Stanisław Grzesiuk gatunek: autobiografia forma: książka ocena: 6/6 stron: 555 23."Nocna zmiana" Stephen King gatunek: horror forma: książka ocena: 5/6 stron: 437 Maj: 24."Pragnienie" Richard Flanagan gatunek: powieść historyczna, powieść społeczno-obyczajowa, literatura współczesna zagraniczna forma: książka ocena: 4+/6 stron: 249 25."Olimp" Dan Simmons gatunek: Science fiction, fantasy, horror, space opera, mitologia forma: książka ocena: 5/6 stron: 934 26."Dawca Przysięgi, tom: 1" Brandon Sanderson gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 5/6 stron: 539 27."Dawca Przysięgi, tom: 2" Brandon Sanderson gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 5+/6 stron: 642 Czerwiec: 28."Człowiek, który wspina się na drzewa" James Aldred gatunek: Autobiografia, dziennik, biologia, botanika forma: książka ocena: 6/6 stron: 279 29."Wojna światów" H.G. Wells gatunek: science fiction forma: książka ocena: 5/6 stron: 213 30."Smocze kły" Michael Crichton gatunek: Powieść historyczna, powieść przygodowa, thriller, western forma: książka ocena: 4+/6 stron: 336 31."Inwazja porywaczy ciał" Jack Finney gatunek: science fiction, horror forma: książka ocena: 4/6 stron: 219 32."Policjanci. Ulica" Katarzyna Puzyńska gatunek: wywiad forma: książka ocena: 4+/6 stron: 279 33."Outsider" Stephen King gatunek: kryminał, horror forma: książka ocena: 4+/6 stron: 639 Lipiec: 34."Kolekcjoner kości" Jeffery Deaver gatunek: kryminał, thriller, thriller kryminalny forma: książka ocena: 6/6 stron: 375 35."Czarnoskrzydły" Ed McDonald gatunek: Fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 5/6 stron: 360 36."Upadłe anioły" Richard Morgan gatunek: science fiction, space opera, thriller forma: książka ocena: 4/6 stron: 535 37."Kobieta na krańcu świata" Martyna Wojciechowska gatunek: podróżnicza forma: książka ocena: 5/6 stron: 349 38."Harry Potter i insygnia śmierci " J.K. Rowling gatunek: Fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 778 39."Tajemna historia" Donna Tart gatunek: literatura współczesna zagraniczna, dramat obyczajowy forma: książka ocena: 5/6 stron: 608 40."Tańczący Trumniarz" Jeffery Deaver gatunek: kryminał, thriller, thriller kryminalny forma: książka ocena: 5+/6 stron: 399 41."Drzewo migdałowe" Michelle Cohen Corasanti gatunek: Literatura współczesna zagraniczna, powieść społeczno-obyczajowa forma: książka ocena: 6/6 stron: 396 Sierpień: 42."Cisza przed burza" Christie Golden gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 3+/6 stron: 407 43."Rodzina Borgiów" Mario Puzo gatunek: powieść historyczna, literatura współczesna zagraniczna forma: książka ocena: 5/6 stron: 447 44."Piękna krew" Lucius SHepard gatunek: Science fiction, fantasy forma: książka ocena: 3+/6 stron: 182 45."Puste krzesło" Jeffery Deaver gatunek: Kryminał, thriller, thriller kryminalny, thriller psychologiczny forma: książka ocena: 4+/6 stron: 440 46."Metoda wodna" John Irving gatunek: Literatura współczesna zagraniczna, dramat obyczajowy,czarna komedia forma: e-book ocena: 4/6 stron: 413 47."Zainione miasto Boga Małp" Douglas Preston gatunek: podróżnicza, reportaż forma: książka ocena: 4/6 stron: 400 Wrzesień: 48."Na marginesie życia" Stanisław Grzesiuk gatunek: autobiografia forma: książka ocena: 5+/6 stron: 354 49."Wieża Koronna" Michael J. Sullivan gatunek: Fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 4+/6 stron: 376 50."Cudowna broń" Philip K. Dick gatunek: science fiction forma: książka ocena: 4+/6 stron: 295 51."Omen" David Seltzer gatunek: horror forma: książka ocena: 4+/6 stron: 240 52."Upiorna opowieść" Peter Straub gatunek: horror forma: książka ocena: 4+/6 stron: 614 53."Dziwna pogoda" Joe Hill gatunek: horror, thriller, science fiction forma: książka ocena: 5/6 stron: 510 Październik: 54."Nie odpuszczaj" Harlan Coben gatunek: thriller forma: książka ocena: 5/6 stron: 399 55."Dzisiaj narysujemy śmierć" Wojciech Tochman gatunek: litratura faktu forma: książka ocena: 6/6 stron: 206 56."TO, co najlepsze, tom: 2" Harlan Ellison gatunek: Fantasy, science fiction, horror, kryminał, satyra, esej, felieton forma: książka ocena: 4+/6 stron: 814 57."Była raz wojna. Bomby poszły" John Steinbeck gatunek: literatura faktu, reportaż forma: książka ocena: 5/6 stron: 443 58."Róża i cierń" Michael J. Sullivan gatunek: fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 338 Listopad: 59."Epoka diamentu" Neal Stephenson gatunek: sf, cyberpunk, nanopunk, postcyberpunk, fantasy forma: książka ocena: 4/6 stron: 474 60."Letnia noc" Dan Simmons gatunek: horror forma: książka ocena: 4+/6 stron: 723 61."Uniesienie" Stephen King gatunek: horror forma: książka ocena: 4+/6 stron: 171 62."Zawiść" John Gwynne gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 4+/6 stron: 774 63."Śmierć Dulgath" Michael J. SUllivan gatunek: fantasy forma: książka ocena: 3+/6 stron: 361 Grudzień: 64."Strach stary i nowy" Thomas Arnold gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 4+/6 stron: 707 65."Ostatnie dni Jacka Sparksa" Jason Arnopp gatunek: horror forma: książka ocena: 5/6 stron: 360 66."Biały piasek 2" Brandon Sanderson gatunek: fantasy, high fantasy forma: komiks ocena: 4+/6 stron: 160 67."Kroniki marsjańskie. Człowiek Ilustrowany. Złociste jabłka Słońca " Ray Bradbury gatunek: sf forma: książka ocena: 5+/6 stron: 618 68."Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Każde martwe marzenie" Robert M. Wegner gatunek: fantasy, high fantasy forma: książka ocena: 5+/6 stron: 740 Koniec! Stron: 28 881 Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: p.a. on Stycznia 05, 2018, 23:07:46 1. Drach
Autor: Szczepan Twardoch Gatunek: powieść społeczno-obyczajowa Ilość stron: 395 Ocena: 7.5/10 2. Kamieniarz Autor: Camilla Läckberg Gatunek: kryminał Ilość stron: 536 Ocena: 5.5/10 3. Studium w szkarłacie Autor: Arthur Conan Doyle Gatunek: nowela/detektywistyczna Ilość stron: 77 Ocena: 5/10 4. Sekrety Twin Peaks Autor: Mark Frost Gatunek: thriller/mystery - dokumentalizowana Ilość stron: 362 Ocena: 4.5/10 5. Uwaga! Czarny parasol Autor: Adam Bahdaj Gatunek: przygodowa, młodzieżowa Ilość stron: 299 Ocena: 5/10 6. Tatry. Ilustrowany przewodnik tatrzański Autor: Jerzy Kosim Gatunek: przewodnik Ilość stron: 240 Ocena: 7.5/10 7. Grobowa cisza Autor: Arnaldur Indridason Gatunek: skandynawski kryminał Ilość stron: 324 Ocena: 6/10 8. Nawałnica mieczy: Stal i śnieg Autor: George R. R. Martin Gatunek: Fantasy Ilość stron: 727 Ocena: 6/10 Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: Magnis on Stycznia 06, 2018, 15:51:05 Rezerwacja :D.
Styczeń 1. gatunek : forma : książka ilość stron : przeczytane : ocena : /10 Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: murhaaja on Stycznia 06, 2018, 17:12:20 a co mi tam, też sobie zarezerwuję :D
Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: Repta on Stycznia 07, 2018, 21:08:51 Wszyscy maja miejsce, mam i ja :D
1. "Śpiące królewny" S.King forma: książka ocena:6/10 2. "Kłamstwa Locke'a Lamory" S. Lynch forma: książka ocena: 10/10 Aktualnie czytane: 3. "Na szkarłatnych morzach" S. Lynch forma: ebook ocena: Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: kujot666 on Stycznia 08, 2018, 20:44:19 Styczeń
Luty Marzec Kwiecień 1. Ojciec wrót - O.S.Card / 327 stron 2. Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: evening on Stycznia 10, 2018, 14:06:01 Książki przeczytane w 2018r:
1. Znalezione nie kradzione autor: Stephen King 2. Inna dusza autor: Łukasz Orbitowski 3. Uratuj mnie. Opowieść o złym życiu i dobrym psychoterapeucie autor: Rachel Reiland 4. Bezpieczna przystań autor: Nicholas Sparks Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: Mando on Stycznia 10, 2018, 17:53:24 Rok 2018:
książki papierowe i audio (nie liczę komiksów). Styczeń 01. Zwiadowcy tom 8: Królowie Clonmelu John Flanagan / audiobook 02. Zwiadowcy tom 9: Halt w niebezpieczeństwie John Flanagan / audiobook 03. Wierna Veronica Roth / audiobook / 04. Wołanie kukułki Robert Galbraith / audiobook / 05. Uniwersum Metro 2033: Prawo do zemsty Denis Szabałow / audiobook / 06. Ziemiomorze tom 1. Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursula K. LeGuin / audiobook / Luty 07. Uniwersum Metro 2033: Dziedzictwo przodków Suren Cormudian / audiobook / 08. Pudełko z guzikami Gwendy Stephen King, Richad Chizmar / ebook / 09. W domu Harlan Coben / audiobook / 10. Millennium tom 1: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Stieg Larsson / audiobook / Marzec 11. Millennium tom 2: Dziewczyna, która igrała z ogniem Stieg Larsson / audiobook / 12. Millennium tom 3: Zamek z piasku, który runął Stieg Larsson / audiobook / 13. Millennium tom 4: Co nas nie zabije David Lagercrantz / audiobook / 14. Millennium tom 5: Mężczyzna, który gonił swój cień David Lagercrantz / audiobook / Kwiecień 15. Uniwersum Metro 2033: Piter Szymun Wroczek / audiobook / 16. Kroniki Diuny tom 1: Diuna Frank Herbert / audiobook / 17. Jack Reacher tom 23: Nocna runda Lee Child / audiobook / 18. Szpadel Lize Spit / audiobook / 19. Star Wars. Battlefront II: Oddział Inferno Christie Golden / papier i ebook / 20. Star Wars. Han Solo na Krańcu gwiazd Brian Daley / adiobook / 21. Star Wars. Zemsta Hana Solo Brian Daley / adiobook / 22. Star Wars. Han Solo i utracona fortuna Brian Daley / adiobook / 23. Kroniki Diuny tom 2: Mesjasz Diuny Frank Herbert / audiobook / Maj 24. Zwiadowcy tom 10: Cesarz Nihon-Ja John Flanagan / audiobook 25. Zwiadowcy tom 11: Zaginione historie John Flanagan / audiobook 26. Star Wars: Ostatni Jedi - Eskadra kobaltowa Elizabeth Wein / papier 27. Mroczna Wieża tom 5: Wilki z Calla Stephen King / audiobook Czerwiec 28. HEX Thomas Olde Heuvelt / audiobook 29. 451 stopni Farenheita Ray Bradbury / audiobook 30. Expanse tom 1: Przebudzenie Lewiatana James S.A. Corey / audiobook 31. Zwiadowcy tom 12: Królewski zwiadowca John Flanagan / audiobook 32. Tylko jedno spojrzenie Harlan Coben / audiobook 33. Outsider Stephen King / ebook, papier 34. Zwiadowcy tom 13: Klan czerwonego lisa John Flanagan / audiobook Lipiec 35. Expanse tom 2: Wojna Kalibana James S.A. Corey / audiobook 36. Saga o Ludziach Lodu tom 1: Zauroczenie Margit Sandemo / audiobook 37. Jedyna szansa Harlan Coben / audiobook 38. Już mnie nie oszukasz Harlan Coben / audiobook Sierpień 39. Jedwabnik Robert Galbraith / audiobook / 40. Star Wars: Phasma Delliah S. Dawson / papier, ebook / 41. Star Wars: Ahsoka E.K. Johnston / ebook / Wrzesień 42. The World of Lore: Potworne istoty Aaron Mahnke / audiobook / Październik 43. Żniwa zła Robert Galbraith / audiobook / 44. Star Wars: Trylogia Thrawna tom 1: Dziedzic Imperium Timothy Zahn / audiobook / 45. Uniwersum Metro 2035: Czerwony wariant Siergiej Niedorub / ebook / ----- teraz czytam Poprzednie lata: 2017 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2017/msg134675/#msg134675) | 2016 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2016/msg118137/#msg118137) | 2015 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2015/msg98941/#msg98941) | 2014 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2014/msg69118/#msg69118) | 2013 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2013/msg53539/#msg53539) | 2012 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2012/msg41473/#msg41473) | 2011 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2011/msg12956/#msg12956) | 2010 (http://www.gothamcafe.pl/dyskusje-okololiterackie/statystyka-przeczytanychprzesluchanych-ksiazek-2010/msg1455/#msg1455) | 2009 (http://free4web.pl/Read?7758060) Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: J1923 on Stycznia 02, 2019, 15:03:26 To takie moje małe podsumowanie literackie 2018 roku.
Niestety, nie udało się zrealizować planu, który zakładał przeczytanie 52 książek. Rok zamknąłem na pozycji 46, czyli nawet nieźle się zbliżyłem. Ciężko mi powiedzieć, co przyczyniło się do tego, że nie udało mi się wykonać planu. Obecnie jeżdżę dłużej do pracy, ale mam przynajmniej czas na czytanie i rzeczywiście większość tego czasu przeznaczam na lekturę. Gorzej jest z powrotami, bo wtedy nie mam już komfortowych warunków jazdy i raczej rzadko zdarza mi się czytać. Pewnie mniej czytałem w czerwcu, ponieważ namiętnie oglądałem mecze mistrzostw świata. Ponadto sporo uwagi przeznaczałem na ćwiczenia fizyczne, które wymagają pewnych poświęceń, jednakże lepsze samopoczucie i zadbanie o właściwą kondycję są tego warte :) W 2018 roku, czytałem sporo już znanych mi doskonale autorów, jak Steinbeck, Ćwirlej, King, Irving, Wroński czy Krajewski. Ćwirlej i Steinbeck to mistrzowie w swoim gatunku, więc nie mogło być rozczarowań. Nowości od Kinga nie powalają, ale też nie sprawiają przykrości :) Irving scementował swoją pozycję w moim panteonie pisarskim. Wszystko co przeczytałem w tym roku było przynajmniej na dobrym poziomie. Jo Nesbo mnie zachwycił swą wariacją na temat Macbetha. Znacznie mniej podobały mi się nowe powieści Wrońskiego, Krajewskiego i Deavera, a także Lackberg. Odrębna półka to książki o tematyce okołosportowej, których przeczytałem w tym roku kilka. Właściwie każda oprócz autobiografii Stevena Davisa, w której opisuje m.in. rozwój snookera, zawodziła. "Odkryłem" również nowego autora jakim dla mnie jest Remigiusz Mróz - głupkowate utwory, pisane na szybko, ale takie do przeczytania w autobusie :D Ogólnie muszę przyznać, że mam tak, iż zazwyczaj książki mi się podobają, a w tym roku czułem, że niektóre mi wyjątkowo nie wchodziły. Chyba jakieś czytelnicze dojrzewanie :D A tak poważnie, to sporo rzeczywiście było marnej jakości. Plany czytelnicze na 2019: - dokończę sagę Mrocznej Wieży (jest to coroczne postanowienie :hahaha:) - przeczytam co najmniej 52 książki (choć nie wiem jak to zrobię, skoro spodziewam się dziecka :hahaha:) - w 2018 roku nie czytałem Sapkowskiego, to nadrobię to w 2019 roku :) - będę katować moich ulubionych autorów ze szczególnym uwzględnieniem Irvinga i Steinbecka - przeczytam każdą nowość od Ćwirleja (o to się nie martwię), Krajewskiego i Wrońskiego (tu się boję o poziom) - postaram się więcej znaleźć książek Chattama - ruszę w końcu pozycje, które od wielu lat chce przeczytać. Zobaczymy jak to w tym roku wyjdzie :D Najlepsza książka przeczytana w 2019 roku: John Steinbeck - Grona Gniewu, Jo Nesbo - Macbeth, Ryszard Ćwirlej - Już nikogo nie słychać, John Irving - Regulamin tłoczni win - to nawet 4 pozycje, ale każda bardzo dobra. Najgorsza książka przeczytana w 2019 roku: Radosław Majdan - Pierwsza połowa i Mark Eglinton - Człowiek z metalu. Szczegółowa biografia Jamesa Hetfielda Największe rozczarowanie: Jeffery Deaver - Pocałunek stali i Marek Krajewski - Mock. Ludzkie zoo Tytuł: Odp: Statystyki przeczytanych/przesłuchanych książek. Rok 2018 Wiadomość wysłana przez: marczewek on Stycznia 02, 2019, 16:06:44 A w sumie to skopiuję z LC
styczeń 1. Siedź cicho Autor: Brad Parks 2. Początek Autor: Dan Brown 3. Płonący pokój Autor: Michael Connelly luty 4. Adres nieznany Autor: Lee Child 5. Orphan X. Człowiek, którego nie ma Autor: Gregg Hurwitz marzec 6. Sam na sam ze śmiercią Autor: Nikodem Pałasz 7.W domu Autor: Harlan Coben kwiecień 8. Noc Autor: Bernard Minier 9. Zbieg Autor: John Grisham 10. Kochanka Autorzy: James Patterson, David Ellis maj 11. Zabójczy tie-break Autor: Nikodem Pałasz 12. Nocna runda Autor: Lee Child 13. Paskudna historia Autor: Bernard Minier 14. Czarne echo Autor: Michael Connelly czerwiec 15. Mgła Autor: Marcin Ciszewski 16. Czarny lód Autor: Michael Connelly lipiec 17. Klątwa Salomona Autorzy: Clive Cussler, Russell Blake 18. Na skraju załamania Autor: B. A. Paris sierpień 19. Zobacz, co zrobiłam Autor: Sarah Schmidt 20. Dylemat Autor: David Baldacci 21. Zanim pozwolę ci wejść Autor: Jenny Blackhurst 22. Smocze kły Autor: Michael Crichton 23. Delikwentki Autorzy: James Patterson, David Ellis wrzesień 24. Ostry dyżur Autor: Michael Palmer 25. Punkty zbieżne Autor: Michael Connelly 26. Snajper Autorzy: Clive Cussler, Justin Scott 27. Osiem minut Autor: Darren O'Sullivan październik 28. Znajdź mnie Autor: J.S. Monroe 29. Na szlaku trumien Autor: Peter May 30. Wirus Autor: Graham Masterton listopad 31. Szpadel Autor: Lize Spit 32. Czerwony alarm Autorzy: James Patterson, Marshall Karp grudzień 33. Z najlepszymi życzeniami śmierci Autor: Ruth Rendell 34. Grzechy ojców Autor: Ruth Rendell 35. Nie odpuszczaj Autor: Harlan Coben 36. Bardzo złe miejsce Autor: Tim Weaver 37. Krwawa wyliczanka Autor: Tony Parsons 38. Bar Pod Kogutem Autor: John Grisham Porzucone 1. Ubezwłasnogłowieni Autor: Stuart MacBride Raczej kiepski rok, kilkukrotnie miałem okresy dwutygodniowych przestojów. I mimo że miałem książkę zaczętą, to nie chciało mi się czytać. Najgorzej na przełomie styczeń/luty/marzec. Skończyłem: 1. 04 lutego 2018 2. 22 lutego 2018 3. 19 marca 2018. A książki takie znowu kiepskie nie były. Kwiecień, maj się ładnie rozkręcałem, i później znów kolejny kryzys. Co ciekawe druga połowa roku już dużo lepsza, z rekordowym grudniem. Najlepsza i zarazem odkrycie roku to Lize Spit - Szpadel. Mam świadomość że może nie każdemu się spodobać, bo wolno się rozkręca i jest to spora pozycja, ale takiego miksu wielogatunkowego nie czytałem dawno. Niestety nikt ze znajomych jej nie czytał, i nie mam z kim skonfrontować wrażeń. Ruth Rendell myślę że też zagości w moich planach czytelniczych, o ile Replika nie porzuci jej wydawania. Jako że lubię brytyjskie kryminały, to zaklepuję. Może jeszcze J.S. Monroe - Znajdź mnie dodam do listy odkryć. Bardzo, bardzo dobry i skomplikowany thriller. Michael Connelly to jeden z moich ulubionych autorów. Od niedawna przejęty przez wydawnictwo Sonia Draga wreszcie doczekał się nowych wydań książek wydanych dobre 20 lat temu przez Amber. Właściwie wydali dopiero Czarne echo i Czarny lód, ale na ten rok mają w planach dwie kolejne. Cztery pierwsze amberowskie tomy osiągały na aukcjach na allegro ceny Uwaga 100 zł :diab9: W tamtym roku powtórzyłem sobie dwa pierwsze tomy i dwa najnowsze. Planuję też przeczytać kolejne części jeszcze raz. Drugim z listy must have jest oczywiście Lee Child. Tu raczej nic się nie zmieni, zawsze dobrze z małymi potknięciami, kiedy było źle :diab9: Duże zaskoczenie aka szok to Gregg Hurwitz i niesamowicie dobry Orphan X. Człowiek, którego nie ma. Hurwitz to trochę taki podrabiany Coben. Jego wcześniejsze powieści to takie zapychacze na szybcika do podróży pociągiem. Tzw. nie myśl i czytaj. Nie da się zapomnieć o Timie Weaverze. czekam na więcej, choć wiadomo jak to Albatros wydaje swoich autorów :] Teraz jest coraz trudniej o dobry thriller/kryminał bo niegdyś sztandarowe wydawnictwa Amber i Albatros bardzo mocno zmarginalizowały u siebie ten gatunek. Z nowej albatrosowej serii tzw. "thrillerów psychologicznych" to jedynie B. A. Paris trzyma jako taki poziom i mogę sięgnąć. Natomiast seria amberowska nie przekonuje mnie zupełnie. Jedynie obecnie Sonia Draga i Czarna Owca coś więcej działają. Prós natomiast wznawia serię z Rhyme/Sachs i poważnie zastawiam się nad tą serią.. |